Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

993: Capaciteit Airco ?

11 mei 2006 16:56

Nu het eindelijk eens wat beter weer is valt het me op dat de airco van mijn P moeite heeft om de boel koel te houden.

Ik moet de blower op 3 zetten om wat koelte te krijgen.

Het systeem is eind vorig jaar opnieuw gevuld, dus dat zou goed moeten zijn. Van een lekkage is geen spoor, althans: niet voor zover ik kan zien.

Of is gewoon de capaciteit van de airco van een 993 aan de krappe kant?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

11 mei 2006 17:11

Ook ik bezit een 993 en de airco werkt zeer goed (beter dan de 964), maar je moet hem natuurlijk wel wat tijd gunnen om te koelen.

Wat mij goed bevalt is met het schuifdak een klein stukje open en met de airco aan, het mag natuurlijk niet :roll:

11 mei 2006 17:17

molen934 schreef:Wat mij goed bevalt is met het schuifdak een klein stukje open en met de airco aan, het mag natuurlijk niet :roll:

... van wie niet :?: :?:

Ventileren :thumleft:

Re: 993: Capaciteit Airco ?

11 mei 2006 17:31

Strada schreef:Van een lekkage is geen spoor, althans: niet voor zover ik kan zien.

Lekkage van een airco is niet zichtbaar. Het kookpunt van koudemiddel licht onder de 0 graden :idea: Dus elke lekkage vervliegt gelijk in de lucht.

Dat de installatie eind vorig jaar opnieuw gevuld is zegt niks. Als een airco te lang stil staat kunnen de rubberen o-ringetjes uitdrogen en vanaf het moment dat je hem dan weer aan zet gaan lekken. Maar gezien de periode van vullen en nu vermoed ik dat er al een kleine lekkage aanwezig geweest zal zijn.

Waar ik als ik jou was eerst even naar zou kijken is of je pollenfilter toch niet verstopt zit. Als er namelijk te weinig lucht langs de verdamper kan stromen koelt dit natuurlijk niet snel af :idea:

11 mei 2006 20:50

De mijne koelt toch al wel redelijk op stand 1. Op stand 3 bibber ik na een paar minuten behoorlijk. Dus op zich is de capaciteit wel voldoende :roll:

12 mei 2006 7:51

mijn a/c van de 993 koelt als een tierelier

12 mei 2006 8:54

Bedankt voor de reacties, blijkbaar is er dus toch wel iets aan de hand.

Zal er eens naar laten kijken....

Zo blijf je een beetje bezig :roll:

12 mei 2006 9:12

De a/c van mijn 964 krijgt de boel ook goed koel... Dus idd even na laten kijken.

12 mei 2006 11:07

de mijne doet erg weinig, raar dat erwin dat niet op heeft gemerkt tijdens de AKK :? :lol: :wink:

12 mei 2006 13:15

Was afgelopen woesndag midden op dag even wezen toeren in de volle zon en het was lekker koel in mijn 964.

Maar ik rijd dagelijks voor mijn werk in veel verschillende nieuwe auto's en deze airco's zijn wel sneller koel.
En worden toch ook iets kouder.
Ik heb vorig jaar mijn verdamper laten vervangen, want daar lekte hij langzaam net zo lang tot er geen druk meer op het systeem zat en de pomp ook niet meer werkte.

8)

15 mei 2006 8:58

Heb gisteren de pollenfilters er eens uitgehaald: die waren dus mooi niet vervangen bij de beurt (foutje van Visser :x ). Stond ook niet op de factuur, dat scheelt weer.

Vandaag eens een rondje maken om te kijken of het daaraan ligt.
Moet het nog wel even wat warmer worden.....

15 mei 2006 9:07

Strada schreef,

--------------------------------------------------------------------------------
Heb gisteren de pollenfilters er eens uitgehaald

Waar zitten die :?:

15 mei 2006 9:34

Kijk hier maar eens: http://p-car.com/diy/pollen/pollen.htm

Is een vrij simpel klusje.
Wel oppassen dat je geen schroefjes of klemmetjes achter het schutbord laat vallen! Was er al bijna eentje kwijt :)

15 mei 2006 17:27

Strada bedankt, mooie site om te bekijken :!:
Plaats een reactie