Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
01 feb 2006 0:07
Hallo,
Ik ben op zoek naar een nieuwe set (blauwe) matten (origineel Porsche) voor mijn 996. Nu kwam ik vanavond op E-bay een aanbieding tegen van een spiksplinternieuwe set voor slechts (?) $65,00. Helaas stond er bij dat de verkoper alleen binnen de VS verzond. Ik heb dus maar niet geboden. Ik heb wel een mailtje gestuurd of hij geen uitzondering kon maken.
Mijn vraag. Heeft iemand een idee wat zo'n set hier bij de Porsche-dealer kost? Ik meen me te herinneren dat dat rond de ± €150,00 was. Giga verschil dus.
Stel dat die verkoper een mailtje terugstuurd en zegt bereid te zijn de set op te sturen, wat zouden dan ongeveer de vrachtkosten (+ verzekering transport) bedragen? Iemand enig idee?
Mocht iemand een goed adres voor een set originele matten hebben, hoor ik dat natuurlijk graag.
Groet,
jo996
01 feb 2006 0:13
Ik kan mij nog herinneren dat John het advies gaf (had gekregen) om de mattenset van de Boxster te bestellen bij de Porschedealer (in zijn geval Wittebrug!).
Die zijn namelijk identiek aan die van de 996 en je hebt gelijk alleen de twee voormatten dus!
Ik neem aan dat achter (nog) niet versleten is?
01 feb 2006 0:19
Hallo Rob,
Ja, dat zou een optie zijn geweest, maar mijn matjes achterin hebben bij de vorige eigenaar een keer/aantal keren klem gezeten bij het verstellen van de stoelen. Er zit nu een lelijke krul aan en blijven dus niet meer mooi plat liggen. Je ziet dat weliswaar niet, maar ja, je weet het wel.
Groet,
jo996
01 feb 2006 20:28
Rob Herfst schreef:Ik kan mij nog herinneren dat John het advies gaf (had gekregen) om de mattenset van de Boxster te bestellen bij de Porschedealer (in zijn geval Wittebrug!).
Die zijn namelijk identiek aan die van de 996 en je hebt gelijk alleen de twee voormatten dus!
Ik neem aan dat achter (nog) niet versleten is?
Yep, scheelt een hele berg geld, was getipt door Wittebrug zelf, Boxster en 996 matten zijn identiek, en aangezien vaak alleen de bestuurdersmat slijt, scheelt dit een slok op een borrel.
01 feb 2006 21:13
jo996 schreef:Stel dat die verkoper een mailtje terugstuurd en zegt bereid te zijn de set op te sturen, wat zouden dan ongeveer de vrachtkosten (+ verzekering transport) bedragen? Iemand enig idee?
Mocht de verkoper een email terugsturen en mocht de verkoper dan alsnog overzee versturen dan neem ik aan dat ie je ook kan vertellen wat dat gaat kosten. Echter een mattenset is behoorlijk volumineus dus kosten ook hoog, reken maar op een euro of 40/50. Dat is dan per regulier post en moet je weken wachten. Dan heb je 50 euro verdiend, en dan maar hopen dat ze goed zijn en origineel, want terugsturen is natuurlijk geen optie....
en dan hebben we het nog niet gehad over mogelijke invoerrechten, btw etc....
01 feb 2006 22:51
Hallo,
Vanmiddag een kort en bondig antwoord gekregen op mijn mailtje naar de verkoper van de mattenset in Amerika: 'Sorry, no shipments overseas'. Daar moet ik het dan maar mee doen. Vandaag eens goed op Ebay gekeken, maar er zijn meerdere Amerikaanse bedrijven die alleen binnen de VS versturen. Waarom zouden ze dat doen? Er zijn er ook die artikelen over heel de wereld versturen.
Ik zal toch maar eens bij de Porschedealer gaan onderhandelen of er geen korting op zo'n setje matten te geven valt. Iemand ervaring met het onderhandelen over de prijzen van accessoires e.d. bij Porsche? Die moeten toch minstens 10% korting kunnen geven. Ze verdienen dan nog steeds een aardig percentage lijkt me zo.
Groet,
jo996
01 feb 2006 23:18
snap hem niet helemaal, je rijdt een 996, knappe auto. Een net setje matten is natuurlijk wel een minimum vereiste, zeker als de oude er afgetrapt uitzien. Dan is 150 euro niet zo heel veel, maar het lijkt wel dat je het alleen wilt doen als je deze voor een paar tientjes goedkoper kan krijgen......Vindt je argument "ze verdienen toch genoeg", ook niet zo sterk richting Porsche, denk niet dat ze daar ondersteboven van zullen zijn.
02 feb 2006 0:12
Ik dacht dat ze in België ongeveer 75 Euro kosten bij Porsche zelf.
02 feb 2006 14:22
Hallo Marcel,
Neen, ik ben niet iemand die op een paar Eurootjes let als het om de Porsche gaat. Ik heb dankzij een of andere postbode (fietsentrapper?) een kras op mijn achterbumper. Die laat ik dus overspuiten. Je moet goed kijken wil je de krassen zien. In de VS wordt een originele set matten voor € 65,00 aangeboden. Dezelfde set kost hier het drievoudige. En ja, die nieuwe set matten komt er toch. De oude zien er overigens nog niet zo slecht uit. Alleen het 'Porsche'-stiksel is niet meer puntgaaf. Daar kan ik dus niet tegen. Ik las onlangs een draadje van een 996-bezitter die ook alles perfect in orde wil hebben. Zo zit ik ook in elkaar. Echter, als een simpele vraag :'Kunt U geen korting geven?', zo een aantal Euro's oplevert, is dat mooi meegenomen. Ook als ik iets voor mijn Porsche wil kopen. Neen heb je, ja kun je krijgen.
Groet,
jo996
10 feb 2012 21:36
als je een originele mattenset wil, geborduurd met logo en afgewerkt, moet je echt wel rekenen op ca. 125 euro voor 4 delige set!
10 feb 2012 22:48
Dat valt mee Peter, borduur je ze zelf?
10 feb 2012 23:09
Ja, je kunt zelfs kiezen tussen logo en of tekst ... Als je het origineel hebt, maken
we dat 1/1 na!
MOD: reclame voor eigen bedrijf - link geveegd