Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Bekleding 993

20 jun 2006 11:45

Zit er wel echt leer standaard in een 993?

Het boek van Streather heeft het over "leatherette", klinkt mij als "skai" in de oren....

En als ik mijn bekleding bekijk vraag ik me toch af of dat nou echt leer is of nep. 't Is bovendien erg zweterig (maar dat kan ook aan mij of aan m'n airco liggen natuurlijk :) ).

Weet iemand dat?

20 jun 2006 13:47

Dan zal er toch een fotootje moeten komen beste man... :wink:

20 jun 2006 13:57

Met de standaard stoelbekleding bedoel je neem ik aan het leer met de gaatjes.

Heb me afgevraagd waarom er in (echt) leer gaatjes zouden moeten zitten omdat dit materiaal van nature ademt. Diverse personen, t.w. verkopers( 8) ) en eigenaars met deze bekleding in hun P.( 8) ) hebben me gezegd dat het echt leer is.

In de 993 S zit Raff leder(M-optie), of soepel leer, met de plooien, en daarin zitten geen gaatjes. Niet nodig ook :wink:
Laatst bijgewerkt door Paul II op 20 jun 2006 14:09, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Bekleding 993

20 jun 2006 13:58

Strada schreef:'t Is bovendien erg zweterig

Dat heb je over het algemeen met leer maar het kan ook zijn dat je je stoelverwarming aan hebt staan

Volgens mij zijn het allemaal opties :arrow: Stof/half leer, nep leer, Raf-leder, Volleder .... etc etc ..

20 jun 2006 14:04

Bij mijn 968 zijn de zetels voorkant leder. De achterkant en de achterzitjes zijn volgens mij in similis-leder (en daar zitten dan geen gaatjes in...). Zetels zijn gelijkend op die uit sommige 993's.

Afbeelding

20 jun 2006 14:09

Heb Morgan er nog even op nageslagen.
Hoewel hij bij een foto met het gaatjesmateriaal (in de middenbaan) spreekt over leer, staat er later dat er 3 stoffen mogelijk zijn: kunstleer, leer en 'Porsche'-stof.

Ben er nu zeker van dat het gaatjes materiaal kunstleer is en alleen het Raff leer echt leer. Daarom voelt het voor jou ook zweterig aan, en niet voor ons hoor Olaf :lol:
Volleder heeft te maken met de bekleding van dashboard, deuren etc. in echt leer dat wel.

20 jun 2006 14:29

Ik heb dus ook dat "leer" met gaatjes...

Gezien de reacties concludeer ik dat het geen echt leer is.

De auto is verder ook niet van een leren dashboard e.d. voorzien, dus helaas.

In een vorige auto (geen P!) zat wel echt leer, en dat zweet dus helemaal niet! Toch iets om op te letten bij een volgende P!

Bedankt voor de reacties allemaal, blijft handig zo'n forum :!:

20 jun 2006 14:42

Ik ben er niet zeker van. Die gaatjes zijn misschien louter voor esthetische redenen. Mijn achterzitjes ben ik 100% zeker dat het geen leder is. Volgens mij zelfde stok als dat opbergvakje in de middenconsole op mijn foto. Je ziet daar ook duidelijk een kleurverschil.

Hoe onderscheid je nepleder van echt : ruik er eens aan. Echt leder ruik je toch zo.

20 jun 2006 15:09

Paul van Engelen schreef:Ben er nu zeker van dat het gaatjes materiaal kunstleer is en alleen het Raff leer echt leer. Daarom voelt het voor jou ook zweterig aan, en niet voor ons hoor Olaf :lol:
Volleder heeft te maken met de bekleding van dashboard, deuren etc. in echt leer dat wel.

Mijn 964 is afgeleverd met zowel "volleder" als optie "980" :D
..... maar krijg bij warm weer en zonder stoelverwarming aan ondanks dat toch echt een natte rug hoor. :roll:

20 jun 2006 15:14

EriC4C schreef:..... maar krijg bij warm weer en zonder stoelverwarming aan ondanks dat toch echt een natte rug hoor. :roll:

Hetzelfde hier :!: we zullen wel niet zo 'cool'als Meneer van Engelen zijn 8)

20 jun 2006 15:25

Voor de volledigheid ;)
:arrow: De 964 is ook uitgerust met optie "573" :D en deze aan i.c.m. optie "139" uit inderdaad een natte rug. :?

Zo'n "koele kikker" is Meneer van Engelen overigens niet als hij "een beetje moet werken" ;) heb ik uit betrouwbare bron vernomen, dus daar kan het niet aan liggen. :mrgreen:

20 jun 2006 16:36

Een mogelijk wat onderkoelde reactie :wink:

Zoals wel vaker voorkomt snap ik je reactie niet helemaal Eric 8)
Heb het dan over de M-nummers (die ik heb opgezocht dus nu wel weet wat er achter schuilt).

Hoe dan ook: Strada heeft gaatjes-/kunstleer en dat kan dus zeker zweten, zal iedereen het over eens zijn.
Hoe echt leer ervaren wordt blijft persoonlijk :!:

20 jun 2006 16:47

rufie schreef:(..) leder ruik je toch zo.

Ligt eraan wie er in heeft gezeten en wat die persoon heeft gegeten ... prffffttttt :ass: prffffftttt :cheesy:

20 jun 2006 17:25

Paul van Engelen schreef:Zoals wel vaker voorkomt snap ik je reactie niet helemaal Eric 8)
Heb het dan over de M-nummers (die ik heb opgezocht dus nu wel weet wat er achter schuilt).

Dacht dat jij wel van een uitdaging hield :roll: , maar speciaal voor jou alsnog de legenda ter bevestiging hoor Paul. :salut:

20 jun 2006 18:31

Geen Raff achter dus :?: :cry: :wink:

20 jun 2006 21:43

Paul van Engelen schreef:Heb Morgan er nog even op nageslagen.
Hoewel hij bij een foto met het gaatjesmateriaal (in de middenbaan) spreekt over leer, staat er later dat er 3 stoffen mogelijk zijn: kunstleer, leer en 'Porsche'-stof.

Ben er nu zeker van dat het gaatjes materiaal kunstleer is en alleen het Raff leer echt leer. Daarom voelt het voor jou ook zweterig aan, en niet voor ons hoor Olaf :lol:

Het gaatjes leer is wel echt leer, kom uit een stoffeerders familie en kan het dus weten heb overigens maar 1 keer een 993 gezien met geheel stoffen bekleding, is echt zeldzaam maar dat is dus wel standaard de rest is optie. Echt leer kan bovendien ook "zweten".

20 jun 2006 21:53

Klopt.de zitting en rug(waar je zegmaar fysiek contact mee hebt) zijn van leer.De rest is nep.Wel jammer,doet toch een beetje goedkoop aan.Hoewel :roll: dat doet eigenlijk het hele interieur.Klopt het toch weer wel :wink:

20 jun 2006 22:49

2000 gtv schreef:Wel jammer,doet toch een beetje goedkoop aan.

Porsche zelf is alleen geboeid door het leer van je portemonnee......

Wel fraai overigens, volleer al of niet in combinatie met raff.

20 jun 2006 23:00

FS1 schreef:
Wel fraai overigens, volleer al of niet in combinatie met raff.

Afbeelding
Afbeelding :wink:

21 jun 2006 8:53

Dus eindconclusie: het is leer en ook weer niet :D

Middenbaan met gaatjes is leer, rest is nep.

Blijft vreemd dat het zo warm aanvoelt.
Ik had ooit een Lancia Kappa (ook een goede auto om heel veel geld aan kwijt te raken...) met volleer interieur en die stoelen zaten prima. Kwamen van Recaro. De leerkwaliteit was toch wel wat anders dan in de P moet ik zeggen... beter dus!

21 jun 2006 9:53

Paul van Engelen schreef:Geen Raff achter dus :?: :cry: :wink:

Kinderen merken het verschil niet en anderen passen er niet. ;)

Overigens vermeldt het "geboortecertificaat" ook:
Innenausstattungs-Code: TK
Innenausstattungs-Material: LE Echt Leder
Sitzmitte-Material: LE Echt Leder
Seitenwange-Material: LE Echt Leder
Lehnen-Rücken-Material: LE Echt-Leder

21 jun 2006 9:58

Joost: kan jij iets zeggen over waarom er gaatjes in echt leer zitten? lijkt toch een tegenstrijdigheid. Doet mij ook erg denken aan wat Mercedes MB-TEX noemde: 'leer' met gaatjes er in.

Strada: twijfelde na mijn eigen posting al en heb er de M-nummers eens op na gekeken. Welk(e) M-nummer(s) in de 900-serie (bekleding) heb jij op de stickers?.....

Eric: dat is inderdaad de combinatie Raff/Leder/Leder die ik net vond bij de M-codes; Raff op de zitting en glad leer op zijwangen en achterzijde
Laatst bijgewerkt door Paul II op 21 jun 2006 12:01, in totaal 2 keer bewerkt.

21 jun 2006 10:25

Middenbaan met gaatjes is leer, rest is nep.

Zijwangen zijn ook van echt leer.

De enige reden voor de gaatjes, buiten de esthetische, die ik kan verzinnen is om de lucht uit de stoel te laten als je er op gaat zitten. Leer ademt wel maar dit is natuurlijk veel te weinig om de lucht er snel uit te laten. In Raf leer zitten geen gaatjes maar dit is ook niet nodig omdat het niet strak zit, de lucht hoeft er dus ook niet zo snel uit te kunnen.

21 jun 2006 11:03

Misschien moet er wel lucht IN kunnen....:ass:

21 jun 2006 22:13

Paul van Engelen schreef:Joost: kan jij iets zeggen over waarom er gaatjes in echt leer zitten? lijkt toch een tegenstrijdigheid. Doet mij ook erg denken aan wat Mercedes MB-TEX noemde: 'leer' met gaatjes er in.

Strada: twijfelde na mijn eigen posting al en heb er de M-nummers eens op na gekeken. Welk(e) M-nummer(s) in de 900-serie (bekleding) heb jij op de stickers?.....

Eric: dat is inderdaad de combinatie Raff/Leder/Leder die ik net vond bij de M-codes; Raff op de zitting en glad leer op zijwangen en achterzijde

Nou, niks in 900 serie.
De "innenaustattung" is code TT.

Wat mag dat betekenen?
Plaats een reactie