Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
21 maart 2022 22:01
Heeft iemand ervaring met het monteren en gebruiken van deze zijraam op een 911 G model?
Is dat niet te gevoelig voor krassen?
Benieuwd naar ervaringen.
https://www.carbone.pl/product-eng-1029 ... d-993.html
22 maart 2022 9:16
In je titel staat "plexiglas" maar volgens de advertentie is het "polycarbonaat". Dat zijn verschillende materialen. Polycarbonaat (of de merknaam Lexan) is o.a. krasbestendiger en sterker dan plexiglas.
Een ruitje van plexiglas zou ik in een auto nooit doen, van polycarbonaat wel.
Succes met je overweging
22 maart 2022 9:20
Als je meer ventilatiemogelijkheden wil; misschien kun je kijken of de uitstelbare achterramen te monteren zijn in een 3.2.
22 maart 2022 9:22
Dit wordt toch voornamelijk gedaan om het totale gewicht van de auto te verminderen? Correct me if I’m wrong please
22 maart 2022 11:51
Anne 2.7 schreef:Als je meer ventilatiemogelijkheden wil; misschien kun je kijken of de uitstelbare achterramen te monteren zijn in een 3.2.
Flash911 heeft een schuifdak - met die louvre raampjes achterin moet je de 911 dan toch aardig door kunnen luchten
22 maart 2022 11:54
horn schreef:Dit wordt toch voornamelijk gedaan om het totale gewicht van de auto te verminderen? Correct me if I’m wrong please
Dat klopt. het soortelijk gewicht van polycarbonaat is ca. 1200kg/m3. Glas weegt 2800kg/m3.
Leuk weetje:
Dat is trouwens net zo zwaar als aluminium en beton
22 maart 2022 12:01
Thanks.
22 maart 2022 13:22
Denk dat je niet blij wordt van de herrie. Wel een cool gezicht.
22 maart 2022 13:50
Plexiglas gaat splinteren bij een ongeval en kan lelijke verwondingen opleveren, nooit doen dus. Polycarbonaat wordt ook gebruikt op de Cup auto's en sommige RS'n. Leuk voor op het circuit, maar krasgevoelig en je wordt gek vd herrie. Als het je om de laatste 1/1000 van een seconde gaat op CP Zandvoort meteen doen, anders zou ik het lekker bij glas laten.
22 maart 2022 18:01
horn schreef:Dit wordt toch voornamelijk gedaan om het totale gewicht van de auto te verminderen? Correct me if I’m wrong please
Voor merkbaar verschil moet je denk ik heel wat meer aanpakken dan de achterraampjes. Ben overigens erg benieuwd wat de gewichtsbesparing van deze twee raampjes is. Iemand enig idee?
22 maart 2022 20:57
Stel dat het raam 0,5m2 is en 4mm dik, dan is het gewicht m2 x dikte x s.g in dit geval 0,5x4x1,2=2,4kg (voor het soortelijk gewicht, zie mij eerdere reactie). Voor glas is dat 5,6kg
22 maart 2022 21:43
Dat is meer dan ik dacht. En dan heb je ook nog twee raampjes.
22 maart 2022 22:04
Mwoah, die twee raampjes bij elkaar zijn misschien 0,20x0,30 x2 = 0,12 m2
22 maart 2022 22:06
Bedankt voor jullie feedback. Het is inderdaad polycarbonaat, en geen plexiglas.
Ik ben geïnteresseerd puur voor de look. En niet zozeer voor de ventilatiemogelijkheden of voor het gewicht! Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet aan de herrie heb gedacht! To be continued…
22 maart 2022 22:28
JeroenSC schreef:Mwoah, die twee raampjes bij elkaar zijn misschien 0,20x0,30 x2 = 0,12 m2
Dan scheelt het maar totaal ca. 770gram. Even een dagje vasten is voordeliger
23 maart 2022 5:04
flash911 schreef: En niet zozeer voor de ventilatiemogelijkheden …
Dat is maar goed ook want deze louvers zijn namelijk dicht:
Quarter windows with louvers – F-Model, G-Model, 964 and 993
..... Louvers don’t have holes....De oorspronkelijke 911R uit 1967 had open louvres met een 'lekbakje' eronder.
23 maart 2022 12:14
Dan moet je het raam wel goed om monteren....
24 maart 2022 3:58
Ik dacht eerst ook dat ze verkeerd om zaten maar als je naar de reflectie aan de bovenkant van de louvres kijkt dan lijkt het raam toch goed te zitten.
Maar goed, helaas niet mijn auto dus ik kan er niet veel aan veranderen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.