Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

964 blazers verwarming

19 jan 2021 12:48

Ik heb een technisch vraagje. Ik heb hier een Porsche 964 cabrio staan waar ze een turbomotor hebben ingeleverd nu het probleem is dat als ik de ventilator voor de verwarming op stand vier zit hij niet hard blaast dat komt blijkbaar omdat ze die blazer die achterop de motor zit bij een originele driepunt 6 weg hebben gehaald en vervangen door 2 blazers die bij dus de turbomotor horen

Nu heb ik hier een paar draden gevonden met kleuren maar ik weet eigenlijk niet goed wat waar hoort. Heeft iemand daar toevallig een schema van of een soort oplossing? Blijkbaar als je een ombouw doet naar een RS gaat die blazer ook weg en komt er een soort weerstand in de plaats die er dan voor zorgt dat de blazer voor warme lucht wel hard blaast vooraan.

MOD: ik heb dit even leesbaar gemaakt, zou je in de toekomst zelf de extra minuut willen nemen en niet klakkeloos een chat plakken? Daar heeft de rest van het forum er straks ook plezier van.

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 13:12

Zoek een schema op en ahv de schema de bedrading nalopen want via een forum gaat het moeilijk worden.

Of anders bij een techneut die oude Porsche kent het laten uitzoeken.

Succes.

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 13:40

Kijk even op de website van Tore Bergvill, zie https://www.bergvillfx.com/categories/diy-section

Daar kan je geheid je antwoord vinden.

Bij een delete van de achterste blower dien je het relais te verwijderen en 1 pootje aan een geschakelde + te hangen.
Ik weet zo even niet uit m'n hoofd welke maar ook dat kan je op de website van Tore vinden.

Heb hem al gevonden voor je :salut:
The CCU supervises the rear fan operation by a feedback signal. If the fan is seized, resistor is faulty or its fuse blown, the CCU will produce a OBD fault code, and stop the front fans intermittently if the temperature control is turned up and heated air is needed. The defroster fan operation will also cut out shortly after starting due to the max heat setting. CCU connector G19 and G1 are the blower motor supply voltage feedbacks. In case of using a "RS duct" modification and rear fan delete, you will have to fool the CCU into thinking that the fan motor is OK in order to avoid the front fans to shut down. The simplest method to do this is to connect switched +12V to the rear fan terminal 87. (the relay can of course be removed)

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 14:44

Oké bedankt alvast maar waar zit die Ccu dan? Is dat de computer onder de bestuurders stoel?

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 14:49

Google is your friend Tim :idea:

Na alle hulpvragen hier op her forum, is het wellicht ook tijd om jezelf voor te stellen? Zo te zien heb je een behoorlijk verzameling Porsches; 993, SC, 964... :popcorn:

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 15:38

Hallo ik heb mij in het begin al voorgesteld als het goed is?

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 15:40

Ik heb nu 12v op pin 85 van dat relais gezet maar de ventilator draait nog steeds langzaam?

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 16:42

Tim smit schreef:Hallo ik heb mij in het begin al voorgesteld als het goed is?

Dat heb je al eerder geroepen maar toen was het ook al niet zo :cheesy:

viewtopic.php?p=1338281#p1338281

Ik vind het niet heel belangrijk maar met zo zonder introductie vragen te stellen val je wellicht erg met de deur in huis. Enfin, je antwoorden heb je al. :salut:

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 17:46

Misschien ook deze in het juiste topic zetten

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 20:00

Tim smit schreef:Ik heb nu 12v op pin 85 van dat relais gezet maar de ventilator draait nog steeds langzaam?


Heb je nu de website van Bergville doorgespit :?:

Je moet de aansluiting 87 op een geschakelde 12v aansluiting zetten en niet de 85 en uiteraard het relais verwijderen.

Ik weet dat ik een beetje traag van begrip ben maar het heeft mij een jaar of 4 gekost voordat ik een beetje door had hoe het verwarmingssysteem
van een 964 werkt :bang:

Ze hebben bij Porsche namelijk een paar V1 technici uit WWII dit kachelsysteem laten ontwerpen en ze hebben het nog in productie genomen ook :!:

Mijn tip, spit de website van Tore door en je komt waarschijnlijk een heel eind verder, maar verwacht niet vanavond nog resultaat.

Je hebt het trouwens over "de ventilator" maar ik neem aan dat je weet dat er 2 onder de kofferklep zitten en dan nog 1 achterin bij de motor. De Turbo heeft er inderdaad 2 achterin :idea:
Laatst bijgewerkt door WillemB op 19 jan 2021 20:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 20:06

Uw naam is Braun?

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 20:12

Jawohl, waar denk je dat mijn nickname vandaan komt (zelfde initialen) :lol:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door WillemB op 19 jan 2021 20:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 964 blazers verwarming

19 jan 2021 20:13

:mrgreen: :mrgreen:
Plaats een reactie