Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
10 dec 2005 16:56
Iemand een idee waar je makkelijkst de 'achteruit'-rij-licht-aansluiting kan vinden om op een navigatiesysteem aan te sluiten? Een kabel trekken van de achterlichten naar voor lijkt me wat omslachtig ... Thx
10 dec 2005 17:50
Hi Pascal,
Wellicht domme vraag; maar waarom moet de 'achteruit' functie op het Nav-systeem worden aangesloten ?
10 dec 2005 18:01
Wel , een noodzaak is het niet maar het zou nauwkeuriger werken (schijnt het) ... tenzij iemand me van het tegendeel overtuigt. Thx
10 dec 2005 20:33
Als je achteruit rijdt, krijgt de navigatie eigenlijk vreemde coordinaten binnen omdat je eigenlijk vooruit aan het rijden was. Dan duurt het even voor de software het echt in de gaten heeft.
Als je de achteruit aansluit, dan weet de software dat er teruglopende coordinaten binnen horen te komen en werkt alles wat vlotter.
Achteruitrijlicht komt bij de pook of de versnellingsbak vandaan. Even zoeken of draadje leggen.
10 dec 2005 22:57
Dank Thijzer, klinkt best logisch
11 dec 2005 0:32
Het klinkt logisch en zo werkt het ook. Probeer maar eens het verschil, dan merk je dat zonder achteruitrij signaal de software vaak de kluts kwijt raakt.
14 dec 2005 2:21
Hoi Pascal,
Ik heb vaak in de instellingen van Porsche/Becker Traffic Pro's gezien dat het achteruitsignaal niet was aangesloten of om een andere reden niet werkte. Ik heb hier echter nog nooit een waarneembaar probleem in ontdekt.
Groet,
Brian
14 dec 2005 9:45
We hebben het hier toch over een GPS navigatie systeem ( neem ik aan)
Dan hoef je toch helemaal NIETS aan te sluiten ( behalve prik naar het kastje)
Laatst bijgewerkt door
outletvalve op 14 dec 2005 10:07, in totaal 1 keer bewerkt.
14 dec 2005 9:48
Karrera schreef:Hoi Pascal,
Ik heb vaak in de instellingen van Porsche/Becker Traffic Pro's gezien dat het achteruitsignaal niet was aangesloten of om een andere reden niet werkte. Ik heb hier echter nog nooit een waarneembaar probleem in ontdekt.
Groet,
Brian
en ik ook niet en gebruik de Becker Pro al 3 jaar.
14 dec 2005 9:52
Karrera schreef:Ik heb vaak in de instellingen van Porsche/Becker Traffic Pro's gezien dat het achteruitsignaal niet was aangesloten of om een andere reden niet werkte. Ik heb hier echter nog nooit een waarneembaar probleem in ontdekt.
Ik heb het achteruitrij-signaal niet aangesloten bij de Becker - simpel en alleen omdat ik daar geen aansluiting voor had in de iso-stekker ... moest al een stekkertje omsteken om de gewone signaalgever aan te sluiten ..
Over de kluts kwijt zijn
op het moment dat de becker op de gewone weg "off-road" aangeeft
even van richting veranderen en voila ...
Tot nog toe geen problemen ondervonden en inmiddels een Becker rijker voor in het andere automobiel
15 dec 2005 9:22
outletvalve schreef:We hebben het hier toch over een GPS navigatie systeem ( neem ik aan)
Dan hoef je toch helemaal NIETS aan te sluiten ( behalve prik naar het kastje)
De beter systemen zijn ook aangesloten op de rijrichtingen (voor uit (afgelegde afstand) en achter uit zoals je hebt kunnen lezen) van je auto, zodat als het gps signaal wegvalt de software kan blijven berekenen hoeveel je afgelegd hebt en waar je dus ongeveer bent. Als het signaal dan terug komt kan de zaak weer vlotjes verder berekend kan worden...
15 dec 2005 9:44
Ahh,
duidelijk verhaal.
15 dec 2005 10:32
In de iso stekker zit alleen de GAL aansluiting voor het snelheidssignaal, das nodig, achteruit is niet nodig.
15 dec 2005 17:51
Klopt heren, ik heb de 'achteruit' niet aangesloten. Hen hem wel aan de massa moeten leggen omdat ie anders zogezegd in 'achteruit' blijft staan. Maar alles werkt perfect nu!
Bedankt voor jullie info!!!