Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
08 nov 2020 16:14
De accu 12V / 80Ah van mijn P is plat, zeven en half jaar na aanschaf. De P hangt altijd aan de druppellader. Dit lijkt mij niet gek dat de accu dan een keer op is. Wat vinden jullie?
Wel even de startkabels eraan gedaan en opgestart. Klein stukje gereden maar wanneer ik de verlichting aanzet komen er storingen op het Dashbord dan ABS en PSM niet meer werken.
Dit was overigens na een kwartiertje rijden wel over. Toch maar weer in de opslag gezet en een nieuwe accu kopen.
Ik heb er destijds een iets zwaardere accu ingezet met 80 Ah. Hebben jullie nog tips hierover? Zo niet dan bestel ik weer dezelfde en hoop dat het hiermee opgelost is.
08 nov 2020 18:35
Heb deze zomer mijn 14 jaar oude Bosch vervangen door een soortgelijk exemplaar, en ook 80 Ah. Heb wel altijd de accu afgekoppeld als ik de auto weg zet. De voorgaande accu hield het ruim 6 jaar uit. 80 Ah moet voldoende zijn denk ik.
08 nov 2020 19:21
Gemiddeld gaat een auto accu 4 tot 6 jaar mee. Een accu is een "slijtagedeel" omdat een accu "slijt" van ont- en op-laden, m.a.w. hij kan steeds minder
energie opslaan.
Dus als je vaak korte stukjes rijdt slijt een accu sneller dan dat je af en toe langere afstanden rijdt.
Een accu aan een druppellader (met wat stille verbruikers) in een nieuwere Porsche gaat minder lang mee, dan een accu losgekoppeld in een oude Porsche..
Jullie ervaringen qua accu leeftijd gezien jullie Porsche qua bouwjaren verbazen mij dus niet, hoewel 14 jaar wel erg lang is
08 nov 2020 21:30
Bij het lezen van de titel dacht ik "die wil ik wel eens zien"
09 nov 2020 0:13
Bij een 996 ook dit jaar accu moeten vervangen, na bijna 8 jaar.
Accu ligt meestal aan de oplader, maar zoals eerder gezegd is toch een slijtage onderdeel.
Heb zelf de Varta E39, dat is een AGM start - stop accu, die zou een wat langere levensduur moeten hebben.
Deze heeft 70ah, en startkracht (CCA) van 760EN.
Startkracht is een factor om te overwegen.
Cold Cranking Amps (CCA)
CCA is a rating used in the battery industry to define a battery's ability to start an engine in cold temperatures. Generally speaking, it is easier to start an engine in a warm environment than in a cold one. The rating refers to the number of amps a 12-volt battery can deliver at 0°F for 30 seconds while maintaining a voltage of at least 7.2 volts. The higher the CCA rating, the greater the starting power of the battery.
10 nov 2020 22:17
Nieuwe originele accu van de Volkswagen Groep (000 915 105 DH a € 258,09) geplaatst. Het alarm ging alleen even af bij het demonteren van de oude accu. De klok weer op tijd gezet, de code van de Becker Pro Traffic ingevoerd en ook de klok van de Becker weer op tijd gezet.
Alles weer OK en lekker een stuk gereden
Wat is rijden toch altijd weer leuk na een keer dat het niet kon (in dit geval dus de platte accu)
Heb nu al zin in de eerste rit na de winterstop!
10 nov 2020 22:59
E 258,-
Sodeknetters, ik haalde mijn accu bij de accuwacht, of de Kwikfit ad 80 Euro oid.
Is wel n tijdje terug, wellicht zijn de tijden veranderd, maar E258... poehee...
10 nov 2020 23:02
alvin01 schreef:E 258,-
Sodeknetters, ik haalde mijn accu bij de accuwacht, of de Kwikfit ad 80 Euro oid.
Is wel n tijdje terug, wellicht zijn de tijden veranderd, maar E258... poehee...
Ach, dezelfde accu geplaatst als de vorige keer en deze is 7,5 jaar meegegaan..
10 nov 2020 23:11
Ok, dan is het goed.....
meneer Alfred.
11 nov 2020 14:23
Originele accu van de Volkswagengroep?
Hoe ziet zo'n ding er uit? Dat zal toch wel Bosch of Varta zijn lijkt me.
11 nov 2020 16:25
De eerder genoemde Bosch accu (S04 008 (0 092 S40 080)) kostte mij 103 euro. Moest hem wel zelf monteren.
11 nov 2020 17:44
Dat dus, gewoon zelf halen bij de Brezan, geloof 160 euro. Maar iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich lekker bij voelt:)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.