Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Airco ventilator

19 maart 2006 22:48

Ik heb een paar maanden geleden de airco laten controleren en hij is opnieuw afgevuld. De ventilator in de middenconsole maakt echter in stand 2, 3 en 4 een flink, irritant ratelend geluid. :evil:
Aangezien het af en toe aardig warmpjes wordt binnen mijn 930 Turbo, rijd ik regelmatig met het dak open, maar dat is boven de 100 ook geen pretje.
Iemand een suggestie hoe ik van dat geratel af kan komen'? :twisted:
Heb al met de zoekfunctie rond zitten neuzen, maar niet zo gauw iets gevonden waar ik wat aan had. :roll:
Is dat ding er zelf uit te halen? Of moet ik daar mijn halve dahsboad voor slopen? Make my day . . . :idea:

19 maart 2006 22:57

Eigenlijk is er maar één goede oplossing. Onder de deksel in de kofferruimte zit de airco ventilator. Je zult de bovendeksel van de airco verdamper unit moeten loshalen om te zien wat er aan de hand is.

In het ergste geval is de elektromotor aan vervanging toe. Deze kost met korting toch nog bijna Euro 200,00

Erwin.

Reactie

19 maart 2006 23:05

Kijk, dat noem ik nou eens een vlotte reactie. Binnen 10 minuten!
Ik zal zelf eens een poging doen om te kijken of ik daar wat kan vinden wat ratelt. Mocht dat niet lukken, dan weet ik in ieder geval waar ik terecht kan voor een nieuwe. Bedankt en ik laat je wel weten of ik iets gevonden heb.

20 maart 2006 10:26

Grappig wat jij beschrijft heb ik ook, Rijd daarom ook vaak met het dak open. Zal er ook eens naar kijken. :wink:

20 maart 2006 20:13

Ik heb intussen al gezien dat ik in het vooronder al meer dan 2 schroeven los moet draaien en vanaf 3 en meer raak ik altijd de volgorde kwijt :roll: . Moet ik dus maar een keer doen met een echte techneut erbij of als ik een keer iets meer tijd heb.

20 maart 2006 21:02

kan iemand me vertellen waar het knopje van de airco zit :roll:

Knopje

21 maart 2006 15:58

Bij mij zit in de middenconsole een tweetal draaiknoppen. De linker om de intensiteit van de airco in te stellen en de rechter om de ventilator in 4 verschillende (ratel)standen te zetten. Maar het is heel goed mogelijk dat in jouw model geen airco zit. Zo ver reikt mijn kennis niet van de verschillende modellen.

Re: Knopje

21 maart 2006 15:59

Rolf schreef:Bij mij zit in de middenconsole een tweetal draaiknoppen. De linker om de intensiteit van de airco in te stellen en de rechter om de ventilator in 4 verschillende (ratel)standen te zetten. Maar het is heel goed mogelijk dat in jouw model geen airco zit. Zo ver reikt mijn kennis niet van de verschillende modellen.

sorry :oops:
was grapje, zit bij geen airco in :wink:
Plaats een reactie