Ik heb een Amerikaanse 2.4 uit 1972. Ik tank 98 maar vraag me af of ik loodvervanger dien te gebruiken? Ik zal wel niet de eerste zijn die dit hier vraagt?
Early911
Zelfde vraag ook gesteld bij Car Care in Soest. Daar werd me verteld dat loodvervanger niet nodig is.
Zelf tank ik altijd 98 (BP Ultimate) en daar loopt ie prima op; beter dan op euro95 (...maar dat kan ook tussen de oren zitten )
Een T met mfi heeft niet zo'n hoge compressie dus met 95 kun je volstaan. Heb ook wel eens V-power vd oosterburen 100 RON getankt. Merkte toch geen werkelijk verschil. Maar ik gooi dan wel af en toe loodvervanger erbij terwijl er S zuigers en bussen in zitten na restauratie, dus dat is eigenlijk ook niet nodig
Elke gek zijn gebrek
In de benzine van de 356, heb ik steeds loodvervanger bij gedaan.
Echter na de revisie van de motoren, blijkt dit niet meer nodig te zijn. Andere kleppen of zoiets, heb ik me laten vertellen.
Zolang ik hier niet zeker van zou zijn, zou ik toch altijd loodvervanger in de tank doen.
@ André 3.0
In Vosselaar bij Turnhout, weet ik nog 1 station, die nog benzine met loodvervanger aanbieden