Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
24 dec 2005 14:02
Ik heb aan mijn deur een nieuwe carwash , soft carwash,
die beweren dat er alles krasvrij gebeurt.
Het is een systeem met soort doeken die de wagen reinigen ipv het klassieke systeem,
mijn vraag is.
Ga ik krasjes in de wagen hebben als ik toch ga (basaltzwart)
Of gaat geen kat dat ooit zien.
24 dec 2005 14:05
Hierover hoor ik vaak positieve berichten. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar zelfs een goed uitgespoelde spons geeft nog kleine krasjes, dus waarschijnlijk blijft het lood om oud ijzer.
24 dec 2005 14:14
mijn eerste bezoek met de p,begin van dit jaar, omdat de auto echt wit was van de pekel, eindigde met een rekening van 2000 euro voor de wasstraat.
Ik ga het niet eens meer proberen.
robert
24 dec 2005 14:18
F@RGO schreef:Ik heb aan mijn deur een nieuwe carwash , soft carwash,
Het is een systeem met soort doeken die de wagen reinigen ipv het klassieke systeem,
mijn vraag is.
Ik rij al jaren door zo'n wasstraat met miin mazoutstoofjes, deze zijn wel zilver en niet zwart. Ik denk niet dat ik het met de P zou doen. Langs de andere kant de wagen met de hand wassen geeft ook krassen .
24 dec 2005 18:59
thx voor de raad
ik was verder manueel,
prettig kerst aan alle forumvrienden
24 dec 2005 20:22
elke week,
50 cent inspuiten met warme zeep, emmertje water - zeep bijspuiten, inneveln met shampoo - weer 50 cent, wassen met het handje, velgen reiniger van Action (1.49 per fles), afspuiten met schoon water, verdorie weer 50 cent. Stijlen wassen. Alles bij elkaar 1.50 euro en 1o minuten.
Naar huis lekker droog rijden, thuis uitzuigen, interieur beetje "opleuken".
Dat alles 3 x ( 993, Z3 en M5), durt alles bij elkaar (zonder wachttijd) ongeveer 1 uur en wel 4,50 euro.
En dan is ie ool schoon achter de spiegels, onder de wielkasten en de velgen....
---- en de rest is alternatief knoeiwerk
24 dec 2005 20:29
Voor 4 euro ongelimiteerd gebruik maken van een wasbox .... in een met slagboom afgesloten wasboxen-straat ...
Afspoelen, inweken, wassen, spoelen en dat evt. waxen en (gratis) stofzuigen ...
OK
niet zo goedkoop als die van Marcel ... maar ik kan er wel zo lang over doen als ik wil ....
24 dec 2005 21:38
textiel wasstraat gaat prima, nog geen kras gezien
25 dec 2005 1:36
Koop een spons.
Zet je wagen goed in de was (System carwax bijvoorbeeld) en dan was je 'm met alleen water en een flinke waterstraal. Daarna afzemen en klaar is Kees. Er bestaat ook shampoo die de was niet aantast.
De rest is bagger, ik herhaal: bagger. In de was zetten heeft ook voordelen tegen pekel en ander aantastend vuil. Het spoelt er met regen zo weer vanaf en desnoods even na het rijden de slang erop zetten en laten drogen (of zemen).
Heb een witte waarop je vuil niet zo vlot ziet, maar werk dagelijks met zwarte rouwauto's (lijkwagens) en die moeten blinken bis zum geht nicht mehr. En dat doen ze bij ons dus ook tot je ogen er pijn van doen.
Dus 2 opties: klooien of fatsoenlijk.
25 dec 2005 10:11
Marco schreef:textiel wasstraat gaat prima, nog geen kras gezien
De Walvis? Hou is jouw ervaring daar, Marco?
25 dec 2005 11:03
Als ik veel tijd en goesting heb wil ik de auto nog wel eens zelf wassen, maar meestal ga ik ermee door de textielwasstraat.
De auto wordt van tevoren met de hand reeds gewassen, ook op de plekjes die moeilijk zijn voor een wasstraat. Wielen extra met wielreiniger enz.
Omdat het winter is laat ik er ook een waxstraaltje overheen spuiten.
Ik kan geen probleem met de lak zien. Ik ga er van uit dat moderne lak daar tegen kan en dat een moderne wasstraat ook weet waar ze mee bezig zijn.
En als ik toch iets zou zien, dan ga ik voor een ProTech behandeling en kom ik nooit meer in een wasstraat met de P.
25 dec 2005 11:22
Wat voor merk is die Carwash???
Peter-die er wel eens een wil proberen in de buurt van Den Haag-3.2
25 dec 2005 11:35
F@RGO schreef:Ik heb aan mijn deur een nieuwe carwash , soft carwash,
mijn vraag is.
Hier in de buurt (Maasticht) is er ook een "borstelloze" carwash. Werkt goed (volgens vrienden), maar geen van mijn auto's heeft ooit de carwasch van binnen gezien.
Puur omdat ik er PLEZIER aan heb om mijn wagenpark "manueel" schoon te maken, gewoon met veel water en een spons.
25 dec 2005 11:39
Sjonnie schreef:Als ik veel tijd en goesting heb wil ik de auto nog wel eens zelf wassen, maar meestal ga ik ermee door de textielwasstraat.
De auto wordt van tevoren met de hand reeds gewassen, ook op de plekjes die moeilijk zijn voor een wasstraat. Wielen extra met wielreiniger enz.
Omdat het winter is laat ik er ook een waxstraaltje overheen spuiten.
Ik kan geen probleem met de lak zien. Ik ga er van uit dat moderne lak daar tegen kan en dat een moderne wasstraat ook weet waar ze mee bezig zijn.
En als ik toch iets zou zien, dan ga ik voor een ProTech behandeling en kom ik nooit meer in een wasstraat met de P.
Ik wil je even uit de droom helpen MODERNE AUTOLAKKEN ZIJN ZACHTER DAN DIE VAN PAKWEG 15 JAAR GELEDEN. Dit komt door de veel hogere milieu- eis die er aan de lak wordt gesteld, dus wassen met het handje.............is ook nog eens beter voor de conditie van de eigenaar
25 dec 2005 11:59
Die carwash is in Deurne en behoort niet bij een keten. Het is een klein zelfstandig bedrijfje met enkele personeelsleden.
Het komt wel eens voor dat ik voor m'n plezier de P was, maar steeds minder. Ik rij elke dag met de auto en ik zie het niet zitten om de P elke week te poetsen.
De HD was ik uiteraard wel altijd zelf, het is niet zo handig om daarmee door de wasstraat te tuffen
. Dat kost me gemiddeld 2 uren, maar dat hoeft dan ook niet zo vaak te gebeuren.
25 dec 2005 12:53
F@RGO schreef:thx voor de raad
ik was verder manueel,
prettig kerst aan alle forumvrienden
Zeker blijven doen F@rgo; hoe ze de machine ook maken, vóór je de daadwerkelijke borstelstraat inrijdt moeten alle zand en stofdeeltjes van de lak af zijn...... dan kunnen de borstels of doeken nog zo zacht zijn, maar die deeltjes geven dan toch ook echt nog krasjes.......
En zwart.... tja... niet echt vergevingsgezind .....
25 dec 2005 13:16
Epicurus schreef:vóór je de daadwerkelijke borstelstraat inrijdt moeten alle zand en stofdeeltjes van de lak af zijn...... dan kunnen de borstels of doeken nog zo zacht zijn, maar die deeltjes geven dan toch ook echt nog krasjes.......
Klopt, daarom alleen in een wasstraat rijden als men van tevoren je auto met de hogedrukreiniger helemaal schoon spuit.
25 dec 2005 13:31
Als je dan al zo ver bent, kun je haar net zo goed (beter) met de hand wassen.
25 dec 2005 13:36
Sjonnie schreef:En als ik toch iets zou zien, dan ga ik voor een ProTech behandeling en kom ik nooit meer in een wasstraat met de P.
Vergis je niet
Voor de Protech behandeling wordt de auto gepolijst ... krassen die er met het polijsten niet uitgaan, ga je nog beter zien nadat de auto 'Protech - behandeld' is .....
IMO is Protech een heel goed product voor
nieuwe lakken
25 dec 2005 13:41
Olaf heeft gelijk, zeker bij donkere kleuren.
Protech is 1e keuze bij nieuwe lakken, laat ik dus ook meteen doen,
geen therapeutische schoonmaak meer
25 dec 2005 13:51
WdePundert schreef:Marco schreef:textiel wasstraat gaat prima, nog geen kras gezien
De Walvis? Hou is jouw ervaring daar, Marco?
mwah redelijk, geen krassen iig
je kan beter naar Heerjansdam rijden, wordt eerst met de hand gedaan en dan door een straat zonder lappen of borstels; alleen sproeiers
25 dec 2005 17:06
Marcel schreef:Als je dan al zo ver bent, kun je haar net zo goed (beter) met de hand wassen.
Haar ? Of Hem ?
25 dec 2005 17:10
Ik was mijn wagens het liefst met de hand.
In extreme gevallen durf ik met de dagelijkse nog wel eens naar een carwash gaan.
Met de P NOOIT.
Dit zal deel uitmaken van mijn liefde voor haar.
De ene noemt het voorspel , de ander...
Zolang zij goed voor mij is , ben ik goed voor haar
25 dec 2005 17:46
Carwash zuigt. Met de hand of in z'n box met hogedruk en allerlei schuimprogramma's is veel beter. En afdrogen lekker thuis op de oprit. Kan de buurt zich ergeren dat jij er wel lol in hebt in dat poetsen.
Als je je auto streelt en opgewonden raakt, is dat dan pervers?
25 dec 2005 18:32
thijzer schreef:Als je je auto streelt en opgewonden raakt, is dat dan pervers?
Ik hoop van niet
En na het poetsen heb ik dadelijk weer zin in een nieuw ritje
Oh wat is ze toch verleiderlijk