Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat de hoedenplank van een luchtgekoelde coupé en targa hetzelfde (dus uitwisselbaar) zijn, maar ik weet het niet zeker. Is er hier toevallig iemand die dit zeker weet?
Reason I ask:
-Onze Europese (non-kat) '89 G50 targa was onder de hoedenplank al voorbereid voor 3-punts gordels.
Waarschijnlijk omdat USA modellen er in dat jaar al mee geleverd werden (al dan niet als optie, heb iig een USA folder van dat jaar waar ze in staan).
-Op deze montagepunten heb ik onder de 3.2 hoedenplank jaren geleden al 964 3-punts gordels laten monteren voor mijn zoontje, met originele zwarte Porsche geleiders / afwerking aan weerskanten van de 3.2 hoedenplank. Enige mindere is dat de 3.2 hoedenplank eigenlijk net niet bol genoeg is voor de 964 gordelrollen eronder, waardoor ie langs de onderrand (zichtbaar door de targa achterruit) net een beetje gaapt. Ik heb dit redelijk gecamoufleerd door er een zwarte rubberen tochtstrip van de bouwmarkt tussen te moffelen. (Gelukkig wel een volledig zwart interieur.)
-Niemand die het ziet waarschijnlijk, maar ikzelf blijf het zelf natuurlijk wel zien, daarom overweeg ik nu alsnog een originele late ('net iets bollere 3-punts') hoedenplank van een 964 coupé voor de puntjes op de i. Eentje die echt origineel uit een 964 targa komt is niet te vinden, maar ik dacht dus gelezen te hebben dat hoedenplanken van targa's en coupés in de basis verder identiek zijn. Kan iemand dit bevestigen? Thx!