Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Porsche Cayenne 3.2 '05 trilt/schud enorm bij gas geven

15 sep 2020 15:17

De Porsche Cayenne 3.2 '05 gaat boven de 20km schudden/trillen, hoe harder je rijd hoe harder deze trilt.
Het lijkt ongeveer onder de stoelen vandaan te komen, maar iemand anders zei dat het lijkt wanneer je wegrijd dat het achter is en dan door rijd het onder de stoelen vandaan komt.

Als je het gas los laat, dan stopt het trillen ook. Geef je weer gas (of cruise control gewoon) dan begint het weer.
De cardanas en de twee assen aan de voorkant (naam kwijt) zijn al vervangen, helaas lost het tot nu toe nog niet op.

Iemand dit dit herkent?

Re: Porsche Cayenne 3.2 '05 trilt/schud enorm bij gas geven

15 sep 2020 15:30

De verdeelbak (transfercase) van de Cayenne is een kwetsbaar onderdeel en een vaaak voorkomend probleem bij oudere modellen. Wellicht dat deze niet meer helemaal goed is? De enige andere waar ik aan kan denken is versleten bak/motor steunen.

15 sep 2020 15:34

Als je in z'n 'vrij' gas geeft en toeren laat oplopen. Is er dan een normaal verloop van toerentoename maar geen geschud?

15 sep 2020 20:32

Het ligt aan de banden of heb je andere wielen eronder gezet die niet goed aansluiten op de as .

Dat was bij mij het geval met een Range Rover daar had ik ook alles bijna van vernieuwd tot ik deze tip kreeg .

Je hebt in Nistelrode Eurotyres did kunnen je helpen

27 nov 2020 20:58

RichardP schreef:Als je in z'n 'vrij' gas geeft en toeren laat oplopen. Is er dan een normaal verloop van toerentoename maar geen geschud?

Heb het nu ook (4.8 v8) Hij schut idd niet in neutraal. Heb je een idee wat het dan kan zijn?

27 nov 2020 21:38

Is een van de aandrijfashoezen losgeschoten en die eiert nu rond de as?
Vincent Vega schreef:Als je het gas los laat, dan stopt het trillen ook.
Oh nee dan kan het die hoes niet zijn.

27 nov 2020 23:33

Trilling in de aandrijflijn komt bijna altijd door versleten bussen i.e. motorsteun, baksteun, differentieelsteun

De lager om de cardanas wil ook eens stuk gaan click hier
Plaats een reactie