Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
05 dec 2022 19:47
Ik wil een keer preventief de verroeste M8 boutjes aan het uitlaatsysteem vervangen. Mag je daarvoor inox gebruiken of toch beter staal? Iets met uitzetten of andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
05 dec 2022 21:13
Ik zou gewoon stalen (verzinkte) bouten met koperen moeren gebruiken.
https://www.uitlaatstore.nl/moer-479156 ... jZEALw_wcB
05 dec 2022 22:10
Ik gebruik ook gewoon stalen bouten.
Ook de moeren gebruik ik staan en dan met een flens met karteltjes. Lekker vet er aan en om de paar jaar wisselen. Word allemaal zo heet. Ik weet niet wat koper en rvs doet. De hele uitlaat is van rvs behalve de bouten en moeren. Zullen ze toch niet voor nix doen denk ik dan.
06 dec 2022 9:48
Koper en RVS kan volgens mij goed samen.
Voordeel van een koperen moer is dat je deze er met een beitel zo vanaf slaat mocht je deze niet meer los kunnen draaien

Verzinkte/gegalvaniseerde bouten met koperen moeren is een minder goed idee ….
06 dec 2022 12:46
Dank voor alle tips.
06 dec 2022 21:01
Olaf schreef:Verzonken...
Verzinkt bedoel je

(
sorry, kan het als wtb-er niet laten) of, zoals je al aangaf, gegalvaniseerd.
06 dec 2022 23:46
RVS bouten willen nog weleens zonder vooraankondiging afbreken. Ik zou voor gegalvaniseerd gaan.
07 dec 2022 11:30
Brulaap schreef:Verzinkt bedoel je
Verzinkt
e …. inderdaad
07 dec 2022 20:21
Wimpie67 schreef:RVS bouten willen nog weleens zonder vooraankondiging afbreken. Ik zou voor gegalvaniseerd gaan.
Dan waren ze te vastgedraaid.
RVS is van zichzelf erg broos (en hard). En een tip voor als RVS erg "vastgevreten" zit: vastdraaien, dan breken ze vaak vrij eenvoudig.
07 dec 2022 23:58
Origineel zitten er in de uitlaat 10.9 draadeinden en moeren er op. Dus geen 8.8
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.