ik heb een momo stuur gekocht hier in spanje,maar klopt het dat het een beetje moeilijk is om een bijpassende naaf te krijgen?
type: MILLENIUM EVO
Nee, hoor...
Je kunt die naaf gewoon bij Momo bestellen!
Het moet wél een originele Momo-naaf zijn. Momo heeft namelijk bedacht dat het wel aardig zou zijn om de montagegaatjes in het stuur op een andere afstand te maken dan bij alle andere stuur- en dus ook naafproducenten! Als je een universele naaf, of een naaf van een ander merk stuur wilt gebruiken, moet je óf in de naaf andere montagegaatjes boren óf de gaatjes in het stuur enigszins uitboren. beide opties waren voor mij 'not done': een stuur moet gewoon goed en zoals het hoort gemonteerd worden!
De importeur van Momo zit trouwens in Hoofddorp. Als een dealer van Momo-materiaal geen passende naaf voor jóuw auto zegt te kunnen leveren, moet je maar eens rechtstreeks met de importeur contact opnemen. In 99 van de 100 keer blijkt er tóch gewoon een passende naaf geleverd worden!
Houd er wel rekening mee bij de montage van het stuur dat je de knipperlicht-terugslag wellicht enigszins moet verplaatsen (een boutje om de stuurstang een beetje losmaken en dat gedeelte wat dichter naar het stuur toetrekken, moer opnieuw vastdraaien en klaar is klara).
Ik heb zelf ook het Momo Millenium Evo stuur:
Ligt super in de hand, is mooi dik en is kwalitatief erg goed; goede keuze derhalve (al vinden sommigen dit stuur te 'modern' gelijnd; ik vind het in combinatie met het alu het interieur van een over het algemeen 'zwarte' 944 erg opfleuren én moderniseren)
Plaats even wat fotootjes van je stuur in de auto als het gemonteerd is...