Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

weer 's over pcm1

16 dec 2005 18:31

Hallo,

Vandaag via e-bay m'n nav cd's binnen gekregen en meteen geprobeerd maar wat denk je? natuurlijk doet ie 't niet. Dus wat doe ik verkeerd?

Heb dus een 996 ( erst zu lassung 3-2002 maar met datum zu K 11-2001),waarmee ik wil zeggen dat ik wel de 16-bits versie heb volgens mij.
Oh ja software versie is PCM/IDIS 5.43. vervolg......

binnen gekregen 't tequipment pakket: Navtech pcm Western Europe 2003-2004 (T1000-EUR005) met verder trouwens geen 996-porsche nr en las op dit forum dat deze cd's wel moeten passen dus wat doe ik verkeerd :?:

Gewoon 1 van de 7 cd's erin gelegd(de central europe want zit hier in Duitsland) ,er verschijnt wel zoiets van een update message maar daarna zie ik alleen maar "the most important european roads' op 't scherm verschijnen en verder geen details of navigatie mogelijkheden.

Dus mijn vraag: is er een speciale handeling die ik moet verrichten of heb ik toch de verkeerde cd's gekocht.

Alvast bedankt,

terpenator

17 dec 2005 10:48

Kan je hier geen antwoord op geven, maar blijf graag heel die histories van PCM 1 van nabij volgen (copiƫren vd cd's al dan niet mogelijk, bit-toestanden, updaten enz....)

Re: weer 's over pcm1

17 dec 2005 12:31

terpenator schreef:Heb dus een 996 ( erst zu lassung 3-2002 maar met datum zu K 11-2001),waarmee ik wil zeggen dat ik wel de 16-bits versie heb volgens mij.
Oh ja software versie is PCM/IDIS 5.43. vervolg......
r


Je moet ZEKER weten dat je de 16-bits reader heb, anders werkt het gewoon niet goed, ik heb exact hetzelfde probleem gehad en besloten de cd's die mij werden aangeboden niet aan te schaffen.

Er zijn 2 versies van PCM-1 (A. xx.98 - 04.2001 ; B. 04.2001 - 08.2002)

Versie A heeft 8 BIT hardware
Versie B heeft 16 BIT hardware + extended memory.

Om je navigatie-unit te controleren, haal hem uit de slede (vraag me niet hoe) en kijk naar het WAP nummer;
- 8 BIT : 996.642.122.00 - 996.642.122.02
- 16 BIT : 996.642.122.03

Oh ja, de upgrade bij de dealer (1200 euro?) is inclusief een nieuwe reader, echter met een setje verouderde cd's. Door dit laatste besloten deze niet aan te schaffen.
Ik heb via internet(torrent) een cd gedownload, vervolgens gebrand, en deze werkt prima ondanks dat dit volgens de 'specialisten' niet mogelijk zou zijn.
:idea:

17 dec 2005 12:51

Interessante info. Ik heb vorig jaar toen ik de 4S aanschafte een CDbox erbij gekregen van heel Europa. Kostprijs zou 400 euries bedragen :roll: .
Wat vervelender is: PCMI zou op den duur niet meer te upgraden zijn, geen traffic controll etc.
Simpele vraag dan: wat kost upgrade naar PCMII met traffic controll? Zal wel zeer duur zijn, maar op den duur misschien wel "noodzakelijk" als je nog fatsoenlijke navigatie wil.

17 dec 2005 12:55

Dank je LIB voor je snelle reply,

Bij een eerdere navigatie vraag schreef je:

3. De laatste Europese software voor
versie A: NAVTEC 2000/2
versie B: PORSCHE Tequipment 2003/2004
(enkel beschikbaar van gecertificeerd Porsche dealer in full Europe-Version - 5 CDs, 500 Euro -, niet van NAVTEC!)

Vandaar dat ik deze dacht te hebben gekocht maar mijn zijn wel van navtech en bevat 7! cd's,maar op de doos staat gewoon dus PORSCHE Tequipment 2003/2004 maar waarschijnlijk de verkeerde gekocht,
denk de pcm2 versie. Voel me een beetje scr@wed want de ebay verkoper zei dat het werkt op pcm1.
Hopelijk neemt ie 'm terug en ga dan waarschijnlijk voor een 2005 navtech set a 370euro :shock:

OH ja: nog iemand geiintereseerd in dit mijn "oude" nav cd set?
Betaalde er 200euro voor,maar maak wel een goede prijs...
Guten fahrt,
Terpenator

17 dec 2005 13:02

De navigatie-unit verwijderen is niet zo moeilijk. De twee plaatjes aan de buitenzijde voorzichtig verwijderen, met de pennetjes(zoals bij een radio-slede) kan je dan de unit verwijderen en de code lezen (mocht je deze pennetjes niet meer hebben dan zal iedere plaatser van autoradio's of navigatiesystemen je zeker graag helpen).
Hamvraag voor mij blijft dan: Aanvaard het PCM-systeem gecopieerde cd's of bestaat het risico dat heel je computer blokkeert en moet hersteld worden bij het lezen van een gecopieerde cd?

17 dec 2005 13:03

Sjonnie,

Las ergens dat 't iets van 1200 euro's kost.
Vind ik persoonlijk te veel van 't goede,maar je hebt gelijk betr. TCM.
Had ik op m'n beemer en werkt echt perfect met omrijden van files.
Scheelde me vorig jaar toch een dagje skien,80km file bij Munchen maar de Terpenator erom heen en stond 's middags op m'n board terwijl de file rijders pas 's avonds laat aankwamen....

17 dec 2005 13:18

ik raar alcohol 120% aan om te kopieren
ik garandeer succes
en navi van porsche, geen probleem

euh, tis van horen zeggen
. :wink:

17 dec 2005 13:56

F@rgo,
Verklaar je 's nader...

17 dec 2005 21:36

Sjonnie schreef:Simpele vraag dan: wat kost upgrade naar PCMII met traffic controll? Zal wel zeer duur zijn, maar op den duur misschien wel "noodzakelijk" als je nog fatsoenlijke navigatie wil.

Dat was exact wat ik voor ogen had toen ik naar Porsche dealer CarreraMotors in Gent ging, waarom niet gewoon PCM2 aanschaffen?
Als antwoord kreeg ik dat dit simpelweg niet mogelijk is aangezien PCM2 op basis van glasvezel is en PCM1 niet.

Ik ben zelf op internet gaan zoeken vwb mogelijkheden van PCM1
Op http://www.renntech.org staat heel veel vermeld over Porsche& Navigatie (en evt andere Porsche related techn. issues).

Vooralsnog heb ik geen andere optie kunnen ontdekken dan de volledige upgrade bij Porsche a 1200 euro

17 dec 2005 21:37

terpenator schreef:F@rgo,
Verklaar je 's nader...

no comment

17 dec 2005 21:51

Heb al veel gehoord van "horen zeggen", maar is er iemand die al een cd gecopieerd heeft en bij wie dat het goed werkte en is er mischien ook iemand bij wie het mislukt is en een gecopieerde navi-cd veel schade heeft berokkend?

18 dec 2005 10:41

LiB schreef:CarreraMotors in Gent
, waarom niet gewoon PCM2 aanschaffen?
Als antwoord kreeg ik dat dit simpelweg niet mogelijk is aangezien PCM2 op basis van glasvezel is en PCM1 niet.



Dat klopt,
verschil tss pcm 1 en 2 is vooral de most technologie die nieuw is of was.....
koop u een mio, veel goedkoper

18 dec 2005 11:57

F@RGO schreef:
LiB schreef:CarreraMotors in Gent
, waarom niet gewoon PCM2 aanschaffen?
Als antwoord kreeg ik dat dit simpelweg niet mogelijk is aangezien PCM2 op basis van glasvezel is en PCM1 niet.



Dat klopt,
verschil tss pcm 1 en 2 is vooral de most technologie die nieuw is of was.....
koop u een mio, veel goedkoper


tja als ik echt voor goedkoop ging dan zou ik dat zeker doen.
Maar dan kocht ik ook geen 911 maar een Smart.
Het mooie van PCM is dat alles geintegreerd is......en hier wil ik absoluut geen concessies aan doen. Dan maar iets mindere navigatie.....

18 dec 2005 13:47

LiB schreef:tja als ik echt voor goedkoop ging dan zou ik dat zeker doen.
Maar dan kocht ik ook geen 911 maar een Smart.

Ik ken er een paar en die hebben ze alle twee! :mrgreen: :wink:

18 dec 2005 15:42

Rob Herfst schreef:Ik ken er een paar en die hebben ze alle twee! :mrgreen: :wink:


Ojaaaaaaa die meneer van ...........

18 dec 2005 15:46

LiB schreef:

tja als ik echt voor goedkoop ging dan zou ik dat zeker doen.
Maar dan kocht ik ook geen 911 maar een Smart.
Het mooie van PCM is dat alles geintegreerd is......en hier wil ik absoluut geen concessies aan doen. Dan maar iets mindere navigatie.....


elk zijn ding dan maar, ik had pcm II en nu een mio,
En ik ben niet alleen die daarvan gebruik maakt, in een 996 zou ik het opnieuw steken omdat je anders die wondermooie display moet missen.
Maar de technologie ivm navi evolueert te snel ....

18 dec 2005 18:25

John4S schreef:
Rob Herfst schreef:Ik ken er een paar en die hebben ze alle twee! :mrgreen: :wink:

Ojaaaaaaa die meneer van ...........

Idd en die andere meneer met dat groene monster ergens richting Brabant! :wink:
Plaats een reactie