Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

druppellader continu aangelijnd?

08 dec 2005 9:18

Heb sinds kort de ctek 3600xs. Erg goed.
Wanneer je deze kabeltjes continu aangesloten laat op je +pool en het chassis, zonder dat er een lader aan hangt, lekt er dan stroom weg? Of maakt dit geen bal uit.
iemand ervaring ermee? Vast wel!! :D

08 dec 2005 9:27

Ik ken het genoemde apparaat niet maar je zou het met een amperemeter kunnen (laten) meten.

08 dec 2005 12:26

Als de lader er niet aan zit hangen de draadjes gewoon "los" in de lucht, dus is het niks anders dan een verlenging van je accupolen, en kan hij dus hierdoor niet leeglopen. Lucht is nou eenmaal niet de beste geleider.

En als je 's ochtends een plasje stoom onder de auto ziet liggen heb je toch een lekstroompje :wink:

Re: druppellader continu aangelijnd?

08 dec 2005 14:21

Maakt idd geen bal uit v.w.b. verbruik.
Maar waarom zou je de kabeltjes aan de accu laten hangen zonder een lader eraan?
Wederom het risico van sluiting maken tussen kabeltje/chassis

08 dec 2005 14:31

We hebben een keer een auto voor een onderhoudsbedrijf omgebouwd. In de garage zat 'ie voortdurend met zo'n caravanstekker aan het stopcontact. Zo werd de ingebouwde druppellader (die dus aan de accu bleef) voortdurend gebruikt. Prima systeem want door alle ingebouwde apparatuur, die ook stroom trok zonder dat de auto reed, zou de auto midden in de nacht niet meer te gebruiken zijn.

Maar ja, of dat voor een gewone auto zin heeft...

08 dec 2005 17:12

Johnnyboyporsche schreef:Maar waarom zou je de kabeltjes aan de accu laten hangen zonder een lader eraan?
Wederom het risico van sluiting maken tussen kabeltje/chassis

Ik heb zelf ook zo'n druppellader, en de kabeltjes maak je met een ringetje vast bij de accupolen, en dan heb je een stekkerverbinding in de kabel om naar de lader te gaan. De kans op kortsluiting is hierdoor niet groter dan dat je die al hebt tussen de accupolen zelf. Het voordeel is alleen dat je hem makkelijker aan en af kan koppelen. Losse klemmen geven eerder kans op kortsluiting omdat ze bij onjuiste montage los zouden kunnen springen.

08 dec 2005 17:26

Nu begrijp ik het! Ik dacht ff dat er losse klemmen of stekkertjes waren die sluiting konden maken.
Maar idd dit is wel veilig EN makkelijk.

08 dec 2005 17:50

Of gewoon de stekker erin :!: :!: 8) :wink:

08 dec 2005 18:28

kijk daar heb ik wat aan! bedankt 8)
Plaats een reactie