Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

964 raamafdichting vervangen

21 jul 2024 9:41

Heeft iemand de vilten raamafdichting, aan de buitenkant, ooit al vervangen in de deuren? Aan de linkse kant is deze verroest en versleten, rechts nog als nieuw. Ik zou dus graag een nieuwe steken maar vraag me af hoe dit moet voor ik de hele deur demonteer.
Je kan dit zien als de raam volledig naar beneden is en in de opening kijkt.

Ik vermoed dat het dit onderdeel is.

Nummer 7

83174

83173

83172

Re: 964 raamafdichting vervangen

21 jul 2024 11:19

Zelfde vraag voor 991 cabrio uit 2012. Maar dan voor de rubbers met vilt die verticaal staan tussen portierruit en klein achteruitje. Is dit zelf te doen?

21 jul 2024 21:22

Heb ik bij mijn 3.2 gedaan, volgens mij dezelfde deur als een 964. Bovenste deel van de deurbekleding eraf halen (soort strip) dan kun je er gemakkelijk bij. Kwestie van oude eraf halen en nieuwe erop zetten. Bij Alpo waarschijnlijk op voorraad

21 jul 2024 21:42

Ze waren juist slecht verkrijgbaar laatste tijd.
Volgens mij heb ik ze uiteindelijk bij CPP gescoord.

Je kan de oude er van bovenuit voorzichtig uitwippen met een bekleding wipper. Dit moet ook kunnen met het raam nog in de deur. Inderdaad wel eerst de interieurlijst weghalen.

23 jul 2024 15:10

Bij de 3.2 en dus ook de 964 kun je die vervangen zonder dat de ruit eruit hoeft oid - voorzichtig loswippen op de klemmetjes - wel kans dat die strip hij in stukken breekt als het meeste metaal al weggeroest is - maar ja dat maakt niet uit.
Ik heb nieuwe destijds ook bij Alpo gehaald meen ik.

23 jul 2024 17:01

Idd, de bovenste raam (zwarte) sierstrip gewoon eruit wippen. Gaat vanzelf en dan de verroeste strip eruit peuteren. Deze zit met 5 kogeltjes vast (zie foto) geklikt. Bij mij zo verroest dat de hele strip er in delen uit kwam.

83191

Je ziet nu de roestige strip zitten die je eenvoudig kan losklikken met een platte schrovendraaier.

83192

Ik had 2 nieuwe strips gekocht voor zowel links als rechts, en als ik jullie een tip kan geven, bestel de originele Porsche strip. Ok, ze kosten meer dan 100 euro per stuk en daarom had ik de replica's van 34 euro per stuk gekocht maar dit is een hoop rommel. :evil: Morgen breng ik ze terug en heb originele besteld. Het probleem is dat de kogeltjes van de replica's niet bol staan. Ze klikken dus niet in de gaatjes met als gevolg dat de strip er niet vast inzit.

Replicarommel, kogeltje is niet conisch maar recht.

83193

Origineel Porsche, je ziet dat het kogeltje conisch is en daardoor in het gaatje klikt.

83194

23 jul 2024 20:08

Dat heet toch een raamsnor :?:

26 jul 2024 9:19

Een raamsnor :lol: :lol: hoe verzin je het. Maar goed. Gisteren te weten gekomen dat de raamsnor blijkbaar niet meer gestoken wordt op een 964 vanaf modeljaar 1991. De gaatjes staan nog wel in de deuren.
Plaats een reactie