Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

21 apr 2006 21:13

ik zou wel even met die inbouwrukkers afspreken dat zij je nieuwe accu betalen als die nieuwe ook weer na een dag leeg is. :? :shock:

ik geloof niet in toeval.

21 apr 2006 21:15

Het kan inderdaad pure toeval zijn........ :? :roll: ...

Een accu houdt het volgens mij gemiddeld zo'n 4-5 jaar uit (vooral de winters zijn zwaar voor de accu!). Als dit de eerste accu is, dan vind ik 6 jaar geen slechte score!

Ik zou er overigens niet zo maar een nieuwe accu in (laten) zetten!
meten = weten!
Als de dynamo en de accu goed zijn, dan moet er ongeveer 14V worden bijgeladen!

21 apr 2006 21:18

Rob Herfst schreef:.....vooral de winters zijn zwaar voor de accu! .....

Nee hoor Afbeelding

:^:

21 apr 2006 21:20

DINGEN DIE INEENS ANDERS ZIJN NA EEN BEURT OF NA EEN INBOUW ALS DEZE ? MEESTAL OORZAKELIJK VERBAND DUS EVEN UIT LATEN ZOEKEN;

GROTE KANS DAT DE NIEUWE SPULLEN OP EEN OF ANDERE MANIER WEL DE ACCU LEEGTREKKEN.

JE KUNT DIT (LATEN) METEN DOOR ALLES UIT TE SCHAKELEN (LAMPJE VAN JE KOFFERBAK EVEN LOSDRAAIEN....), PLUS VAN DE ACCU LOSHALEN EN EEN AMPEREMETER TUSSEN ACCU EN ACCUKLEM ZETTEN; DAN KUN JE ZIEN OF ER TOCH NIET ERGENS IETS AAN BLIJFT STAAN DAT DE ACCU LEGTREKT....

21 apr 2006 21:31

@ Lindemans: Je hoeft niet zo te schreeuwen, ik ben niet doohoof! :wink: :twisted:

21 apr 2006 22:03

horn schreef:@ Lindemans: Je hoeft niet zo te schreeuwen, ik ben niet doohoof! :wink: :twisted:


Hij wilde waarschijnlijk even zijn punt maken :wink: :lol:

21 apr 2006 22:36

Haha haha. :lol: :lol: :lol:

22 apr 2006 0:16

Helemaal eens met eerst maar eens laten meten; niet alleen vanwege onnodige kosten maar ook vanwege frustraties als het niet de oorzaak blijkt :!:

Oh en DAT LAMPJE VAN JE KOFFERBAK HOEF JE NIET LOS TE DRAAIEN, DE LICHTSCHAKELAAR ZIT AAN HET SLOT DUS ALS JE HET SLOT OP SLOT DRUKT :P DAN GAAT HET LAMPJE UIT :idea: :wink:

22 apr 2006 8:11

ik heb zelf pas een bosch silver in de porsche gezet dit is echt een super accu.

anton964

22 apr 2006 10:00

horn schreef:@ Lindemans: Je hoeft niet zo te schreeuwen, ik ben niet doohoof! :wink: :twisted:


Sorry mannen, IK ZAG PAS LATER DAT MN CAPSLOCK NOG AANSTOND...

snap je....

Edit EriC4C: Lees even de laatste alinea van dit bericht ;) en berichten kun je ook achteraf wijzigen :!: :idea:

22 apr 2006 10:04

JA :!: ik snap het :lol:

22 apr 2006 10:06

lindemans schreef:Sorry mannen, IK ZAG PAS LATER DAT MN CAPSLOCK NOG AANSTOND...


Wattuh?

Afbeelding

22 apr 2006 12:06

Kwikfit, ja... Snel weer op weg met een nieuwe. :o

Bij een Bosch center heb ik geleerd dat de accu pas getest kan worden als deze goed is opgeladen en dat duurt dus soms wel enkele uren(als dat opladen netjes gebeurt).

Hoop voor je dat 'ie in dit geval echt wel stuk was :!: :lol:

22 apr 2006 12:21

EriC4C schreef:
Rob Herfst schreef:.....vooral de winters zijn zwaar voor de accu! .....

Nee hoor Afbeelding

:^:


Bedenk wel dat het stroomverbruik in de winter hoger is dan zomers.

Een motor starten die onder nul is, daar van is de olie dikker...dus kost het meer energie.




Hebben wij "waterkokersclubje" ook nog het probleem van ijs in het blok
:lol: :lol: :lol: , draait de startmotor helemaal moeilijk.






Oja serieus..........zelf vorige maand ook een nieuwe accu ingezet 88 AH, de mijne was geheel op............heeft wel veel op zijn donder gehad de drie jaar dat ie dienst deed.....


TIP


Laat ze bij het verwisselen zo'n starthulp op de extra startcontacten in de motorruimte zetten, zodat de electrische installatie niet ff zonder prik komt, je blijft anders alles opnieuw instellen-resetten-etc. etc.

Re: Accu nu al kapot?

22 apr 2006 12:34

Ed Lauwerens schreef:Ik heb vandaag een Stinger DSI laten inbouwen. Vanaf dat moment is mijn acccu steeds leeg als ik weg wil rijden. Volgens het inbouwstation kan dit niet aan de inbouw liggen, omdat hij geen stroom trekt indien het contact uit is. Het kan natuurlijk toeval zijn en dat de accu net vandaag de geest heeft gegeven, maar is dat niet wat snel (mijn auto is uit 2000)?
Toch maar een nieuwe accu erin doen morgen?
NB Hoeveel volt moet de elec meter op het dashboard eigenlijk aangeven bij een goede accustand?
Bedankt,
Ed


Een vriend van mij is precies datzelfde overkomen;
Tijdens inbouw langdurig portieren open (binnenverlichting aan....) Dan loopt de accu dus snel leeg. Wat doen de heren dan ? Even wat bijladen om de accu vervolgens weer volledig leeg te trekken (ongeveer het slechtste voor de levensduur van de accu); ik ben bang dat je accu inderdaad aan vervanging toe is (alhoewel 5 jaar toch ook een redelijke leeftijd voor een accu is?)

22 apr 2006 16:15

John4S schreef:
EriC4C schreef:
Rob Herfst schreef:.....vooral de winters zijn zwaar voor de accu! .....

Nee hoor Afbeelding

:^:


Bedenk wel dat het stroomverbruik in de winter hoger is dan zomers.

Volgens mij staat dat juist in het bericht waar ik naar verwijs. :roll: :wink:

22 apr 2006 16:41

Vreemd verhaal Eric, dat bericht waar je naar verwijst :roll: :shock:

22 apr 2006 19:17

Volgens mij heeft een accu meer in de zomer te verduren,dan in de winter,als er zomers weinig stroomverbruikers zijn,en er allen maar opgeladen wordt is dit in mijn ziens slechter,en als het dan winter wordt leggen ze het loodje,wel ervoor zorgen als de auto niet gebruikt wordt ,om de 6a7 weken opteladen,of een druppellader. groet mr.guzzi.

22 apr 2006 20:07

Paul van Engelen schreef:Vreemd verhaal Eric, dat bericht waar je naar verwijst :roll: :shock:

Want :?: :uh:
Plaats een reactie