Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Lelijk eentje (dus geen 2CV nee)

22 dec 2005 15:14

Even een niet echt Porsche gerelateerde vraag.

Ik heb het voor elkaar gekregen om mijn autopapieren kwijt te raken.
Op zich niet zo'n ramp, want die zijn wel weer aan te vragen bij de RDW.
Maarja, tijdens het aanvragen hiervan ben ik mijn achterste kentekenplaat verloren.
Daar zat al een deukje in omdat een of andere onverlaat er met zijn sleurhuthaak tegenaan moest rijden. Hierdoor is waarschijnlijk het bevestigingsmechanisme gebarsten en is de plaat losgeraakt.

Nu heb ik dus nieuwe papieren en kentekenplaten met zo'n, in mijn ogen, lelijk eentje.

Zijn er manieren om hiervan af te komen naar jullie weten?
Behalve dan het eruit tikken en geel verfen.
Maar officieel heb je dan volgens mij geen geldige kentekenplaten, en dat vind Koos Spee vast niet okee.

Dank alvast!

22 dec 2005 15:33

Nog een keer je papieren én kenteken verliezen zodat het 1tje word veranderd in een 2tje? :P :D

22 dec 2005 15:43

carrera32 schreef:Nog een keer je papieren én kenteken verliezen zodat het 1tje word veranderd in een 2tje? :P :D

:lol:

Die zal ik onthouden als laatste optie!

22 dec 2005 15:44

Of beter , nog 910 keren verliezen.
Dan heb je er 911 staan :wink:
Dat zou pas exclusief zijn :shock:

22 dec 2005 15:59

Idd, wat gebeurt er na nog een keer verliezen?
Ik heb nog nooit een 3tje of 4tje op de plaat gezien!
Er is dan natuurlijk wel af te lezen dat je een ....... bent. :wink:

22 dec 2005 16:02

Ik heb wel een keer een 2tje gezien.
Bij iemand met een 3tje of een 4tje zou ik toch serieus aan die persoon gaan twijfelen. :roll:

Maar nog steeds heb ik geen echte :idea: voor Geert, het enige dat ik kan bedenken is om je kenteken te laten schorsen en een nieuw kenteken aan te vragen. Maar dat lijkt mij toch geen serieuze optie...

22 dec 2005 16:04

Johnnyboyporsche schreef:Idd, wat gebeurt er na nog een keer verliezen?

Oh jawel hoor, tweetjes en drietjes zie ik ook wel eens rijden.
Zelfs op vrij nieuwe auto's.

Ik vind met dat 1tje al te lezen dat ik een ...... ben.
Vandaar.

22 dec 2005 16:27

Volgens mij kun je er helemaal niks aan doen. Helaas... :cry:

Re: Lelijk eentje (dus geen 2CV nee)

22 dec 2005 16:33

Geert schreef:
Ik heb het voor elkaar gekregen om mijn autopapieren kwijt te raken.

Ik moet mij sterk vergissen, maar volgens mij zit je dan al vast aan die 1.

Ik vind het idee om nog 910x de plaat te verliezen wel een goed idee... :twisted:

22 dec 2005 16:35

Officieel moet je bij het aanvragen van de nieuwe kentekenplaten (bij een erkende jongen) de oude twee platen inleveren

Kentekenbewijs aanvragen duurt een dikke week, papieren kan je bij het postkantoor ophalen, en pas na betaling gaan ze je aanvraag in behandeling nemen.

Officieel moet je dus in die tussenliggende periode tijdelijk met wittekentekenplaten rijden, maar als je via internet opgeeft bij de Politie dat je kenteken is gejat, dat bewijs uitprint en in je auto meeneemt, dan moet de eerste Politieman nog geboren worden die je een bekeuring gaat geven, omdat je kentekenbewijs is gepikt.

Bij verlies gaat een "kit" altijd een prent geven.

22 dec 2005 16:45

John4S schreef:Officieel moet je dus in die tussenliggende periode tijdelijk met wittekentekenplaten rijden, maar als je via internet opgeeft bij de Politie dat je kenteken is gejat, dat bewijs uitprint en in je auto meeneemt, dan moet de eerste Politieman nog geboren worden die je een bekeuring gaat geven, omdat je kentekenbewijs is gepikt.

En als je dan geflitst wordt? (in de ieder voordeel heb z'n nadeel gedachte) of trekken ze dan na welke auto's er een kentekenbewijs opgegeven hebben als gestolen? Zou de informatie keten van de politie al zo ver gevorderd zijn??

22 dec 2005 16:52

Webber schreef:En als je dan geflitst wordt?

Logisch vervolg is dat jij dus kan aantonen, dat je dat niet was, want je hebt immers geen kentekenplaat meer.

Of anders gewoon betalen.............wel zo eerlijk :lol:

Verder heb ik al kentekenplaten gezien met hoge cijfers (6 en 7), moeten wel zeer grote sukkels zijn.

22 dec 2005 16:54

Gezien het feit dat je een nieuw kentekenbewijs moet aanvragen betekent dit dat je automatisch nieuwe nummerplaten moest. Dus dat je die ene nou kwijt bent maakt ook niet meer uit omdat hij binnenkort ongeldig is verklaard. Ik zie het op m'n werk vaak genoeg dat mensen na een aanrijding "vergeten" de kapotte nummerplaat mee te nemen en dat ze daardoor een nieuw kenteken moeten aanvragen.

22 dec 2005 18:28

John4S schreef:Verder heb ik al kentekenplaten gezien met hoge cijfers (6 en 7), moeten wel zeer grote sukkels zijn.

Geen sukkel maar losers (verliezers) :wink: :lol: :lol: :lol:

22 dec 2005 18:28

Ok, laat ik het zo stellen.
Weet iemand wat de boete is voor het rondrijden zonder het 1tje op mn platen? :)

22 dec 2005 19:54

Johnnyboyporsche schreef:Idd, wat gebeurt er na nog een keer verliezen?

Ik heb al een keer een 5-je gezien, ze tellen gewoon door hoor.
Op de kenteken papieren staan er 2 digits voor gereserveerd dus je kan in ieder geval tot 99....

Ik ben in Denemarken vorig jaar mn achterplaat verloren:
Er is werkelijk geen "escape"; dat eentje heb je en hou je.
Ik heb wel van die mooie platen laten maken met plastic letter op de plaat; het eentje blijft altijd een gestanst cijfer.

Ik heb wel gehoord dat je met aceton voorzichtig de zwarte lak van het eentje kunt weghalen, dan valt hij nauwelijks op.

23 dec 2005 16:19

lindemans schreef:Ik heb wel gehoord dat je met aceton voorzichtig de zwarte lak van het eentje kunt weghalen, dan valt hij nauwelijks op.

En bij de APK even opnieuw zwartlakken. :lol:

23 dec 2005 16:36

maar gewoon met wateroplosbare inkt ofzo... heb ze nog nooit over je nummerbord zien wrijven met apk :P

23 dec 2005 16:45

Webber schreef:maar gewoon met wateroplosbare inkt ofzo... heb ze nog nooit over je nummerbord zien wrijven met apk :P

Hoewel, een beetje Porscheliefhebber houdt zelfs van het nummerbord.

23 dec 2005 20:12

Inruilen dat ouwe kreng en een nieuwe (Cayman) kopen! :lol:
Plaats een reactie