Double G schreef:Heeft er iemand ervaring met een DME van RUF voor een 3.2? Wat ik uit hun website opmaak zou deze alleen ervoor zorgen dat de toerenbegrenzer er pas later in springt. Of zou de motor ook wat meer vermogen leveren? Zij schrijven dat het icm een ander demper 12 tot 15pk zou schelen, maar komt dit niet alleen door de demper?
Hi,
heb geen ervaring met de specifieke RUF DME, maar wel met chiptuning van atmosferische NON-turbo motoren in general...
en die is niet zo super hoor.
Denk aan een vermogenswinst in pk's en Nm van max 10%, en dat haal je in de praktijk vaak niet eens. Het kan idd wel dat een snelle uitlaat icm met luchtfilter al rond de 10 pk scheelt, maar ik vraag me af of jij dat echt merkt. Ik merkte dat niet in ieder geval. Een grover geluid uit je luchtfilter en uitlaat geeft grotere sensatie, dat wel. Tis maar de vraag of e wagen er ook ECHT beter/harder van gaat rijden.
Mijn advies is voor motoren zonder turbo:
IF IT AIN'T BROKEN, DON'T TRY TO FIX IT!
mijnsinziens dus zonde van je geld, en echt zuiniger zal ie ook niet worden omdat het verschil te klein is tov fabrieksaf.
Voor turbo-motoren zit er echt veel winst/marge in het motormanagement en de turbo-druk,
maar das misschien een btje offtopic en heeft weinig met RUF specifiek te maken...
Een TURBO plaatsen lijkt me dus wel een leuke optie!
(informeer eens bij mosselman, de versnellingsbak en blok houden dat prima! Je huidige wagen inruilen en op zoek gaan naar een echte turbo is misschien goedkoper...)
Laatst bijgewerkt door
knotski op 05 apr 2006 16:37, in totaal 2 keer bewerkt.