Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Carrera 3.2: Controle airco

08 mei 2006 18:17

Hoi,

domme vraag misschien maar ik ga ze toch stellen: Hoe zet je de airco aan in een 911 3.2? Zaterdag in dat warme weer naar Francorchamps gereden en kwam met een bezwete rug toe :? ...ik heb airco, maar weet ni hoe ik 'm moet bedienen..erg hé :lol: m'n handleiding is in 't Italiaans en dus voor de zekerheid stel ik de vraag hier es.

Er zijn 2 knoppen op de middentunnel..de linkse bedient de blazer, de rechtse de intensiteit van airco..ik had de rechtse knop op de 2de stand gezet en de blazer ook op 2 maar er kwam ni echt koude lucht uit! Of moet er ook iets ingesteld worden aan de schuifjes bovenaan?

please help, anders is m'n airco misschien stuk

08 mei 2006 19:13

HAd je je verwarming afgezet ? (Draaiknop tussen de zetels en de 2 hendels naar beneden).
Als deze opstond werkte de airco ook niet in mijn elver.

08 mei 2006 22:52

"2 hendels naar beneden"...hoe bedoel je?

de draaiknop tussen de zetels had ik alleszinds op 0 gezet :lol:

08 mei 2006 22:53

Ik had op mijn 3.2 nog 2 hendels van de kleppen (links en rechts) tussen de zetels .

08 mei 2006 22:57

ach zo ja...had er al van gehoord dat sommige modellen die kleppen hadden en weer andere niet...is dit jaartal afhankelijk?

Dus met de draaiknop op 0 had ie normaal moeten werken?....Hmmm, dan moet ik het es closer gaan bekijken :)

08 mei 2006 23:10

De pre1990 airco's staan niet bekend om hun ijzige poollucht, meer een lauwe straal tussen de benen helaas...
Kan best zijn dat je hem wel aan had staan dus :mrgreen:

08 mei 2006 23:17

wolf schreef:De pre1990 airco's staan niet bekend om hun ijzige poollucht, meer een lauwe straal tussen de benen helaas...
Kan best zijn dat je hem wel aan had staan dus :mrgreen:


Er kwam inderdaad een ietwat lauwe lucht uit de blazers...dus dat kan zijn dat hij aanstond :wink: ...moet wel toegeven dat je het in elke wagen "voelt" dat de airco aanstaat op het vlak van prestaties...het acceleren gaat wat moeizamer, de motor valt sneller terug op stationair toerental na koppeling indrukken,...en ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de 911 geen verschil voelde...ik twijfel er dus sterk aan of hij opstond. Eigenlijk zou ik het es moeten checken hé....draait pomp of draait ze ni? :lol:

08 mei 2006 23:25

Als je hem echt goed wil krijgen is het nog wel wat werk, moet wsch ook moderner koudemiddel in. Veel mensen laten het zo of halen hem eruit.

09 mei 2006 22:38

Mogelijk dat je de vulling van de airco zowieso even moet laten nakijken. In de loop van de jaren ontsnapt het gas namenlijk langs de diversee keringen. In mijn auto is dat om en nabij de 5 jaar bijvoorbeeld. En vervelend genoeg constateer je het altijd op een warme zomerse dag. 8)

10 mei 2006 0:39

OK, ik controleer het effe volgend weekend..thnx :wink:

12 mei 2006 14:45

Bij mij ook nauwelijks koude lucht als ik de airco aanheb (hoewel ik die niet echt nodig heb). Ik vermoed dat het inderdaad te maken heeft met het (of te weinig) koelmiddel.

12 mei 2006 22:15

Heb die van mij om laten bouwen naar het nieuwe systeem (R134a). Het ligt nog niet op "modern" niveau maar heb zeker veel meer koude lucht. Als het erg warm is in de auto wanner hij een middag in de volle zon heeft gestaan dan duurt het ca. 10 min. voor het draagbaar wordt, maar dan blijft de temp in de auto lekker koel.

13 mei 2006 0:16

HJDB3.2 schreef:Heb die van mij om laten bouwen naar het nieuwe systeem (R134a). Het ligt nog niet op "modern" niveau maar heb zeker veel meer koude lucht.


Dat is vreemd, want iha wordt juist beweerd dat na een retrofit de airco minder goed koelt. Misschien dat gewoon de zaak nu weer goed werkt...
Plaats een reactie