Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Wappie zijspiegel

25 mei 2021 20:45

Afgelopen zondag tijdens de welbekende Arretjesrit kreeg ik last van een wappie zijspiegel.

Iemand tips om hem makkelijk te repareren, ik heb hem nu gedemonteerd maar ik heb niet het idee dat ik makkelijk bij een bout/moer constructie kan komen voor het spannen van het draaimechanisme…. :?:

78950

Tevens is iets vd spiegelbevestiging, moer oid vd inbusbout onderin de deur gevallen…heeft iemand zo’n deel nog liggen voordat ik de hele deurpaneel moet demonteren…..en ga vissen…. :bang:

Edit: kennelijk de inbusbout helemaal uitgedraaid, achteraf niet nodig geweest en nu is het bevestigingshaakje naar beneden gevallen

78951

Re: Wappie zijspiegel

25 mei 2021 22:32

Zo, ik ben gaan demonteren en gevonden.

Het beste is om de bedrading bij de stekkerblok eruit te halen, codering noteren terugtrekken en de slechts de bout/veer bij het draaipunt weer indraaien dus zonder bedrading anders heb kans dat je de isolatie beschadigd….

Kortom, wordt een ‘leuke’ klusje….. :scratch:

78952

26 mei 2021 11:27

Goed bezig!
Wat mij altijd goed helpt als ik niet weet hoe iets ineen zit is om de onderdelen lijst te checken op de site van Porsche zelf.
Daar zie je dan direct wat er allemaal in zit en hoe het zit.
Beetje mosterd na de maaltijd...maar toch.. :mrgreen: :thumleft:

26 mei 2021 14:59

Via Google kwam ik uit op een tekening, en toen was het mij wel duidelijk. Om vooral niet de aanwezige bedrading te beschadigen heb de bundel teruggetrokken. Nu de holle bout met veer in het spiegelhuis vastschroeven, en daarna de bedrading doorvoeren, connector vullen etc…

Andere keer de auto op de oprit parkeren zodat ik de deurpaneel kan losmaken, en onderin kan vissen voor het moertje… :bang:

78957

26 mei 2021 15:02

Afbeelding

Scheelt je een hoop werk...

26 mei 2021 15:05

Zal eens kijken bij HBM machines, hopelijk is het moertje/haakje van ijzer….. :scratch:

Ik zag niet zo gauw of je via de spiegelgaten in de deur een vrije doorgang hebt naar de onderkant… :idea:

27 mei 2021 11:48

Zo, was toch regenachtig vandaag dus met de spiegelonderdelen naar 'mijn' apk garage om de holle bout te monteren, 8 kantige torx inbus en tis gelukt. Met het juiste gereedschap en 4 handen binnen een minuut.... :thumleft:

Nu de rest...... :salut:

04 jun 2021 21:55

En rest vanavond gedaan, deurpaneel verwijdert en ‘gevist’….onderdeel gevonden en het geheel gemonteerd. Wat rest is de elektrische aansluitingen uitzoeken en spiegelglas monteren…

Wat ik ontdekt heb is de slordigheid van de alarminbouw station, led in de deurpaneel, gerotzooid is met verkeerde en ongelijke schroeven…. :bang:

78999

27 jun 2021 19:45

En klaar, met nieuwe zwarte zelftappers weer netjes in orde.

79080

28 jun 2021 6:49

Mooie klus, mooi geklaard :thumleft:
Plaats een reactie