Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
06 feb 2006 16:34
kan iemand mij uitleggen wat dit percies is en doet?
ik heb de wagen nu twee jaar en ben er vandaag achter gekomen aan de hand van de sticker met de optie code's dat het er op zou moeten zitten.
220 is psm zeggen ze?
maar hoe weet ik nou of het er ook op zit?
anton964
Laatst bijgewerkt door
anton964 op 06 feb 2006 20:48, in totaal 1 keer bewerkt.
06 feb 2006 17:10
-verse olie indoen.
-Alstie dan blij kijkt en dankje wel baas zegt zit ut inderdaad erop
sorry, kon het even niet laten
06 feb 2006 17:48
Porsche Communication Management.
06 feb 2006 18:00
WdePundert schreef:Porsche Communication Management.
in een 964?
06 feb 2006 18:09
Ik zeg niet dat er PCM opzit, maar geef de betekenis van de letters weer.
06 feb 2006 20:27
PCM
wil dat niet zeggen
porsche carrera madam,
ff serieus
pcm = porsche communication management
06 feb 2006 20:48
sorry het moet PSM: Porsche Stability Management zijn
anton964
06 feb 2006 21:18
anton964 schreef:sorry het moet PSM: Porsche Stability Management zijn
anton964
Vanaf de Boxster en 996!
06 feb 2006 21:31
Porsche [b]Stoom
Machine[/b] oftewel een Waterkoker aansluiting, voor de eitjes te koken en thee te zetten.
06 feb 2006 22:00
het staat op de sticker optie 220.
weet iemand wat het dan wel is?
anton964
06 feb 2006 22:15
Anton,
code m220 staat voor sperrdifferential 40 %.
code's kun je allemaal vinden op de PET cd.
groeten
06 feb 2006 22:23
PSM maakte voor het eerst zijn opwachting in de 996 carrera 4 en werd dan als optie voor de carrera 2 beschikbaar.
06 feb 2006 23:42
ja ik heb het net gevonden in het boek van peter morgan.
de optie 220 staat hier bij in de optie lijst van de 3.2 en de 964 als zijnde sperdifferentieel 40%. maar wat doet die code daar als het pas op de
lateremodellen tekrijgen was en op de sticker in mijn boekje?
mijn porsche is van 92.
anton964
07 feb 2006 0:18
anton964 schreef:ja ik heb het net gevonden in het boek van peter morgan.
de optie 220 staat hier bij in de optie lijst van de 3.2 en de 964 als zijnde sperdifferentieel 40%. maar wat doet die code daar als het pas op de
lateremodellen tekrijgen was en op de sticker in mijn boekje?
mijn porsche is van 92.
anton964
sperdifferentieel 40% was op jouw 964 al een optie, nl 220.
PSM, waar je in dit topic naar vraagt, was pas beschikbaar voor de Boxster en 996.
28 nov 2008 16:19
nou ik ben er nog niet helemaal uit wat het nu percies doet.die 40% sper.
kan iemand dat nog eens uitleggen?
ik heb dus een c2 en geen c4.ik dacht dat sper allen maar mogelijk was op 4 wiel aandrijving.
gr anton
28 nov 2008 16:33
De optie van F@RGO zou mij het meest aanstaan
Pfffffffffffffffffffffffffffffff
28 nov 2008 17:19
ja die is lekker lucht gekoeld zo
anton964
28 nov 2008 17:22
Zeeuws meisje
28 nov 2008 17:41
Heb ik wel een héél laat model
220 Limited Slip Differential 40 % bestond in de oertijd dus ook al
Dus in gewoon plat nederlands: differentieel met een set frictieplaten waarbij de veerspanning bepaalt wanneer er wat gaat doorslippen. Is door de fabriek afgesteld op 40%.
Dus tot 40% van het vermogen staat het diff op slot en draaien beide achterwielen met hetzelfde toerental rond.
Bij groter vermogen gaan de platen slippen en is verschil in toerental tussen beide achterwielen mogelijk.
hier staat er meer over geschreven
http://www.944forum.com/forum/showthrea ... =sper+diff
28 nov 2008 21:17
anton964 schreef:nou ik ben er nog niet helemaal uit wat het nu percies doet.die 40% sper.
kan iemand dat nog eens uitleggen?
ik heb dus een c2 en geen c4.ik dacht dat sper allen maar mogelijk was op 4 wiel aandrijving.
Wat dacht je, na bijna 3 jaar nog eens vragen hoe dit nu eigenlijk zit
Een sper beperkt het verschil in toerental tussen Linker en Rechter wiel op een aangedreven as, dus de werking van het differentieel!
Dit verschil is maximaal 'oneindig': 1 wiel staat stil en het andere draait stevig rond.
Dit zit bij een P. alleen in de achteras, dus C2 of 4 speelt geen rol.
40 % wil zeggen dat de sper maximaal dat verschil tussen R en L toestaat en dan de boel 'blokkeert' zodat het verschil niet groter wordt, waardoor de auto onder die omstandigheden beter beheersbaar blijft omdat deze anders uiteraard makkelijk uitbreekt.
Speelt voornamelijk bij wegsprinten en bij de nieuwere modellen tot iets van maximaal 70 km/u.
28 nov 2008 23:51
nou ik kwam tot deze vraag omdat ik die kont niet om krijg.wat een grip.
ik probeer wel eens in de bochten wat gas te geven maar hij spuit dan gewoon als een speer weg.de kont breekt geen mm uit.wat een grip!
ik denk dan ook dat het met die sper te maken heeft.
betekent dit ook dat ik een andere versnellingbak heb als een andre 964?
of zit dat tussen de bak en motor.het is wel zo,als ik mijn wiel draai het andre wiel de andre kant draait.
anton964
28 nov 2008 23:53
Dan is je optie 220 versleten, geen zorgen over maken kan geen kwaad.
29 nov 2008 0:10
meen je dat nou?
anton964
29 nov 2008 9:56
dat vind ik een beetje te gemakkelijk om meteen te zeggen dat het versleten is.
je weet niet hoe anton het getest heeft, ik neem aan op de openbare weg toch redelijk voorzichtig.
misschien een keer op een ruime parkeer plaats vanuit stil stand proberen.
robert
29 nov 2008 14:11
Volgens mij mag bij een sperdiff je wiel niet in tegengestelde richting draaien als je de achterkant opkrikt. (dat is heel kort door de bocht genomen toch zo'n beetje de functie van een sper)
Hoe dan ook het is een leuke optie als het werkt, werkt het niet meer jammer dan maar ik zou de bak er niet voor openschroeven.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.