Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
05 apr 2021 12:15
Wie kan mij een foto sturen met de originele sticker(s) aan de binnenzijde van de tankklep?
Betreft 911 3.2 carrera (1984-1989).
Bij voorbaat hartelijk dank,
Kees
05 apr 2021 15:08
Yep, hier ook. Ik heb zelf een US versie uit 1987, weet niet of de stickers universeel waren...
05 apr 2021 16:34
Bedankt voor jullie reacties.
Sorry...ben niet helemaal duidelijk geweest. Deze stickers zijn voor 1987 en erna.
Het gaat mij om een 1985 (euro) model.
Groet,
Kees.
05 apr 2021 20:40
Ik heb de topic titel voor je aangepast.
Kijk morgen wel of ik de juiste sticker info voor je kan vinden.
Bovenstaande is overigens tot ‘89. Daarna is de kleur van de tekst anders (964, 993)
05 apr 2021 21:22
Dank je Olaf !
06 apr 2021 8:30
Misschien een vraagje dat hier wel past.
Voor mijn Carrera '87
Ik tank altijd 98 maar vroeg me af of 95 ook goed is?
Ohja, hier kan je stickers bestellen.
https://car-bone.pl/products/technical- ... _model=and
06 apr 2021 10:16
Meuk 95 is gewoon een stuk slechter voor de verdraagzaamheid van de rubber onderdelen van het benzine leidingen systeem, doordat het ten delen bio ethanol rommel met kans op lekkages van de koppelingen en brandgevaar betreft. 98 Schijnt (ik tank zelf bij voorkeur bp ultimate) ook nog wat extra goeie dingen te doen voor je motor. Er wordt zelfs beweerd (heb ik nog niks van gemerkt) dat je 10% minder zou verbruiken.
Maar goed, de kans op brandgevaar minimaliseren kost dan ongeveer heel snel en grof berekend:
- 5.000 km op jaarbasis
- verbruik bij wijze van 1 op 10
- betreft 500 liter tegen meerkosten 0,10 a 0,15 ct per liter
- meerkosten feitelijk: ca 50 a 75 euro per jaar
Dus ja, tel uit je winst!!
06 apr 2021 16:40
Foto van de originele tankklep sticker op mijn Nederlands geleverde 911 3.2 van modeljaar 1988 (231pk), geleverd augustus 1987:
06 apr 2021 18:32
Bedankt!
06 apr 2021 19:13
Mijn ‘87 3.2:
06 apr 2021 19:49
De auto's zijn ook bijna hetzelfde, zelfs de kleur.
06 apr 2021 20:07
Dank jullie wel. De reden dat ik deze vraag stelde is dat ik ook deze sticker heb gevonden, die ook bij een 1985 auto hoort, maar die ik dus bij niemand op de tankklep zie.
"Klebeschild bleifreies Superbenzin; verwendbar für Porsche 911 der Baujahre 1984 bis 1989, Porsche 924 S der Baujahre 1986 bis 1988 sowie für Porsche 944 /2 der Baujahre 1982 bis 1991"
Mijn eigen tankklep ziet er hetzelfde uit als die van jullie.
Groet,
Kees.
06 apr 2021 20:29
Nur Bleifreies is alleen correct al er een katalysator onder zit, hetgeen niet het geval zal zijn.
06 apr 2021 20:51
Bij mij zit er inderdaad géén katalysator op, maar ik neem aan bij die van jou (1987) wel. Maar waar zit die sticker dan?
Gr., Kees.
06 apr 2021 21:22
Nee, ik heb de uitvoering zonder katalysator.
06 apr 2021 21:37
Hier begint het interessant te worden. In het Red Book staat dat Porsche va 1987 6 verschillende DME control units had voor verschillende regelgeving alsmede beschikbaar octaangehalte in de benzine (toegepast op 2 verschillende motoren). Ligt er dus inderdaad aan waar jouw auto precies vandaan komt. Zonder katalysator: 98, maar in Europa was het toen ook al een optie om een katalysator te nemen (niet zo heel duur trouwens). Ik weet niet of je dan ook de lagere compressie kreeg en wat dat dan weer doet voor het octaangehalte. Blijft een leuke puzzel.
06 apr 2021 22:16
De 911 3.2 coupé met katalysator was in augustus 1987 600 gulden goedkoper dan zonder katalysator (subsidie) maar had minder pk's.
Op een kale prijs van 142.000 gulden maakte die 600 gulden voor een katalysator volgens mij niet veel uit, dus ik denk dat de meeste kopers voor de extra pk's gingen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.