Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
30 apr 2021 14:52
Hi allen,
Van mijn 996 cabrio is het passagiersraam zojuist gestopt met correct openen bij het openen van het portier. Het raam gaat met de knopjes keurig omhoog of omlaag, maar niet meer juist automatisch bij het openen van het portier. Bij het openen van het portier gaat het raam een centimeter omlaag, maar direct weer omhoog. Dit zorgt ervoor dat de deur niet meer goed dicht kan. Het signaal wordt dus wel doorgegeven, maar niet meer correct.
Heeft iemand tips over welk onderdeel ik hiervoor kan vervangen? Of moet ik hier zelf niet aan beginnen? Alle tips zijn welkom!
30 apr 2021 19:35
Maar het gebeurt zowel bij de handgreep binnen als buiten, hoe zou dat dan kunnen?
30 apr 2021 20:01
In de link die ik je stuurde lees je dat er 3 switches een rol spelen. 1 in buitenhendel, 1 in binnenhendel en 1 in slot. Die in het slot is om door te geven of de deur geopend is (want dan moet het raam naar beneden blijven, ongeacht of er aan een hendel wordt getrokken).
Die in het slot kun je vaak zelf weer fixen door het slot open te maken en de boel weer gangbaar te maken/smeren.
30 apr 2021 20:33
Ik had de link even over het hoofd gezien
maar dit is echt exact de uitleg die ik nodig had. Dank!
30 apr 2021 22:56
Je kunt zolang het raam handmatig een stukje naar beneden duwen. Dan kan de deur weer dicht.