Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
15 nov 2005 22:12
Er werden reeds een aantal topics gestart ivm. die vervelende eigenschap van een 964. Sommige 964s krijgen bij het wassen van de auto en hevige reden water aan de voetplanken. Daar liggen geluidsabsorberende matten die zich volzuigen met water.
Vorige week heb ik even de voorkant opengedaan om het probleem te bestuderen. Ik maakte enkele foto's die één en ander moeten verduidelijken.
Op onderstaande foto kan je het afwateringssysteem zien die vrijkomt na het verwijderen van de benzinetank en de scheidingsplaat. Dit afwateringssysteem wordt oa gebruikt om het water onderaan te losen die binnenkomt tijdens het rijden in het rooster vooraan tusssen de ruitenwissers. Bij mij was er daar geen probleem, maar soms is dit verstopt door bladeren en ander vuil.
De volgende foto toont hoe bij mij het rubber is aan het kofferdeksel. Bij overvloedig water over het raam te gieten komt water via een onderbreking in de rubber binnenin de koffer. Dit is NIET de bedoeling. Ik kon geen afvoer vinden voor water die in de koffer komt op die manier.
Hier heb ik nog een vraag bij. Is die onderbreking normaal ? Bij mij is die aan beide kanten open.
Indien water in de koffer komt, kan via deze openingen het water rechtstreeks binnenlopen.
Kan iemand mij even vertellen als die onderbreking in het rubber van het kofferdeksel normaal is, of als die van mij slecht geplaatst is.
Met vriendelijke dank,
Peter
Laatst bijgewerkt door
PeterDeleu op 16 nov 2005 13:12, in totaal 1 keer bewerkt.
15 nov 2005 23:20
om meteen over het rubber van de kofferdeksel te beginnen
die sluit bij mij aan is dus dcht en niet zo'n ruimte als jij hebt.
wel petje af voor de stap die je neemt om het zelf te demonteren, super dat je de foto's plaatst daar heeft vast een mede forummer wel iets aan.
15 nov 2005 23:28
Indien iemand een step-by-step procedure wenst om alles te demonteren, dan roep je maar hoor.
Ik bestel morgen nieuwe rubbers. Ik dacht al dat daar iets fout aan was. Thx voor de bevestiging.
Peter
16 nov 2005 0:11
Ik heb ook nog wat foto's van de demontage... zal ik binnenkort plaatsen...
Ik heb de ventilatiebox op de werkbank gehad en vervolgens met water volgegoten en ondanks dat alle afvoeren schoon waren komt er water door de airoaanzuigopening (te zien van onder je dash). Zeker als de auto met de neus omhoog staat en bij hevige regen dan gaat het mis. Ook lijken de grote afvoeren in de ventilatiebox (de twee helfden) niet echt lekker te zitten. Deze moeten intern op een rubber staan maar dit sluit niet altijd goed af waardoor er water via de "been verwarmings" openingen de auto instroomt. Ook de flexibele koppeling tussen de ventilatiebox en de auto (waar de lucht aangezogen wordt) zou kunnen lekken het parkeren van de auto in de regen met de neus omhoog. Volgens mij echt ontwerp foutjes van Porsche... (spijtig om te zeggen...)
16 nov 2005 0:13
Oja... pas op met het vastplakken van het kofferbakrubber met bisontix...
Je moet twee kanten insmeren en even laten drogen maar dan plakt het zo snel dat je niet lekker kan corriceren...
Je kan beter een juiste soort kit gebruiken.
16 nov 2005 0:18
Ik zie overigens ook al wat roestschade rondom de afvoeren... meteen even bewerken als ik jou was!
Hoe ziet het er onder je dempingsmatten uit (passasierskant het meeste last gehad denk ik?)?
Onder het kofferbakrubber kun je meteen tussen de spatborden wat ML laten lopen om roestschade te voorkomen.
16 nov 2005 0:24
Er is geen roest bij mij. Het ziet er nog mooi uit.
De foto laat het anders zien dan het in werkelijkheid is.
Het demonteren van de ventilatordinges zie ik nog eventjes niet zitten, maar waarschijnlijk is het overbodig.
Eerst de rubbers, en dan zien we wel.
Thx,
Peter
16 nov 2005 0:26
MyFirst964 schreef:Onder het kofferbakrubber kun je meteen tussen de spatborden wat ML laten lopen om roestschade te voorkomen.
Als het goed is zitten die (af-fabriek) gekit bij een 964 ... is dus geen plek voor ML
16 nov 2005 1:04
euhhmmm.. . wat is ML ?
16 nov 2005 2:28
Peter,
Verhaal komt mij bekend voor, afdichting vervangen is het beste...ik heb het tijdelijk weten op te lossen met speciale lijm voor rubberafdichtingen. Alle vier de hoeken (boven en onder) zijn gescheurd. Compressie van het hele rubber is ook weg. Maar ik moet zeggen dat het al meer dan een jaar goed gaat, dwz. droog is binnen.
Het beste is het om het rubber te vervangen, zoals je ook van plan bent.
Krijg je he met die "oude gebakjes" had je kunne weten (hoe vaak ik dat niet naar mijn kop geslingerd krijg):wink:
Succes, Roi
16 nov 2005 11:53
Kan mij iemand vertellen of die rubber uit 1 stuk bestaat ? Moet je die knippen voor de montage ?
Er moet wel een scherpe bocht van 90 gr. gemaakt worden, zonder inknippen denk ik niet dat het mogelijk is.
Peter
16 nov 2005 12:25
PeterDeleu schreef:euhhmmm.. . wat is ML ?
Tectyl ML
Tectyl ML is een vochtwerend anti-roestmiddel met een grote kruipende werking dat geschikt is als bescherming van motorruimte, carrosserienaden, holle ruimtes (deuren), bevestigingen, laspunten, bouten, moeren, etc. Stopt en vertraagd het corrosieproces! Een speciale nozzleset helpt u gemakkelijk en snel Tectyl ML aan te brengen op moeilijk bereikbare plaatsen.
16 nov 2005 12:44
Blijbaar bestaat dit ook onder de vorm van een spuitbus ?
Lijkt me wel handig zoiets.
Is dit een dikke brij of eerder een dun laagje verf ?
Droogt het volledig op of blijft het wat nat (olie) ?
16 nov 2005 13:16
Net even op de PET gekeken.
Blijkbaar is er en RUBBER STOP ( nummer 15 ) in het spel. Er zijn er 2 noodzakelijk (links en rechts).
Bij mij is die dus zeker niet aanwezig.
17 nov 2005 0:35
Ehhh... ik bedoelde eigenlijk de roestvorming rondom de doorvoer van de afvoerleidingen.
17 nov 2005 11:28
PeterDeleu schreef:Blijbaar bestaat dit ook onder de vorm van een spuitbus ?
Lijkt me wel handig zoiets.
Is dit een dikke brij of eerder een dun laagje verf ?
Droogt het volledig op of blijft het wat nat (olie) ?
Dunne oliefilm, bruist na aanbrengen alle gaatjes en kiertjes in en blijft altijd wat plakkerig. Heeft een heel kenmerkende geur; één keer geroken, vergeet je nooit meer!
18 nov 2005 22:23
Thx voor de informatie.
Is er iemand die iets meer kan vertellen over de rubbers ?
29 nov 2005 22:39
Ik heb exact hetzelfde euvel. Het geluidsdempende materiaal had zich vol water gezogen. Dat heb ik eruit gehaald en viel direct uit elkaar door alle water wat lange tijd in heeft gezeten.
Een errdere lekkage kwam via de achterruit maar die is er opnieuw indezet en dat heeft die lekkage verholpen maar toen bleek dat er nog een lekkage vioa de voorkant was.
Kan dus hetzelfde probleem zijn.
Volgende week gaat de auto voor een beurt en dan moet de lekkage maar meteen meegenomen worden en nieuwe geluidsdempend materiaal erin ...
30 nov 2005 11:42
Hou je ons op de hoogte van de bevindingen???
Ik heb onlangs een nieuw kofferbakrubber geplaatst en de ventilatiebox gereviseerd maar toch weer lekkage?
Bedoel jij soms dat jou '11 lekt bij het voorraamrubber?
Bij mij komt er nog steeds water door de gaten van de venwarmingsslangen.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.