Een beetje langdradige onzinnige filmpjes kijken, daar heeft hha geen tijd voor.
Je hebt per kant 4 'ringen', allen verschillend. Om de eerste te bedenken is eenvoudig. Je hebt een golvend schijfje. Zoiets moet altijd direct onder de moer of boutkant. Je hebt nu geen moer, blijft er over de boutkant. Dat was de eerste.
De leuning draait niet 'íjzer op ijzer', dus zit er een lagerbusje waar de leuning om heen draait. Je hebt er twee per kant. Voor de buitenkant zit een ander dan aan de binnenkant. Dat wijst zich vanzelf als je het gaat passen. Dan blijft er één ring over, en dat is een opvulbusje die tegen de bekleding op de wielkastkant komt. En waar dus ook de lagerbout door heen gaat. Zo eenvoudig is het.
Liever nog wat plaatjes? Zie:
De golfschijf komt direct onder de boutkant:
Dit lager zit aan de boutkant in de achterzitting:
Dit opvulbusje zit tussen leuning en wielkuip:
En deze zit aan de kant van de ontgrendelknop op de tunnel voor de versnellingsbak.
Laatst bijgewerkt door
Erwin op 23 jun 2022 22:46, in totaal 1 keer bewerkt.