Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

ruiten reinigen

02 nov 2005 23:39

Ik heb iets van een waslaag op mijn voorruit zitten waardoor bij de minste regeval het zicht erg wordt belemmerd. Hoe kan ik dat het beste schoonmaken, gewoon met glassex? Of is er een beter middel omdat ik de rubbers niet wil beschadigen.

Ook graag tips voor de binnenkant, is een beetje vettig.

Mijn dank is groot.
Laatst bijgewerkt door usual op 02 nov 2005 23:39, in totaal 1 keer bewerkt.

02 nov 2005 23:39

ouwe krant.

02 nov 2005 23:41

Ok bedankt. Dus geen schoonmaakmiddel en dan gewoon de binnen en buitenkant schoonwrijven?

02 nov 2005 23:43

RS-R schreef:ouwe krant.

wat je zegt ben je zelf :twisted: :wink:

on topic: spiritus? en daarna rain-x? :idea:

02 nov 2005 23:46

= on topic,
probeer maar eens, en beledig me dan maar weer. :wink:

02 nov 2005 23:49

Dat van die krant werkt idd super.
Dat deed ik vroeger ook veel toen ik nog veel tijd had en minstens één keer per week de wagen een vijf uren beurt gaf (en elke dag een snel snel beurt). :wink:
Na het zemen van de wagen alle ramen nog eens nagaan met krantenpapier

02 nov 2005 23:51

mag het ook met een nieuwe :idea: :?: :cheesy:

02 nov 2005 23:53

Als je'm niet leest wel.

03 nov 2005 0:16

dat heeft niet te maken met de inkt die niet meer afgeeft?

03 nov 2005 0:38

Hallo,

Ik ben laatst bij Autototaalglas geweest naar aanleiding van een actie van Centraal Beheer. Ik raakte met de eigenaar aan de praat over het schoonmaken van ruiten. De man was zo vriendelijk om me een flacon autoruitenreiniger mee te geven. (Jawel gratis en voor niets. Waar kom je dat nog tegen in deze boze en barre wereld?).

Hij gaf nog als tip mee om na het gebruik van de reiniger de ruiten droog te wrijven met een theedoek of een oude luier, die pluizen namelijk niet. Dat heb ik thuis meteen geprobeerd. De auto dus eerst gewassen. Na het drogen de ruiten 'besprayed' en met een luier drooggewreven. Alles streeploos schoon en misschien wel het allerbelangrijkste, in een mum van tijd. Je hebt maar heel weinig van die reiniger nodig.

Groet,

jo996

03 nov 2005 0:46

jo996 schreef:Hallo,

Ik raakte met de eigenaar aan de praat over ...........

De man was zo vriendelijk om me een flacon autoruitenreiniger mee te geven.

(Jawel gratis en voor niets. Waar kom je dat nog tegen in deze boze en barre wereld?).

ik weet zeker dat de beste man niet zo aardig was geweest als je in een oude alto voor was komen rijden :twisted:

03 nov 2005 1:24

Hallo Spike,

Als ik dat soort bezoekjes afleg, ga ik nooit met de Porsche. Ik wil namelijk niet het risico lopen dat als er prijsafspraken gemaakt moeten worden, het type auto mee de prijs bepaalt. Ik weet, soms kom je daar niet onder uit.

Groet,

jo996

03 nov 2005 2:22

:cry:
Laatst bijgewerkt door spike-993 op 05 nov 2005 17:25, in totaal 1 keer bewerkt.

03 nov 2005 9:01

100% mee eens, de beste manier om je ramen te laten glanzen.

03 nov 2005 9:21

Als ik je post lees, heb ik het vermoeden dat je ergens een lek in de koelvloeistof (lees verwarming) hebt. Als er een lekkage in het systeem zit heb je nl ook veel last van vettige ramen aan de binenzijde.

Dus voordat je ze gaat schoonmaken zou ik eerst eens kijken of het systeem niet lekt. :salut:

03 nov 2005 10:13

ppp 356 schreef:100% mee eens, de beste manier om je ramen te laten glanzen.

:arrow: John4S gebruikt Afbeelding om de ruiten van z'n Porsche(s) mooi schoon te krijgen :wink:

03 nov 2005 10:28

jo996 schreef:Hij gaf nog als tip mee om na het gebruik van de reiniger de ruiten droog te wrijven met (..) een oude luier(..) Alles streeploos schoon (..)

Nou, als ik een oude (lees: gebruikte) luier van m'n zoontje daarvoor zou gebruiken, dan komen de ruiten er zeker niet streeploos uit te zien :wink: Oude krant werkt inderdaad perfect tegen vette aanslag.

03 nov 2005 17:43

usual schreef:dat heeft niet te maken met de inkt die niet meer afgeeft?

Of juist wel afgeeft!

07 nov 2005 22:13

reklame van pampers in een oude krant schijnt nog beter te werken. :D

07 nov 2005 22:17

je kan ook een beetje detergent bij water doen en daar een scheutje amoniak bijdoen, ruiten dan ook mooi proper en alle vetvlekken e.d weg :)

07 nov 2005 23:31

glassex, niet doen?
:?

08 nov 2005 0:46

Hoezo niet :?:
Ik doe dit steeds in mijn zeemwater samen met een scheutje azijn.
En zover ik kan zien (en ik ben nogal kritisch) is het steeds (ik doe dit al 20 jaar) een perfect resultaat. :wink:

08 nov 2005 1:02

glassex werkt goed

08 nov 2005 1:05

Ofwel bedoelt hij glas-sex :!:
Daar krijg je idd vlekken van :^: :cheesy:
Net zo slecht als sex op TV (wegens te weinig plaats) :wink:

08 nov 2005 10:03

Boxy&Boraman schreef:Als ik je post lees, heb ik het vermoeden dat je ergens een lek in de koelvloeistof (lees verwarming) hebt. Als er een lekkage in het systeem zit heb je nl ook veel last van vettige ramen aan de binenzijde.

Hoef niet.Als je je auto in een wasstraat wast, dan wordt hij op het laatst behandeld met hete was of afgespoeld met osmose water.Dat spul laat ook een laagje vet achter op de raam.
Ik was na elke wasbeurt mijn ramen nog extra na, en heb geen vette ramen meer. :idea: :?:
Plaats een reactie