Heb een 986 Boxster op het oog. Er is al veel aan gedaan. Enige duidelijke aandachtspunt is dat de tiptronic licht slipt bij overschakelen van 2 naar 3 in de automaatstand. Vloeistof is al ververst (Wheeler Dealers fix), maar dat loste het niet op. Heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet echt iets vinden.
Iemand die dit aan de hand heeft gehad en iets meer kan vertellen? Meest voorgestelde oplossing is nieuwe vloeistof & filter, maar het lijkt in dit geval meer dan dat? Koppelomvormer? Luchtmassameter vuil? Iets anders?
Al een keer de adaptatie waardes van de bak computer gereset?
HoogstWaarschijnlijk vervuiling in het kleppenhuis. Waardoor de lockup clutch te lang doorslipt. Gaat denk ik niet opgelost worden door te spoelen. Maar spoelen is het proberen waard. Of anders zou je nog een keer de bakolie kunnen verversen en goed kijken hoe die er nu uit ziet. Met een lamp in schijnen.
Als je er niet uitkomt is AutoResto een goed adres om er eens naar te laten kijken. Hebben ervaring met diagnose en oplossen van problemen van de automaatbak. Eventueel schoonmaken van kleppenhuis of vervanging van onderdelen. Vaak een stuk goedkoper dan oplossingen die elders aangeboden werden. Want vaak is bakrevisie het antwoord.
TS heeft het over de Wheeler dealer fix ... ik kan me die aflevering nog herinneren , kopen ze voor 1000 USD een Boxster , wordt alleen de olie vervangen en niet gespoeld. Spoelen lost vaak heeel veel op , laatst meegemaakt , zelfde symptonen met een RR P38 , na spoelen , helemaal weer in orde. Is echt het proberen voor die =/- 250 euro waard
Heb net voor volgende week een AKK in Bodegraven geregeld. Die moeten vast wel een goede diagnose kunnen stellen.
Had me vooraf al zo goed mogelijk in de (mogelijke) pijnpunten van een 986 verdiept (IMS, RMS, AOS, condensatoren, radiateuren, cabriokap, kettinggeleiders, waterpomp etc), maar deze niet gezien / niet op gelet. Probeer nu in te schatten of het een vreselijk dure grap gaat zijn om dit ook aan te pakken. IMS zou ik sowieso gaan doen voor de gemoedrust (ook al is het een 2.5 uit 1997 met het "betere" dubbelrij lager en slechts 117.000 gelopen).
Als ik het zo lees, zou het niet katastrofaal moeten zijn. Goedkoop wordt een Porsche nooit, maar dit zou dus enigszins mee moeten kunnen vallen.
Eventueel spoelen/flushen zou je bij verder positieve AKK in samenspraak met verkoper kunnen laten uitvoeren.
Zou het spoelen nooit via de specialist laten doen. Die laten ook gewoon iemand komen en dan kost het gewoon heel veel extra.
Eventueel een goed adres daar in de buurt is Flushed in Woerden. Roeland heeft de juiste apparatuur hiervoor om de bak draaiend te spoelen. Heeft voor mij mijn 996 en X5 gespoeld. Om je een idee te geven. Voor de X5 kostte mij dat incl filterwissel en bakolie 395euro. Voor de 996 was dat 250euro maar dat was enkel spoelen en nieuwe bakolie zonder filterwissel (nieuw filter zat voor het spoelen er al in). Kosten bij specialist zullen makkelijk 700Euro of meer zijn.
Niet om flauw te doen, maar er zijn plenty 986-en met Tip te koop. Prijzen staan best onder druk, zeker in de winter, een enkele hele mooie originele met lage km-stand daargelaten. En ik snap 100% de emotie als een auto helemaal naar je zin is. Maar waarom zou je überhaupt de investering doen, en moeite van een AKK nemen bij een auto waarvan je vooraf al weet dat er so wie so een niet 100% definieerbare storing aan zit? Ik zou de verkoper dat eerst zelf laten oplossen en dan verder kijken.
Ja Binko heeft een heel goed punt. Maar als de auto voor de rest is wat je zoekt en met AKK er verder ook goed doorkomt. En de huidige eigenaar het spoelen en filterwissel wil laten doen en het slippen daarmee opgelost is dan is het een optie. Maar goed hoe lang blijft het dan goed is maar de vraag.
Misschien optie om je bij onze Porsche 986 FB groep aan te melden en deze vraag ook voor te leggen. Mogelijk komen daar ook bruikbare tips vandaan. Het is een leuke groep met ruim 600 leden met veel info en bestanden voor de P.986.
Heb zelf voor mijn P.986 het IMS lager en keerring en Tiptronicbak olie laten vervangen bij AutoResto Nijmegen. Goede ervaring mee.
FB groep "Porsche Boxster 986 Nederland & Vlaanderen"
Heb een 986 Boxster op het oog. Er is al veel aan gedaan. Enige duidelijke aandachtspunt is dat de tiptronic licht slipt bij overschakelen van 2 naar 3 in de automaatstand. Vloeistof is al ververst (Wheeler Dealers fix), maar dat loste het niet op. Heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet echt iets vinden.
Iemand die dit aan de hand heeft gehad en iets meer kan vertellen? Meest voorgestelde oplossing is nieuwe vloeistof & filter, maar het lijkt in dit geval meer dan dat? Koppelomvormer? Luchtmassameter vuil? Iets anders?