Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Accu leeg

06 maart 2006 12:47

Na 1,5 week de 993 niet gebruikt te hebben (tsja: griepje...) was de (nieuwe) accu leeg.

Lijkt me wat erg snel, zelfs met dit klimaat.
Er zit een klasse 3 alarm op.

Wat zijn jullie ervaringen?

06 maart 2006 13:11

Druppelladertje :wink:

Afbeelding

06 maart 2006 13:12

lekstroom ergens...
als dat alarm niet loopt te bleren mag het geen accu leeg trekken in anderhalve week

06 maart 2006 13:27

Zes pagina's met mijn, en andermans, ervaringen... :wink: Succes!

06 maart 2006 14:33

9 kansen op 10 lekstroom hoor...

tenzij je garage niet zo erg goed geïsoleerd is en je de P een aantal keren na mekaar kort binnen en buiten gereden hebt lijkt me dit toch wel erg snel...

Heb me dit weekend ook een druppel-ladertje aangeschaft voor de zekerheid...Kijk es na of je al dan niet lekstroom zou hebben en daarna druppel lader aanschaffen

06 maart 2006 14:55

Bedankt voor de reactie allemaal!

De accu staat nu aan de druppellader (heb ik toch al voor de motor :D : ook op 2 wielen kun je lol hebben :wink: ).

Zal de lekstroom eens meten en kijken of daar iets misgaat.
Kan misschien ook zijn dat de nieuwe accu nog niet voldoende was bijgeladen, ik rij standaard met lichten aan dus misschien zat er al niet al te veel sap meer in.

Denk dat ik, net als voor de motor, ook maar een vaste stekker voor de druppellader erop zet. Af en toe inpluggen en klaar (al is het wel wat omslachtig als dat elke week moet.... dan toch maar vaker de Porsche pakken!).

druppellader

06 maart 2006 16:05

Ik heb zo'n lader die je alleen in de sigarettenaansteker hoeft te steken.
(orgineel Porsche onderdeel te koop bij elke specialist)
Heb hem nu een jaar. Werkt perfekt en geen gedoe met klemmen e.d...

08 maart 2006 19:31

Vandaag ook een geval niet starten meegemaakt. Helaas wilde net mijn meissie ermee naar de Sligro (zucht) om ff gezellig met schoonzus de boodschappen te doen (dubbelzucht).

Helaas wilde de P niet starten. Twee weken niet mee gereden, in een slecht geisoleerde garage, bijzonder koud geweest, alarm (porsche) erop, gevolg: accu leeg. Vrouwtje met schoonzusje in de Benz dan maar de boodschappen doen. Enig gevloek trof mijn deel....

Druppellader gekocht, drie uur eraan en hupperdeppup: hij start weer :) , met enige moeite :? , dat wel. Vannacht eraan laten liggen en morgenochtend weer ff starten, ben benieuwd.

Dus je bent niet de enige... :(

08 maart 2006 21:30

lijkt wel een vloek, ivm slechte weer ook 8 dagen niet gereden, net geen kracht genoeg om te starten, terwijl ik in de herfst de auto wel bijna 2 weken niet gebruikt had

08 maart 2006 21:41

Ik heb ook een druppelaar met een sigarettenaansteker-aansluiting.
Het leuke is dat ik in mijn voorbumper (onzichtbaar) een sigarettenaansluiting heb. Op die manier kan ik opladen terwijl de auto gewoon afgesloten is. Mooie oplossing.

Massa

08 maart 2006 21:52

Mijn P staat buiten en start altijd meteen, ook na 10 dagen skieen, met een BMW... enorm verschil trouwens die winterbanden...
Raar dat al die Porsches niet willen starten, zou toch willen weten waar dat aan ligt.

08 maart 2006 22:42

Massa schreef:Ik heb ook een druppelaar met een sigarettenaansteker-aansluiting.
Het leuke is dat ik in mijn voorbumper (onzichtbaar) een sigarettenaansluiting heb. Op die manier kan ik opladen terwijl de auto gewoon afgesloten is. Mooie oplossing.

Massa


Kabeltje van de druppellader, zit gewoon tussen de dakstijl en het raam. Wagen dus ook afgesloten :)

08 maart 2006 22:47

mijn kabelke zit tussen de deur en dorpel, kan geen kwaad toch ?

08 maart 2006 23:14

F@RGO schreef:mijn kabelke zit tussen de deur en dorpel, kan geen kwaad toch ?


Zolang het nergens klemt kan het geen kwaad hoor...waarschijnlijk zit er nog het deurrubber tussen die zich handig vervormt ter plaatse van het kabeltje...

08 maart 2006 23:19

Maxfli schreef:Helaas wilde net mijn meissie ermee naar de Sligro (zucht) om ff gezellig met schoonzus de boodschappen te doen (dubbelzucht).

Ik begrijp je zuchten niet helemaal (van de Sligro overigens wel :wink: ) , want wat is er mooier dan wanneer de dames gaan shoppen met de 911 :? :roll: !
Wat kan daar nou in! 8) :mrgreen: :lol: :wink:
Stel je eens voor dat ze zo'n dikke SUV / Stationwagon meenemen als ze gaan winkelen, dat doet pas pijn! :twisted: :wink:

09 maart 2006 0:09

Massa schreef:Ik heb ook een druppelaar met een sigarettenaansteker-aansluiting.
Het leuke is dat ik in mijn voorbumper (onzichtbaar) een sigarettenaansluiting heb. Op die manier kan ik opladen terwijl de auto gewoon afgesloten is. Mooie oplossing.

Massa


Mijn P. kan ik ook altijd opladen terwijl de auto is afgesloten hoor :shock: en op het alarm staat!

09 maart 2006 0:31

Massa schreef:Ik heb ook een druppelaar met een sigarettenaansteker-aansluiting.
Het leuke is dat ik in mijn voorbumper (onzichtbaar) een sigarettenaansluiting heb. Op die manier kan ik opladen terwijl de auto gewoon afgesloten is. Mooie oplossing.

Massa



zeg hoe zie je die dan :wink:

nee maar even serieus, fototje ben wel benieuwd.(ik die het niet nodig heeft)


robert

09 maart 2006 0:57

Hi Rob,

Ik heb de P nu in de stalling staan. Dus fotootje lukt ffies niet.
Hij zit weggewerkt in 1 van de 2 luchtsleuven onder de voorbumper. Je moet weten waar hij zit om hem te vinden.
Is geplaatst door de garage die de auto heeft gekeurd.
Garage Daytona te Leiden. Keurig werk.

Massa

09 maart 2006 0:58

Mijn 993 staat altijd buiten (helaas: amsterdam), ook hartje winter. De afgelopen winter tijdens de sneeuwbuien en vorst ook buiten en meer dan een week stilgestaan... Sleutel erin en direct starten. Als ik alle verhalen over startproblemen lees, heb ik waarschijnlijk erg veel mazzel :D

09 maart 2006 11:05

Massa schreef:Hi Rob,

Ik heb de P nu in de stalling staan. Dus fotootje lukt ffies niet.
Hij zit weggewerkt in 1 van de 2 luchtsleuven onder de voorbumper. Je moet weten waar hij zit om hem te vinden.
Is geplaatst door de garage die de auto heeft gekeurd.
Garage Daytona te Leiden. Keurig werk.

Massa



ok nou vind het wel een mooie oplossing als ik het dan nodig zou hebben zou ik het graag zo doen.

robert

09 maart 2006 11:31

rob964.c4 schreef:ok nou vind het wel een mooie oplossing als ik het dan nodig zou hebben zou ik het graag zo doen.

robert

voor jou een peuleschil toch :wink:

09 maart 2006 11:33

Marco schreef:
rob964.c4 schreef:ok nou vind het wel een mooie oplossing als ik het dan nodig zou hebben zou ik het graag zo doen.

robert

voor jou een peuleschil toch :wink:


:mrgreen: thanks


robert

09 maart 2006 11:35

thomas993 schreef:lijkt wel een vloek, ivm slechte weer ook 8 dagen niet gereden, net geen kracht genoeg om te starten, terwijl ik in de herfst de auto wel bijna 2 weken niet gebruikt had


Sjonge jonge....het is toch wel apart hoor al die klachten....Onze Ford Ka staat rustig een maand buiten: starten en rijden... :roll: Ok, daar zit geen klasse 3 alarm op, maar toch. Strange...

09 maart 2006 16:44

F@RGO schreef:mijn kabelke zit tussen de deur en dorpel, kan geen kwaad toch ?


Idem, deurrubber wordt ter plaatse van het kabeltje(dun) ingedrukt.
Zo kan er ook geen regenwater langs het kabeltje naar binnen lopen!

09 maart 2006 16:51

Er is al van alles over geschreven en gezegd, maar het blijft vreemd dat deze klachten(lege accu) heel erg veel bij Porsche voorkomen.
Volgens mij zit er ook in elk ander merk auto dezelfde electronica terwijl je daar bijna nooit klachten over hoor!
BLIJFT VREEMD :!: :D
Plaats een reactie