Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
18 jun 2006 23:07
De gasveren (of is het dempers?) van mijn achterklep zijn van de week officieel dood verklaard. Hij zweette eerst al wat zag ik, maar hij bleef nog wel omhoog staan, maar van de week waren ze klinisch overleden..
Weet iemand zo de specificaties van die dingen? Ik neem aan de lengte, en druk (gezien de kracht?) of zijn ze allemaal hetzelfde kwa druk.
Alvast bedankt
19 jun 2006 8:58
Als het goed is staat dit op de dempers zelf. Ik zou iig wel voor nieuw gaan en geen gebruikte monteren, aangezien dit een veel voorkomend probleem is!
19 jun 2006 10:00
Meneer aard schreef:De gasveren (of is het dempers?) van mijn achterklep zijn van de week officieel dood verklaard. Hij zweette eerst al wat zag ik, maar hij bleef nog wel omhoog staan, maar van de week waren ze klinisch overleden..
Weet iemand zo de specificaties van die dingen? Ik neem aan de lengte, en druk (gezien de kracht?) of zijn ze allemaal hetzelfde kwa druk.
Alvast bedankt
Doe nu niet zo moeilijk, die dingen zijn gewoon bij Porsche verkrijgbaar en kosten geen drol................
19 jun 2006 11:07
ik doe ook niet moeilijk, 1x die klep op me harses krijgen is al genoeg
(ja ik stond er onder kon het half opvangen met me hand maar goed), ik stel enkel de vraag omdat ik het niet kan vinden in het haynes manual, Pet cd of op internet.
19 jun 2006 11:16
Volgens PET:
477 827 348F (rechts)
477 827 349D (links)
19 jun 2006 11:20
ik vond anders dat die dingen voor mijn 964 wel wat meer dan 'een drol' kostten...
Ik had er online 2 (voor de voorklep) voor de prijs (incl verz kosten) voor het bedrag waarvoor ik bij Porsche precies een halve had kunnen kopen.
Maar ik begin een beetje te ervaren dat alles onder de 100 euro voor Porscherijders zo'n beetje 'gratis' is...
19 jun 2006 11:25
Ik geloof dat ik 40 euro of zo voor die dingen betaald heb, volgens mij is dat de Porsche prijs.
19 jun 2006 11:31
Heb ze besteld bij Mittelmotor in Duitsland. Kreeg eerst verkeerde (ander bevestigings systeem) doch kostenloos omgeruild. Prijs viel erg mee. Montage fraai beschreven op
www.p-car.com voor 993.
Groetjes
Guus
19 jun 2006 11:45
Horn schreef:Maar ik begin een beetje te ervaren dat alles onder de 100 euro voor Porscherijders zo'n beetje 'gratis' is...
Dat is de normale Euro-instelling
de tientjes vliegen over de toonbank of het niets is
19 jun 2006 12:39
Staat een kracht op, bijvoorbeeld 250N of zo.
Heb op ebay voor 35 euri inclusief porto voor de motorkap (zit bij ons voor) gevonden. Zijn ook voor de achterklep te krijgen.
Veel onderdelen van P zijn natuurlijk goedkoper te krijgen als je andere merken neemt. Dat geldt eigenlijk voor alle merken. Alleen zijn die verplicht om gedurende een bepaalde tijd onderdelen te bewaren.
Zelfde geld voor bougiekabels. Kostten 40 euri 't stuk... Compleet setje was 80 euri bij Heuts. Is wel van een andere auto, maar who cares?
Al met al, demper ff meenemen naar de winkel.
19 jun 2006 21:22
Peter 2.4S schreef:Volgens PET:
477 827 348F (rechts)
477 827 349D (links)
Bedankt! Hoe kom jij daar aan?
@ thijzer, ik ga morgen eerst ff langs de lokale boer waar ik standaard mijn gasveren haal (korting ensow) die hebben hem gewoon op de schap en vermoedelijk mijn porsche dealer niet.
19 jun 2006 21:33
vogens mij zitten in de gasveren van je 924 (in die van een 944 in iedergeval wel) contactjes voor de achterruit verwarming oid in universele gasveren zitten deze niet, blijft over orgineel Porsche, kost idd ergens tussen de 20 en 40 euro per stuk. 't is geld maar niet of nauwelijks duurder als de universele zonder deze contacten
19 jun 2006 21:42
Bel even naar onze forum techniker.
Renntech hij heeft ze zo liggen.
Toen ik ze nodig had wel altans.
19 jun 2006 22:05
Ja Maarten, nu herrinner ik mij dat ook!
19 jun 2006 22:07
maarten-944 schreef:vogens mij zitten in de gasveren van je 924 (in die van een 944 in iedergeval wel) contactjes voor de achterruit verwarming oid in universele gasveren zitten deze niet, blijft over orgineel Porsche, kost idd ergens tussen de 20 en 40 euro per stuk. 't is geld maar niet of nauwelijks duurder als de universele zonder deze contacten
Ja dat klopt, damn morgen maar ff langs mijn P dealer..Was ik helemaal vergeten dat ze van die dingen op de gasdempers hadden hangen.
19 jun 2006 22:57
Aard: ik heb nog de stok van mijn motorkap. Heb je daar wat aan?
19 jun 2006 23:09
thijzer schreef:Aard: ik heb nog de stok van mijn motorkap. Heb je daar wat aan?
Die stok heb ik ook nu voor mijn achterklep
Zovaak gebruik ik die nou ook weer niet maar het is wel lastig.
21 jun 2006 21:22
thijzer schreef:Staat een kracht op, bijvoorbeeld 250N of zo.
Heb op ebay voor 35 euri inclusief porto voor de motorkap (zit bij ons voor) gevonden. Zijn ook voor de achterklep te krijgen.
Veel onderdelen van P zijn natuurlijk goedkoper te krijgen als je andere merken neemt. Dat geldt eigenlijk voor alle merken. Alleen zijn die verplicht om gedurende een bepaalde tijd onderdelen te bewaren.
Zelfde geld voor bougiekabels. Kostten 40 euri 't stuk... Compleet setje was 80 euri bij Heuts. Is wel van een andere auto, maar who cares?
Al met al, demper ff meenemen naar de winkel.
Met de ontsteking van de 911 moet je wel oppassen. Ik kocht ooit een verdelerkap voor de 3.2. Was een imitatie maar wat maakt dat nou uit voor een verdelerkap dacht ik. Man ik heb me toch een partijtje ellende gehad met die auto. Op de originele verdelerkap zit nl een extra zwarte kap waar grafiet in schijnt te zitten. Die schermt een magnetisch veld af wat in de verdeler wordt opgewekt en wat storing kan geven aan de DME. Nieuwe kap erop (origineel) en het gedoe was over. Sindsdien alleen maar echte onderdelen.
21 jun 2006 21:23
Meneer aard schreef:thijzer schreef:Aard: ik heb nog de stok van mijn motorkap. Heb je daar wat aan?
Die stok heb ik ook nu voor mijn achterklep
Zovaak gebruik ik die nou ook weer niet maar het is wel lastig.
Ik ook,
moet ook nog nieuwe hebben.