Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

DME relay vervangen 1990 c4?

18 sep 2005 18:59

Ik lees in veel forums dat je beter een reserve DME relay in je handschoenenkastje kunt hebben liggen. Heb recent een C4 964 uit dec 1990 gekocht met 60.000 km in de boekjes. 8) Raden jullie mij aan om er een nieuwe in te zetten? En dan de 993.615.227.000? Stationair loopt naar mijn mening prima, op stationair wel een soort pendelen met de rpm, zonder dat ik het gaspedaal aanraak en zonder dat de motor stil valt, rond de 850 rpm.
Of wachten....

18 sep 2005 19:40

kopen en in handschoenenkastje leggen.

18 sep 2005 19:50

Waar kan je ze voor een zacht prijsje krijgen? In Engeland heb je ze voor rond de 17 pond met ca 10 pond verzendkosten...
als ik er meteen 2 koop omgerekend dus 65 Euro. Moet in Nederland toch goedkoper aan te komen zijn?

18 sep 2005 20:17

Porsche-specialist.

Renntech
P&P

18 sep 2005 20:36

Tkanx,
heb ze gemaild voor info tav de prijzen en verzending.

18 sep 2005 23:24

De mijne manifesteerde zich ooit eens door af en toe niet te willen starten; alsie dan eenmaal liep ging t prima; zaak maakte af en toe geen goed contact; onbetrouwbaar.

Ik weet dat dit een zwakke plek is van de 911; je bent ook meteen afhankelijk van een specifiek Porsche onderdeel als je een keer stil komt te staan.
Ik had de indruk dat het dure relais waren en heb er toen voor gekozen om een verloop-kabel te maken naar 2 gewone standaardrelais die in vrijwel alle auto's zitten (voor claxon, verlichting, mistlampen etc).

Werkt perfect maar een reserve origineel is wel zo makkelijk.\

18 sep 2005 23:34

dme kost hier van een 993 rond de €25

anton964

19 sep 2005 0:30

Kun je niet voor zonder zitten.

19 sep 2005 10:03

relais kost €26,72 incl btw per stuk org. Porsche

19 sep 2005 10:25

Klopt, ik haalde ook zo'n relais bij de Porsche Dealer voor +- 30 euro All-In.
De DME relais is nogal belangrijk in een 964, want deze moet de Centrale Computer en de brandstofpomp van stroom voorzien.
Het defect gaan van een relais heeft vaak te maken met een slecht contact in het voetje. Dan onstaan er vonkjes aan of in de relais die de boel doen "kleven". In het beste geval is de brandschade zichtbaar bij het verwijderen. Anders is het een soort preventieve vervanging.
Inspecteer en reinig bij het plaatsen van een relais dus steeds de contacten van het voetje en relais.

19 sep 2005 13:41

Ik rij zelf een 964 C4 uit december 90. Op een ander forum las ik dat de DME die je nieuw koopt voor de 964 eentje van de 993 zal zijn...

19 sep 2005 13:51

klopt, het onderdeel is doorgenummerd in een 993 type, oude nummer niet meer verkrijgbaar

19 sep 2005 18:44

Van den Berg schreef:klopt, het onderdeel is doorgenummerd in een 993 type, oude nummer niet meer verkrijgbaar


uhm waar zit dit soort relaigh..

19 sep 2005 19:32

Volgens mij zit je vrouw er af en toe bovenop. Of zat'ie nou toch links ...

19 sep 2005 19:33

Toch links lees ik net. Je zit er dus zelf bovenop.

19 sep 2005 19:35

Anne 2.7 schreef:Toch links lees ik net. Je zit er dus zelf bovenop.

:shock: Da's niet te hopen ..... in een 964 ;) :arrow: hier eerder door dirkie verteld waar wel :salut: ..... en van wie is de eerste reactie daar onder :?: :roll: :^:

19 sep 2005 20:59

Aha, met DME relais wordt dus niet het DME zelf bedoeld, maar het relais dat het kreng van spanning voorziet? Vandaar dat er over enkele tientjes wordt gesproken. Weer wat geleerd.

19 sep 2005 21:25

EriC4C schreef:
Anne 2.7 schreef:Toch links lees ik net. Je zit er dus zelf bovenop.

:shock: Da's niet te hopen ..... in een 964 ;) :arrow: hier eerder door dirkie verteld waar wel :salut: ..... en van wie is de eerste reactie daar onder :?: :roll: :^:


met dat linkje van je doe je me weer denken aan die verschrikkelijke dag bij de burger king. thanks.. :oops: :oops: :oops:
Plaats een reactie