Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Porsche 924 brandstof systeem/tankpomp

24 jul 2023 22:56

Beste lezer,

Mijn naam is Thomas ik heb kort geleden een project aangeschaft in de vorm van een Porsche 924 :D.
Nu ben ik systematisch bezig deze in betere staat te krijgen, om te beginnen met het brandstof systeem.
nu is het geval dat mijn porsche 924 2.0 uit 1979 2 pompen heeft in het brandstof systeem, 1 die direct in de tank geschroefd en 1 die als opvoerpomp er direct na zit.
nu kan ik nog vervangende pompen vinden voor de opvoerpomp buiten de tank. maar nu ben ik opzoek naar een andere pomp die in de tank zit.
de volgende opties zijn mogelijk: vervangede unit vinden (originele kost 1000 euro), originele reviseren of het systeem aanpassen.

Nu is mijn vraag. Hebben jullie hier ervaring mee, of hebben jullie een goed idee?

Re: Porsche 924 brandstof systeem/tankpomp

25 jul 2023 11:51

De pomp in de tank was al 30 jaar geleden als overbodig verklaart. Je kan hem vervangen voor een zeefje die was geintroduceerd voor de 928 (Ook K-jet) Als de 928 de pompje niet nodig hebt met zijn 8 cylinders en 4,5 liter, kan je 924 ook zonder :wink:

Afbeelding

Je kunt de zeefje hier kopen maar ok bij je Porsche dealer of Alpo.

Het enige wat je moeten doen is de pomp uit je tank halen en de leidingen doorknippen bij de connectoren van de andere pomp en de zeefje indraaien.

Re: Porsche 924 brandstof systeem/tankpomp

26 jul 2023 14:57

Hier zocht ik naar, bedankt voor je reactie. Dit lijkt mij een mooie oplossing zal hem direct bestellen :thumleft: .
Ben nu wel nieuwsgierig waarom ze dachten de extra pomp nodig te hebben :scratch:

Re: Porsche 924 brandstof systeem/tankpomp

26 jul 2023 17:26

Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij hadden ze bij de vroege modellen geen terugslagklep op de externe pomp en diende de pomp in de tank alleen maar om de externe pomp van benzine te voorzien als de tank erg leeg was. Maar met een terugslagklep loop je geen/weinig risico meer dat je externe pomp droog loopt. De pomp in de tank is dan ook een lage druk pomp en het is de externe pomp die de K-jet van de benodigde 5 bar benzine druk voorzien.
Plaats een reactie