Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
07 mei 2006 18:12
Hallo,
Mooi weer vandaag. Schumacher zien winnen. Na afloop de kriebels en even richting Duitsland gereden. Na een stuk Autobahn gereden te hebben zag ik een rood lampje knipperen bij de temperatuurmeter. Auto aan de kant gezet en even laten afkoelen. Na 5 minuten lampje weer uit. Volgens instructieboekje geeft dat lampje aan dat de motorruimteventilator defect is.
Ik heb net de motorruimteventilator gecontroleerd en die loopt. Ook de zekering is in orde. Zit er ergens een sensor die de ventilator aanstuurt?
Waar zoek ik het euvel? Hoe test ik of de ventilator aanslaat of niet? Het gaat om een 996 C4 uit novemeber 1998.
Groet (en alvast bedankt voor bruikbare tips),
jo996
07 mei 2006 22:03
jo996 schreef:Zit er ergens een sensor die de ventilator aanstuurt?
Waar zoek ik het euvel? Hoe test ik of de ventilator aanslaat of niet? Het gaat om een 996 C4 uit novemeber 1998.
Zit er geen wieltje dat op de snaar rust - net als bv bij een 964
08 mei 2006 0:34
996
08 mei 2006 0:37
wolf schreef:996
Ja
... zeg toch ook
BV
Geen idee hoe de fan van een 996 aangedreven wordt .... of waar dat ding zit (op de waterkoeler) ...
08 mei 2006 0:40
Typisch probleempje van een overontwikkelde auto met too much electronics, vinik.
08 mei 2006 8:13
Sorry Jo, maar ik heb geen idee!!
Ik zou maar even bij de dealer/specialist langs gaan!
Hoor graag wat het uiteindelijk was!
wolf schreef:Typisch probleempje van een overontwikkelde auto met too much electronics, vinik.
Zeg Wolf, moet jij niet alweer eens olie gaan verversen, bij die ouwe olieschuit van je?
08 mei 2006 10:13
Geld is op na banden oppompen
08 mei 2006 13:27
jo996 schreef:Hallo,
Mooi weer vandaag. Schumacher zien winnen. Na afloop de kriebels en even richting Duitsland gereden.
Geef de volgende keer aub even in het topic aan dat je de uistlag van de Grand-prix meteen ook verteld. Had ik hem niet geopend.
Gisteren al niet naar journaals gekeken om de uitslag per ongeluk niet te horen. Volgende keer dus ook niet meer Forummen voordat ik tijd heb de video af te spelen.
Ik had hem vanavond willen gaan kijken
08 mei 2006 13:55
Renntech schreef:Gisteren al niet naar journaals gekeken om de uitslag per ongeluk niet te horen. Volgende keer dus ook niet meer Forummen voordat ik tijd heb de video af te spelen.
Ik had hem vanavond willen gaan kijken
Kan nog steeds Erwin, want weet jij hieruit dan wel welke van de twee broers heeft gewonnen........???
08 mei 2006 15:01
Marco schreef: wat ben jij scherp vandaag
Maandag
z'n hersenen zijn nog actief van het NPC uitje afgelopen zondag
08 mei 2006 15:52
(hoho, de terugweg hebben wij (Rob en ik!) gepland he!)
08 mei 2006 16:50
Dat was idd een lekker dijkie!
Sorry hoor Jo!
nog geen concrete reactie op je vraag, maar inmiddels via de bekende 996 opmerkingen, naar de F1 en weer door naar de NPC en dat binnen enkele berichten!
Wel weer erg knap trouwens!
ONTOPIC, dus maar weer!
Jo al bij de dealer/specialist geweest?
09 mei 2006 22:59
Dag Jo
Knipperend rood lichtje bij de temperatuurmeter betekend koelvloeistof te kort.Bij koude motor even op pijl brengen,er kan namelijk een klein lek zijn in het expansievat. Even nazien is aanbevolen.Ik hoop dat u hier wat aan hebt.Groeten en succes.
13 mei 2006 12:35
Hallo,
Net terug van weekje Berlijn/Praag (niet met Porsche). Volgens instructieboekje geeft een knipperend lampje een defecte ventilator aan. Uiteraard al uitgeprobeerd en motor draait. Volgende boosdoener zou temp. sensor kunnen zijn. Die zit aan de rechterzijde tussen het inlaatspruitstuk. Als ik het contact naar die sensor losmaak, zie ik 2 draden. Nou weet ik niet of het gevaarlijk is die twee draden met elkaar te verbinden (met ingeschakeld contact). Indien de ventilatormotor dan draait, weet ik zeker dat er niets met de bedrading mis is en het misschien aan de sensor ligt.
Ik zal trouwens ook nog het koelvloeistofniveau controleren. Op een ander forum werd gezegd dat wanneer het niveau ook maar iets onder het normale peil staat, het lampje ging branden. Het lampje ging na 5 minuten afkoelen van de auto echter al weer uit. Auto heeft vorige week jaarbeurt gehad bij Porsche Oirschot. Kan me niet voorstellen dat het aan het koelvloeistofniveau ligt. Maar goed, ik kijk nog even. Misschien dat Erwin weet hoe ik die sensor moet verwijderen. Ik heb het idee dat hij in een rubberring geklemd zit. Ik zie helaas niets en ik wil natuurlijk niets forceren.
Groet,
jo996
PS
Erwin, sorry dat ik de winnaar bekend heb gemaakt.
15 mei 2006 18:54
Hallo,
Hoogstwaarschijnlijk is de oorzaak van het knipperende waarschuwingslampje van de temperatuurmeter opgelost. Het gaat inderdaad om een te laag koelvloeistof-niveau. Wanneer bij koude motor het niveau gecontroleerd wordt, lijkt alles OK. Echter, bij een snelle rit, wordt e.e.a. echt warm en expandeert. Gevolg: de sensor geeft een te laag koelvloeistofniveau aan en het lampje gaat knipperen. Bijvullen (bij koude motor) tot MAX. lost het probleem op. Deze wijsheid heb ik van Peter Damen van Porsche Oirschot. Misschien dat een van jullie er te zijner tijd zijn/haar voordeel mee kan doen.
Groet,
jo996
15 mei 2006 20:27
als het expandeert zou je eerder het omgekeerde denken
15 mei 2006 21:49
Hallo,
Neen, het zijn met name de leidingen die de koelvloeistof transporteren. Door de hitte en de druk zetten die dus uit. Gevolg: sensor geeft te weinig koelvloeistof aan en waarschuwingslampje begint te knipperen. Aldus de uitleg van Porsche Oirschot. Klinkt logisch, nietwaar. En de radiateurs bij een 996 zitten voorin. Er zitten dus nogal wat meters leiding in een 996.
Groet,
jo996
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.