Zelf ben ik momenteel bezig een porsche 924 van 1979 weer rijdend te krijgen, en ben ik nu op het punt aangekomen van de brandstof leiding. Deze zijn veroest en wou ik graag in zijn geheel verangen.
momenteel heb ik de achteras eronder vandaan en heb ik de oude brandstofleiding naast de auto liggen. Alleen valt het niet mee om de nieuwe koper/nikkel leiding gelijk te maken met de oude. Heeft iemand wellicht tips of ervaring in dit aspect? of zou flexibele leiding laten maken wellicht de betere oplossing zijn?
Ik neem aan dat je het juiste gereedschap er voor hebt? Mocht dat het geval zijn dan zou ik eerst kleine proefstukjes maken zodat je kan zien waar je de tang moet houden om op de juiste plek een bocht te krijgen. Aan de hand van je proefstukjes zou je dus markeringen kunnen maken op je nieuwe leiding en zo de oude en nieuwe leiding naast elkaar op de juiste vorm te krijgen. Sccs iig en laat het resultaat maar zien hier!
Sowieso beginnen door je leiding recht te trekken, anders krijg je dat nooit netjes en dan zoals Neppert zegt gewoon oefenen met de tang om de bochtjes goed te maken.
Bedankt voor de tips . Ik zal er nog even rustig voor gaan zitten en er stap mee stap mee bezig. Wanneer ik iets redelijks heb gemaakt zal ik het posten.
Het heeft even geduurd en heb inmiddels veel geleerd..... Maar heb nu eindelijk de retour leiding klaar 8MM en ben nu bezig met de 10MM (hoge) druk leiding.
Hahaha ik heb eerst alles een paar keer vern**kt voordat het goed is gegaan. De belangrijste dingen die mijzelf veel geholpen helpen was door de koper/nikkel leiding tegen een haakse muur af te rollen zodat de "ronding" / bocht een richting op gaat. Daat maakte het voor mijzelf makkelijker om het recht te maken in de bankschroef. Verder heb ik een degelijk buigijzer aangeschaft. De vorige (nieuwe) is lettelijk uitelkaar gevallen en maakte geen mooie bochten.