Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

3.2 druppelladen via aansteker?

07 maart 2006 14:32

Hoi forummers,

heb me dit weekend een druppellader aangeschaft voor de 3.2. Op zich niks mis me en tevreden maar ik lees hier gisteren op 't forum dat Porsche ook druppelladers aanbiedt die via de aansteker kunnen gebruikt worden...hmmm

Kan ik deze ook gebruiken op een 3.2 of is dat enkel voor modernere modellen geschikt?
Of hou ik beter m'n druppellader en zoek ik een ander eindstukje waarmee ik via de aansteker kan laden?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar vond geen eensluidend antwoord op deze vragen...thnx guys:-)

07 maart 2006 14:43

... is toch gewoon een verwisselbaar eindstukje aan de laadkabel (wss net zo duur als de druppellader zelf).

Laden via de aansteker kan als deze niet met het contactslot uitgeschakeld wordt :idea:

07 maart 2006 14:53

Koop bij een automateriaalzaak een universele stekker voor in de sigarettenaansteker. Sluit hierop de accu lader aan. Let goed op de plus en min kant.

Controleer wel eerst of de sigarettenaansteker niet over contact is aangesloten zoals sommige oudere modellen.

07 maart 2006 15:23

Merci mannen!!!

da's een klaar en duidelijk antwoord...

Ik weet wel ni of ik zo'n universeel stukje zal vinden voor dit model van druppellader...de plus en min klemmetjes komen bijeen in zo'n "plug" stukje. Dit kan je inpluggen in het eindstuk van de draad die naar de lader gaat.

Natuurlijk zal ik eerst effe de aansteker controleren op aansluiting via contactslot:-)

08 maart 2006 23:19

ik heb dus pech...de aansteker zit over het contact... :roll:

Moet ik nu met die klemmen blijven klooien of is er nog een andere mogelijkheid? :lol:

09 maart 2006 0:02

De draad die aan de sigaretten aansteker zit anders aansluiten. Wil je exact weten hoe, dan moet je mij mailen op info@rebelengineering.nl dan zoek ik het voor je uit.

Erwin.

Rebel engineering
Steenwijk

09 maart 2006 0:09

MichM3 schreef:Moet ik nu met die klemmen blijven klooien of is er nog een andere mogelijkheid? :lol:

Afbeelding

en/of

Afbeelding

maar je kan natuurlijk ook een (gezekerde) draad van de accu naar de sigaretten aansteker trekken :idea:

09 maart 2006 14:05

Hoi mannen,

merci...ik denk dat ik voor de adaptorschakeling ga waarbij de oogjes voor accuklemmen overgaan in een aansteker, lijkt me eenvoudig en doeltreffend.

@ Renntech:is niet meteen nodig om dit te gaan uitzoeken..welbedankt voor het voorstel, maar ik heb geen zin om nieuwe draad te gaan trekken in de p:-)

thnx
Plaats een reactie