Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

3,2 Carrera: DME stekker

28 apr 2006 15:37

jongens, waar zit de DME stekker en waar dient ie voor :?:
voor een nieuwsgierig aagje, thx

28 apr 2006 15:39

Zoeken op DME levert heel veel antwoorden op. :wink:

28 apr 2006 16:18

WEL ERG VEEL INFO!!!!geen tijd om alles door te spitten.
maare voor een snel antwoord dus, waar zit ie?(toevallig toch niet onder de voorstoel).
wederom thx

28 apr 2006 16:32

De stekker zit in de DME geplugd onder de linker voorstoel. Is dit niet het geval, dan zal de DME bar weinig doen :wink:

28 apr 2006 16:33

Bij de 3.2 zit deze onder de bestuurdersstoel (bij de SC vooraan in de bagageruimte).
Rechthoekig doosje dat vastzit met een schroefje sleutel 10 :wink:

Afbeelding

28 apr 2006 16:41

da's een DME relais
is toch wat anders dan een stekker...

28 apr 2006 16:57

Een fotootje vd stekker kan ik niet meer maken (ik heb de elver niet meer) maar aan de hand van het relais zal hij die wel vinden zeker :roll: :wink:

28 apr 2006 17:32

heren, thanks voor de info, zal zeker lukken zo.....

29 apr 2006 10:53

911-lover schreef:Bij de 3.2 zit deze onder de bestuurdersstoel (bij de SC vooraan in de bagageruimte).Rechthoekig doosje dat vastzit met een schroefje sleutel 10 :wink:



Zo zie je maar, je bent nooit te oud om wat bij te leren :roll:

29 apr 2006 11:03

911-lover schreef:(bij de SC vooraan in de bagageruimte).


Dat had ik nog niet eens gelezen Afbeelding

29 apr 2006 15:24

Wat is daar fout aan?
Ik heb noot een SC gehad , maar toen ik destjds belde naar de locale Porsche Specialist lieten ze me eerst vooraan (bij mijn Elver en ik denk elke Elver was dat de bagageruimte) in de relaisdoos zoeken links zijkant) .Toen ik vertelde dat ik een 3.2 had zeiden ze van "oh , bij de 3.2 zit die onder de bestuurderszetel".
Daarom was ik er van overtuigd dat die bij de SC (volgens een PorscheSpecialist) in de relaisdoos zou zitten.
Als het niet zo is, misschien handig om te zeggen wat er fout is zodat we weer iets bij leren ipv iets vaag verdacht te maken zonder de reden te vermelden wat er mis is aan de posting :roll: :?
Ook ik ben nooit te oud om te leren , maar dan moet men me (en de anderen die jullie post niet begrijpen) wel de kans geven :!:
Uitlachen is makkelijk , uitleggen blijkbaar iets moeilijker :cry:

29 apr 2006 16:00

je hebt het maar over een relais...
de DME is de computer die de ontsteking en injectie regelt
een SC heeft geen DME ;)

29 apr 2006 18:34

Jeroen914 schreef:je hebt het maar over een relais...
de DME is de computer die de ontsteking en injectie regelt
een SC heeft geen DME ;)


:arrowd:

Jeroen914 schreef:da's een DME relais
is toch wat anders dan een stekker...


Hier had de specialist het over het start of dubbelklik relais.
Hij heeft me telefonisch in elk geval een heel stuk vooruit geholpen en het kostte me enkel 92€ voor een nieuwe. Een kennis van me had hetzelfde aan de hand en die mocht bij de erkende dealer voor deze omstreken 2000€ neerleggen.
Ik vraag me dan af waarom deze vriendelijk en behulpzame man me eerst vooraan liet zoeken daar hij dacht dat ik een 3liter had. De functie zal vermoed ik toch identiek zijn of zit ik daarmee fout :?:
Sorry , ik heb geen technische opleiding gehad en leer door te vragen en te doen :wink:

29 apr 2006 19:58

Begrijp je probleem en je hebt gelijk; zal proberen je te informeren.

Had je kennis ook een 3.2?

Een prijs van een nieuwe DME/DigitaleMotorElectronica computer zal bij de dealer best wel die 2000 Euro kosten.

Aan de andere kant is 92 voor gebruikte, en werkende :P TE weinig. Denk dat het daarbij toch over een (wat) duur relais gaat, een ander onderdeel dus. Mogelijk niet het DME relais maar een ander wat ik vond op de onderdelen CD.

En zoals Jeroen al schreef en Erwin die meestal wel langer van stof is maar waarschijnlijk een drukke week heeft gehad met moeilijke klantjes 8) heeft de SC nog nauwelijks 'echte' electronica en dus dacht de specialist aan een andere oorzaak toen hij je in de zekering-/relaiskast liet zoeken.

Hoop dat je hier wat aan hebt. :)

29 apr 2006 22:16

Paul van Engelen schreef:Erwin die meestal wel langer van stof is maar waarschijnlijk een drukke week heeft gehad met moeilijke klantjes 8)


:mrgreen: .... en hoe is het bevallen ?

04 mei 2006 14:02

Paul van Engelen schreef:Begrijp je probleem en je hebt gelijk; zal proberen je te informeren.

Had je kennis ook een 3.2?

Een prijs van een nieuwe DME/DigitaleMotorElectronica computer zal bij de dealer best wel die 2000 Euro kosten.

Aan de andere kant is 92 voor gebruikte, en werkende :P TE weinig. Denk dat het daarbij toch over een (wat) duur relais gaat, een ander onderdeel dus. Mogelijk niet het DME relais maar een ander wat ik vond op de onderdelen CD.

En zoals Jeroen al schreef en Erwin die meestal wel langer van stof is maar waarschijnlijk een drukke week heeft gehad met moeilijke klantjes 8) heeft de SC nog nauwelijks 'echte' electronica en dus dacht de specialist aan een andere oorzaak toen hij je in de zekering-/relaiskast liet zoeken.

Hoop dat je hier wat aan hebt. :)


Ja , mijn kennis had ook een 3.2
En datgene waar ik het fotootje van geplaatst heb is het onderdeel dat bij mij vervangen is
911 618 154 00
898247
12V/15A

en dus die 92€ (of was het nu 97€) kostte

Hartelijk bedankt voor de uitleg , hier heb ik wat aan en nu is mij het één en ander duidelijk :thumleft: (al begrijp ik nog steeds niet waarom ik eerst vooraan moest zoeken) :scratch:

04 mei 2006 16:36

Het genoemde nummer is inderdaad van het DME-relais.

En waarom je eerst voorin moest kijken? Denk aan een gewone misser - waar mensen werken worden fouten gemaakt - en de volgende verklaring lijkt me een dooddoener(voor onze Vlaamse vrienden (nodig?): een verklaring zonder werkelijke inhoud, maar alleen ALS verklaring...).
Plaats een reactie