Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
14 apr 2006 20:33
Ik heb een 964 Cabrio waarvan het hemeltje (stof binnenkant dak) omhoog gezogen wordt als ik met het dak open rij.
Dat gaat dan klapperen en komt bol (opgeblazen omhoog).
Ik vraag me af of dit zo hoort en of iemand een goede oplossing weet?
Ik ben naar een cabrio specialist geweest en dit kon niks verkeerds vinden!
ja ik weet het ik zou de hoes moeten gebruiken maar ja daar heb je niet altijd zin in.
Alvast bedankt voor een reactie.
14 apr 2006 23:16
jori schreef:Ik heb een 964 Cabrio waarvan het hemeltje (stof binnenkant dak) omhoog gezogen wordt als ik met het dak open rij.
Dat gaat dan klapperen en komt bol (opgeblazen omhoog).
Ik vraag me af of dit zo hoort en of iemand een goede oplossing weet?
Ik ben naar een cabrio specialist geweest en dit kon niks verkeerds vinden!
ja ik weet het ik zou de hoes moeten gebruiken maar ja daar heb je niet altijd zin in.
Alvast bedankt voor een reactie.
He Jori,
Ik had het zelfde probleem, het werd al minder als ik het windscherm er in had en deze plat legde.
Maar uiteindelijk is een hoes toch de oplossing, ik heb zelf ook alles geprobeerd van iets zwaars in de plooi leggen enz.. maar niets werkte goed, ja alleen de hoes.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
De Joyman.
15 apr 2006 1:37
Bij mij ook; één van die metalen beugels die halverwege het dak op spanning houdt waait ook netjes mee op en neer.
Inderdaad: hoes er op klikken !
15 apr 2006 2:01
lindemans schreef:Inderdaad: hoes er op klikken !
.... en mss de elastieken eens laten vervangen
15 apr 2006 16:49
Zonder hoes klappert het (bij mij) altijd, ook bij een "bijna" nieuwe kap.
Een kort stukje kan je best wel even zonder hoes rijden, maar door het flapperen kan je binnenbekleding van je kap kapot rafelen, zoals je wel eens bij oude vlaggen ziet. De binnenbeugel die ook omhoog waait kan je ook enigzins klem naar beneden duwen, maar dat blijft ook nooit lang zitten. Dus toch maar met hoes dan... of doorsparen voor een watercabrio.
15 apr 2006 20:52
jori schreef:Ik vraag me af of dit zo hoort en of iemand een goede oplossing weet?
Ik ben naar een cabrio specialist geweest en dit kon niks verkeerds vinden!
Logisch dat de cabrio-specialist niets verkeerds kon vinden, want dit "hoort" inderdaad helaas zo. Tot zo'n 90 km/u (rustig op binnenwegen of binnen bebouwde kom dus) gaat het goed, maar bij hogere snelheden moet toch echt de hoes er over om (af)scheuren te voorkomen
Marcos schreef:... of doorsparen voor een watercabrio.
Hé ..... waar heb ik dat nog niet zo lang geleden eerder gehoord .....
15 apr 2006 23:08
EriC4C schreef:Hé ..... waar heb ik dat nog niet zo lang geleden eerder gehoord .....
Ja, daar hadden we het inderdaad gisteren nog over, in misschien wel de mooiste Porsche showroom van Nederland. Nu ken ik alleen den Haag, R'dam en sinds gisteren Gelderland, maar dat is van deze drie i.i.g de mooiste.
15 mei 2006 17:05
Nu we het toch over hemeltjes hebben. Heeft iemand van hier ooit zo’n hemeltje vervangen.?
Die van mijn is gescheurd en ik heb een nieuwe liggen. Volgens het bedrijf waar ik het hemeltje besteld heb moet je dit heel makkelijk zelf kunnen vervangen. Ik heb een deel van mijn kap uit elkaar geschroefd maar durfde eigenlijk niet verder te gaan.
Ik kan het er niet netjes inkrijgen zonder de buiten kap los te maken. En deze zit op de meeste plaatsen gelijmd.
Als het erg moeilijk is om dit zelf te doen dan laat ik het door een cabrio specialist doen als de kap aan vervanging toe is.
16 mei 2006 0:22
even rovako in pijnacker bellen; ronald heeft mijn dak en hemel er perfect op gezet; heeft vast tips
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.