Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
05 okt 2005 23:19
Zijn er meer eigenaren van een Boxster (en misschien ook de 996) die roestvoriming hebben bij de slotplaat aan de bestuurderskant. Mijn Boxster is van 1998 en heeft een beetje beginnende roest. Ik heb ondertussen bij nog een Boxster hetzelfde probleem gezien.
Heeft er iemand ervaring met een eventuele garantieclaim hieromtrent bij Porsche (ten slotte geven ze 10 jaar garantie).
05 okt 2005 23:28
Schade gehad misschien?
05 okt 2005 23:37
Direkt mee naar de dealer rijden en navragen. Nooit eerder gehoord of gezien.
Succes!
05 okt 2005 23:54
Heeft niks met schade te maken...is een gekend probleem bij vroege Boxsters en 996 tot midden 1999...Porsche heeft dat vanaf dan opgelost door een plastiek isolatie aan binnenzijde flank achter het slot te voorzien die het condens weghoudt...
Ik weet echter niet of ze retroactief te werk gaan door deze plastiek achteraf bij probleemgevallen te gaan inbouwen...Maar ze geven idd 10 jaar op doorroesten dus het is geen slecht idee om es na te vragen...
In ieder geval kan je op beide oren slapen..dit is wel degelijk een gekend probleem
06 okt 2005 0:05
MichM3 schreef:Heeft niks met schade te maken...is een gekend probleem bij vroege Boxsters en 996 tot midden 1999...Porsche heeft dat vanaf dan opgelost door een plastiek isolatie aan binnenzijde flank achter het slot te voorzien die het condens weghoudt...
Ik weet echter niet of ze retroactief te werk gaan door deze plastiek achteraf bij probleemgevallen te gaan inbouwen...Maar ze geven idd 10 jaar op doorroesten dus het is geen slecht idee om es na te vragen...
In ieder geval kan je op beide oren slapen..dit is wel degelijk een gekend probleem
Gelukkig maar. Wel schandalig dat überhaupt zoiets voorkomt bij zo'n auto. Porsche is toch echt niet meer wat het geweest is. Mijn turbo is nu bijna 20 jaar oud en nog steeds geen roest.
06 okt 2005 0:16
Werden/worden die niet gebouwd in het fabriek waar ze vroeger de Calibra maakten
Ik herinner me vaag zoiets
06 okt 2005 0:22
911-lover schreef:Werden/worden die niet gebouwd in het fabriek waar ze vroeger de Calibra maakten
OE, da's wel een erg foute fabriek dan........
06 okt 2005 8:23
ER schreef:Nooit eerder gehoord of gezien.
Ik wel.
06 okt 2005 8:45
Mijn boxster is ook van '98 en heeft hetzelfde probleem. Zou dringend hersteld moeten worden. Ook de sympatieke Patrick waar ik vorige zaterdag was heeft hetzelfde probleem met zijn boxster van '98.
06 okt 2005 12:59
Hallo,
Mijn 996 van november '98 heeft hetzelfde probleem, maar gelukkig minimaal. Ik heb de slotplaten verwijderd en de achterzijde van folie voorzien.
Dat ik roestvorming achter de slotplaten had, besefte ik pas nadat ik hierover een draadje op het Renntech forum had gelezen. Ook daar werd met ongeloof gereageerd op roestvorming en vond/vindt men dat Porsche dit probleem zou moeten oplossen. Ik ken een geval waar de Porschedealer het probleem op zijn kosten heeft verholpen (Engeland).
Een paar maanden geleden heb ik deze roestvorming bij Porsche Eindhoven Zuid aangekaart en men was met het probleem bekend. Men zou voor mij bij Pon navragen of er iets te regelen viel. Neen dus. Van Pon mag je dus ook al niet te veel verwachten. Ik heb het toen maar zelf opgelost. Ik blijf het echter een schandalige zaak vinden. Het is overduidelijk een constructieprobleem. Het contact van de slotplaat op de lak leidt tot roestvorming.
Misschien dat een gezamenlijke klacht tot iets leidt. Veel vertrouwen heb ik er niet in. Het krukaskeerring-probleem wordt ook niet erkend.
Groet,
jo996
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.