Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Uitlaat met beter geluid voor m'n 911 3.2

26 maart 2006 16:30

Na het kijken van een filmpje over rally Porsches kreeg ik toch wel erg kippenvel van het geluid!

En zo had ik bedacht dat ik ook wel wat aan mijn geluid wilde doen! :)
Geen ordinaire Halfords brulpijp natuurlijk :roll: maar een nét iets steviger geluid.

Zijn er mensen die zoiets hebben op hun 3.2 of tips hebben?

Tnx!

26 maart 2006 20:16

Sportuitlaat, zeker doen!! Een p hoort te brullen en dat doet ie met een sportuitlaat zeker. Leuk als je in een tunnel rijdt, raampjes open en dan vol gas. vroaaaaaam.

26 maart 2006 20:19

red devil schreef:Sportuitlaat, zeker doen!! Een p hoort te brullen en dat doet ie met een sportuitlaat zeker. Leuk als je in een tunnel rijdt, raampjes open en dan vol gas. vroaaaaaam.

:mrgreen: :mrgreen: We zijn toch grote kinderen he.
Ik doe dit ook meestal, ook op de motor (zonder de raampjes natuurlijk)

26 maart 2006 20:56

Onder mijn 3,2 heb ik een RVS uitlaat (laatste deel) met 2 pijpen gemonteerd. Dit is echt een mooi geluid. n.b. wanneer ik de auto weer standaard wil maken, kan dat heel eenvoudig door de oude uitlaat met 1 pijp weer te monteren. Let op, voor de uitlaat met 2 pijpen, moet het plaatje onder de bumper wel aangepast worden met een extra uitsparing. Maar er zijn voor weinig geld van deze plaatdelen te koop, dus een beetje experimenteren kan geen kwaad.

26 maart 2006 21:21

Bonder schreef:Onder mijn 3,2 heb ik een RVS uitlaat (laatste deel) met 2 pijpen gemonteerd.


Ok, maar ik heb toch het liefst een optisch originele uitlaat..
Ik neem dat je dat deel ook kunt vervangen zonder een dubbele uitlaat te krijgen?

26 maart 2006 21:22

red devil schreef:Sportuitlaat, zeker doen!! Een p hoort te brullen en dat doet ie met een sportuitlaat zeker. Leuk als je in een tunnel rijdt, raampjes open en dan vol gas. vroaaaaaam.


Wat zijn ongeveer de kosten van zo'n sportuitlaat?

26 maart 2006 21:45

Ik kan je niet vertellen wat het kost voor een 3.2 maar die van mij voor een turbo koste 1800 euro. Volens mij zijn er genoeg mensen hier op het forum die er een onder een 3.2 hebben zitten. Ik denk dat je ongeveer 1200 euro kwijt bent voor een rvs exemplaar. :wink:

29 maart 2006 20:57

Alleen het achterste deel vervangen is een stuk goedkoper en minder ingrijpend.
n.b. Zo'n dubbele pijp is optisch toch ook wel leuk. En terug bouwen naar orgineel is zoals eerder gezegd heel simpel.[/quote]

29 maart 2006 21:23

Een 3.2 heeft van zich zelf een fantastisch geluid :!:
Niks aan doen dus, is mijn mening.

Wel eens (mee)gereden met een 993/996....?

29 maart 2006 22:24

Ha, die Geert;

Misschien dat deze lui iets voor je kunnen betekenen?
http://www.uitlaten.com/cgi-bin/catalog ... he&sub=911

29 maart 2006 23:47

Paul van Engelen schreef:Een 3.2 heeft van zich zelf een fantastisch geluid :!:
Niks aan doen dus, is mijn mening.

Wel eens (mee)gereden met een 993/996....?


Heeft zekers een prima geluid, maar iets wat mooi is mag wel iets geaccentueerd worden, is mijn mening :)

En nee, helaas nooit (mee)gereden met een 993 of 996..

29 maart 2006 23:51

Ik heb inmiddels een replica model (rvs) uitlaat van een DP Zimmerman aangeboden gekregen.
Voor een aanzienlijk lager bedrag dan een nieuwe/echte.
Ik ga maar eens kijken of ik daar iets mee kan..

DP Zimmerman

30 maart 2006 14:33

Hoi, Ik heb zo'n DP Zimmerman type dp11. Het Tuv rapport zat bij de aankoop. Kan iemand iets meer vertellen over deze uitlaat.

Zie ook foto en pers. album.

Maakt een heel mooi geluid 8)

Groeten

CorS

31 maart 2006 21:08

Bij een 964 kan je b.v. de tussendemper voor redelijk geld (€ 170) zelf verruilen voor een cuprohr. :D Of de einddemper voor een G-pipe. :shock:

Is dit bij een 3.2 niet mogelijk :?: Heeft deze geen tussendemper :?:

Ruud die geen verstand heeft van een 3.2 :?

01 apr 2006 11:52

Ik heb vorig jaar ook een dubbele uitlaat onder mijn 3.2 laten monteren.
Echt een gaaf geluid, toen ik hem ophaalde stond er bij het eerste stoplicht een gast die gelijk een vriend belde om het 'vette' geluid te laten horen. Zo'n dubbele pijp staat ook wel stoer, maar ja dat is dan weer persoonlijk natuurlijk. Deze RVS versie was ook nog goedkoper dan het origineel, maar het is echter geen koopje. want je kunt er ook van op vakantie.

01 apr 2006 11:53

Rene schreef: Deze RVS versie was ook nog goedkoper dan het origineel, maar het is echter geen koopje. want je kunt er ook van op vakantie.

Dan ben ik wel erg benieuwd naar de prijs. :roll:

01 apr 2006 11:56

Of naar het vakantieadres! :lol:

01 apr 2006 11:56

Paul van Engelen schreef:Wel eens (mee)gereden met een 993/996....?


Want ???????

01 apr 2006 13:19

Dan ben ik wel erg benieuwd naar de prijs. :roll:[/quote]

Einddemper, tussenpijp en zijdemper ongeveer 1500 euro ex montage.

01 apr 2006 13:27

Rene schreef:Einddemper, tussenpijp en zijdemper ongeveer 1500 euro ex montage.

Daar kun je inderdaad ook van op vakantie.

01 apr 2006 15:03

Gelukkig kon er vorig jaar ook nog een vakantie vanaf :D

01 apr 2006 15:05

Rene schreef:Gelukkig kon er vorig jaar ook nog een vakantie vanaf :D

Met de Porsche naar de camping?

01 apr 2006 15:11

Wel naar de camping maar om een of andere vage reden vond mijn vrouw het toch logischer om de V70 voor de caravan te zetten.
Ik denk dat ze wel gelijk had.

01 apr 2006 15:13

Inderdaad beter dan de F(lat)6.

dubbele pijp, 2 x sensatie

28 apr 2006 11:07

Kijk maar in mijn album :lol:

2 stortkokers voor dubbele fun,
vind het bij lage constante toeren een irritant doffe dreun, maar boven de 4000rpm is ie weer mooi ;-)

En stationair ist net een helicopter :twisted:
Plaats een reactie