Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Verstelling spiegel passagier - werkt niet volledig - 964

23 maart 2021 12:25

Dag allen,

Toen mijn 964 gekeurd werd voor verkoop bij Gelderland hadden ze de opmerking dat de spiegel aan de passagierszijde niet versteld kon worden met de elektrische bediening. Het gaat om een 964 van 1990 waarbij in 1997 cup spiegels geplaatst zijn (toen nog door Theo Jansen).

Nu, het is zo dat de spiegels wel versteld kunnen worden, maar slechts in 1 richting. Daarnaast, wanneer ik de verwarming van de achterruit op zet hoor ik de motor van de spiegel en zie ik de spiegel neerwaarts bewegen.

In eerste instantie zou ik denken "verkeerde kabel aangesloten aan de spiegel", maar het zou me verbazen dat er sinds 1997 niemand diezelfde bemerking had.

Is er iemand die dergelijk iets reeds heeft meegemaakt? Waaraan kan dit liggen?

Voor alle duidelijkheid, de achterruitverwarming werkt wel degelijk. Enkel de verstelling van de spiegel aan passagierszijde niet.

Bedankt!

Re: Verstelling spiegel passagier - werkt niet volledig - 96

23 maart 2021 12:30

De 964 flaporen hebben geen stekkers in de voet, de cupspiegels (volgens mij) wel.

Ik zou de spiegel er even vanaf halen en kijken of alle bedrading nog goed vast zit :idea:

23 maart 2021 15:12

Hoor je de motor in de spiegel wel zoemen als je hem die kant op beweegt ? Zo ja dan is er een plastic kogelgewrichtje afgebroken in de motor behuizing.
Als je niets hoort dan is het een bedradingsprobleem.

23 maart 2021 20:44

Bedankt beide! Ik gok ook dat het de bedrading is, zal daar mee beginnen.
Ik hoor de motor zoemen wanneer ik m'n achterruitverwarming opzet (hij beweegt dan ook neerwaarts). Bij het gebruiken van de schakelaar beweegt hij enkel zijdelings.

23 maart 2021 21:28

als je de achterruitverwarming aan zet gaat ook de spiegel verwarming aan, dus er zal vast een draadje verkeerd zijn aangesloten, iets anders kan ik mij niet voorstellen.

23 maart 2021 22:31

De achterruitverwarming en Spiegel bediening zit op dezelfde zekering (Nr 28) zie ik in de schema's..... draadje verkeerd aangesloten vermoed ik van niet maar eerder een massa probleem(-pje).
Plaats een reactie