Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Uit de winterstalling.

07 apr 2006 17:34

Wellicht interessant voor degenen die hun Porsche uit de winterstalling halen.

07 apr 2006 18:06

Leuk artikel.
En leuke wagen. Een Opel Kapitan P2.
zo heb ik ook nog eentje een paar jaren gehad

Afbeelding

08 apr 2006 11:09

Ooit heb ik hier ook eens in gereden. Als ik me goed herinner had hij drie versnellingen aan het stuur.

08 apr 2006 19:19

Klopt als een bus :wink:

09 apr 2006 9:52

En volgens mij was het ook een dweil op de weg.

Kapitän

16 apr 2006 8:07

Mijn vader kocht in 1969 zo'n Opel tweedehands voor 1000 gulden. De auto was 6 jaar oud en ingeruild bij de DAF dealer. Hij had nl in een dolle bui zijn Mercedes-Benz 220 S uit 1961 ingeruild tegen de in 1967 uitgebrachte DAF 55. Ook de nog nieuwe VW Kever van mijn moeder uit 1966 moest er aan geloven en werd vervangen door zo'n 55, destijds best revolutionair met 1100 cc Renault viercilinder. Maar mijn 'ouwe' was vergeten dat we een grote caravan hadden, een Constructam. Dus toen bij de DAF dealer die Kapitän stond, was de koop snel gesloten. Die was van een directielid (?) van de DAF fabrieken geweest, we woonden in Eindhoven en de dealer lag in feite tegenover de fabriek waar de DAFjes toen geproduceerd werden.
De Opel Kapitän heeft het jaren prima gedaan. Inderdaad 3 stuurversnellingen, een 6 cilinder lijnmotor en een starre as met bladveren. Dus een echte dweil, maar het was een prima werkpaard en best comfortabel. Uiteindelijk is ie met lagerschade afgevoerd... :(

16 apr 2006 13:32

Idem rijgedrag als de Rekord P2 die ik gehad heb , maar het waren dan ook nostalgische wagens en geen scheurijzers :twisted:

Afbeelding
Plaats een reactie