21 feb 2006 16:20
21 feb 2006 16:36
21 feb 2006 16:41
911-lover schreef:Ik heb geen last van dit voorval.
21 feb 2006 16:43
21 feb 2006 16:47
21 feb 2006 16:55
Maultier schreef:Maar dus ik begrijp dat het geen kwaad kan? Ook niet als je scherpe bocht, lekker snel neemt?
21 feb 2006 17:01
21 feb 2006 17:19
21 feb 2006 18:47
21 feb 2006 18:51
21 feb 2006 19:04
21 feb 2006 20:04
21 feb 2006 20:26
21 feb 2006 20:30
Olaf schreef:911-lover schreef:Ik heb geen last van dit voorval.
Jij hebt toch geen Boxster
Harley schreef:Had dit bij de Boxster en ook in de 993.
Hoort bij de auto, komt door stand van de wielen
21 feb 2006 22:33
911-lover schreef:En ook dit zijn twee totaal verschillende wagens net als de door anderen aangehaalde 3.2 en 964 . Waarom zou mijn antwoord dan ongepast zijn
28 feb 2006 17:06
28 feb 2006 17:30
28 feb 2006 18:50
Lindemans die gelijk had toen hij schreef:Ik heb precies hetzelfde en ik denk ook te weten hoe het komt.
De buitenkant van je band maakt een iets grotere draaicirkel cirkel dan de binnenkant van je band (buitenbocht - binnenbocht).
Hoe verder je je stuur indraait hoe groter het verschil wordt tussen "binnenbocht" en "buitenbocht". Bij onze auto's wordt dat verschil nog eens extra versterkt door de brede banden en doordat we een veel kortere draaicirkel hebben dan veel voorwiel aangedreven auto's.
Hierdoor wil de buitenkant van je band sneller ronddaaien dan de binnenkant, maar dat kan natuurlijk niet want het is één geheel.
Je zou het ook zo kunnen zeggen: de binnenkant van je band draait te snel tov de buitenkant.
Het effect is dat het rubber gaat "wringen", waarbij het lijkt of de binnenkant van je wiel naar buiten wil springen. In feite schraapt steeds OF de binnenkant van je loopvlak over de weg voorwaarts OF de buitenkant van je loopvlak over de weg achterwaarts. In ieder geval is het niet goed voor je rubber....
28 feb 2006 22:03
01 maart 2006 0:31
Erwin -17 januari 2006- schreef:jvinkers schreef:ben er ondertussen al wel achter dat het geluid geproduceerd word door een wiel dat tijdens het sturen en rustig rijden opzij springt, dus over de straat glijd.
iemand een id?
Dit is niet zo vreemd
Alle Porsche's doen dit, de een wat meer dan de ander. Vooral goed merkbaar bij het achteruit rijden.
Het wordt veroorzaakt door weinig Ackerman wielstand bij Porsche's ten op zichte van de gemiddelde auto.
01 maart 2006 0:33
frans44 schreef:...met als gevolg hevige trilling in het rempedaal. Als ik dan het rempedaal los laat, en weer opnieuw rem, is het weer weg. Iemand hier ervaring mee
(goede remmen zijn toch wel erg belangrijk......)
01 maart 2006 9:12