Jongens toch, ik had inderdaad eerst de berichten gelezen, alsook op de link van Jeroen, en vervolgens pas om te antwoorden ingelogd. Hoe dom kan je zijn...
Dat kan alleen een Belg overkomen, hoor ik jullie nu allemaal luidop denken...
Bedankt om me succes te wensen, Wim, ik kan alleen maar hopen dat het een goed exemplaar is, ik ben vrij opgewonden, dat begrijp je wel. Ik sta immers voor de aankoop van mijn eerste Elf, een wagen die van kindsaf mijn grote droom is geweest. Ik zit wel een beetje verveeld met het feit dat de o zo gewenste aankoopkeuring praktisch gezien niet echt mogelijk is. Ik moet sowieso al meer dan 300 km rijden vanuit Belgie, als ik dan nog eens moet vragen de auto mee te nemen naar bv Renntech (waar het die dag dan ook al mogelijk moet zijn om hiervoor langs te komen) is dat, van de verkoper af gerekend, nog eens een honderd kilometer (als de verkoper dat dan al ziet zitten) vervolgens de aankoopkeuring, dan weer 100 km terug, papieren in orde maken voor de uitvoor op een GWK indien alles ok, dan weer 300 km terug om ook nog aan de grens bij de douane mijn vignet 705 etc in orde te maken. Dat gaat nooit allemaal lukken op een dag. De verkoper zelf lijkt me een bovenste best vent die wel te vertrouwen is , maar ik besef uiteraard ook dat het niet om de koop van een oud Opeltje gaat en je beter nooit iemand 100% blindelings vertrouwd in zaken als deze. De verkoper kan zelfs de beste bedoelingen hebben, evengoed kunnen er nog mankementen aan de Porsche zijn waar hij zelf niet van op de hoogte is. Mijn vader zou me wel vergezellen en, alhoewel niet meer van de jongsten, weer hij best veel af van auto's en techniek. Het maakt me toch, alles bij elkaar genomen, allemaal wat nerveus. Zijn er bepaalde tips die jullie me nog aan de hand kunnen doen bij de aankoop van een SC van 83, buiten de klassieke dingen als eens warm rijden en vervolgens checken hoe het zit met olielekken (die er niet zouden zijn) én oliegeur, bij een snelheid van 40-50 eens meteen schakelen naar 4e om te zien of de koppeling niet slipt, pasnaden aan het koffer- en motordeksel nakijken, roest aan deurstijlen op plekken als deurstijlen en koplampen, etc?? Enige tips om de boite te controleren? Ik weet dat een 915 boite sowieso al stroever schakelt, zijn er bepaalde dingen waar ik extra op moet letten in dat verband?
Of, beter nog, is er misschien iemand woonachtig in de buurten van Drenthe die misschien volgende woensdag rond de middag even een momentje tijd heeft om ter plaatse te komen??
Ik zou de man eeuwig dankbaar zijn. Het is een vraag waard, dacht ik zo.