Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
22 jun 2006 10:43
Ik heb mijn auto nog niet zo lang maar toen ik pas geleden mijn ruitensproeier gebruikte zak ik witte poederige vlekken op de lak. Ze drogen ook heel naar in. In eerste instantie niet echt op gelet maar vandaag zag ik het dus weer. Ik moet de inhoud van het reservoir nog controleren maar wat is dit ? Het lijkt wel of er een gemeen goedje in zit.
22 jun 2006 10:47
Het onderste uit de kan willen hebben bij de koop
Zonder gekheid: ik zou het niet weten en niemand (denk ik) van achter het toetsenbord.
Ik zou gewoon even goed doorspoelen en vullen met verse vloeistof.
22 jun 2006 10:48
Geen kalk resten? (noem maar wat)
Ik weet niet wat voor een spul erin zit?
22 jun 2006 11:27
Ruitenwisser vloeistof zit er niet vanaf de fabriek al in dus niemand zal je kunnen vertellen waar het nu uit bestaat.
De enige remedie is doorspoelen met water en met verse vloeistof vullen.
22 jun 2006 15:00
Ruitenwisservloeistof bevat zeep en een anti-vries. Het is volgens mij geen glycol zoals in koelvloeistof maar ik denk een soort zout.
Anyway, het kristalliseert inderdaad lekker als het opdroogt. Voorzichtig ermee, beter lang met water inweken dan als een dulle beginnen te schrobben.
Het is ooit opgelost geweest, dikke kans dat het opnieuw oplost. Anders doekje met azijn proberen. Wel ff op onopvallende plek testen.
Suc6!
22 jun 2006 15:12
gewoon zelf je ruitensproeiervloeistof mixen ...
water uit de wasdroger - drupje zeepsop en een beetje spiritus .... TADAAAA
22 jun 2006 15:42
Pas op met water uit de droger: dit bevat heeeeele kleine draadjes, die kunnen de kanaaltjes van de sproeier verstoppen! Zeker als die troep gaat opdrogen, dan is het helemaal prijs.
Of even filteren met koffiefilter of zo, ik denk dat dat wel kan.
23 jun 2006 15:14
ligt het niet aan de lak
oftewel, waar zitten de witte plekken.
ikzelf heb het ook gehad bij de parrafan tussen de sproeiertjes, bleek dat er iets met de lak was (is nu verholpen).
wellicht overbodige vraag maar je weet maar nooit........................
succes ermee
23 jun 2006 15:22
Dat heb ik ook!
23 jun 2006 19:56
MS964 schreef:Dat heb ik ook!
wat heb jij ook
iets aan de lak of gewoon droge, witte grij op de lak (kalk e.d.)
23 jun 2006 20:35
Geen spiritus gebruiken, want dat tast de lak aan!
Mijn oplossing: ruitesproeiervloeistof van BMW, want die is blank, dus geen gekleurde vlekken (en overigens ook geen witte vlekken).
Die witte vlekken? Spontane zaadlozing toen je naar je P keek?
23 jun 2006 21:52
craze schreef:MS964 schreef:Dat heb ik ook!
wat heb jij ook
iets aan de lak of gewoon droge, witte grij op de lak (kalk e.d.)
Dat laatste. Zowel huidige als vorige 964. Maar gaat er wel gewoon af met sop trouwens.
24 jun 2006 9:25
Ger4S schreef:Ik heb mijn auto nog niet zo lang maar toen ik pas geleden mijn ruitensproeier gebruikte zak ik witte poederige vlekken op de lak. Ze drogen ook heel naar in. In eerste instantie niet echt op gelet maar vandaag zag ik het dus weer. Ik moet de inhoud van het reservoir nog controleren maar wat is dit ? Het lijkt wel of er een gemeen goedje in zit.
Import Porsche uit Colombia.....?
24 jun 2006 11:24
Erick schreef:Ger4S schreef:Ik heb mijn auto nog niet zo lang maar toen ik pas geleden mijn ruitensproeier gebruikte zak ik witte poederige vlekken op de lak. Ze drogen ook heel naar in. In eerste instantie niet echt op gelet maar vandaag zag ik het dus weer. Ik moet de inhoud van het reservoir nog controleren maar wat is dit ? Het lijkt wel of er een gemeen goedje in zit.
nee runners voor nederland duitsland,
robert
24 jun 2006 14:07
Erick schreef:
Ger4S schreef:
Ik heb mijn auto nog niet zo lang maar toen ik pas geleden mijn ruitensproeier gebruikte zak ik witte poederige vlekken op de lak. Ze drogen ook heel naar in. In eerste instantie niet echt op gelet maar vandaag zag ik het dus weer. Ik moet de inhoud van het reservoir nog controleren maar wat is dit ? Het lijkt wel of er een gemeen goedje in zit.
Mmm Liefhebbers voor de inhoud van mijn reservoir ?:
24 jun 2006 17:11
By the way: wat is het freaking problem met wit opdrogende ruitenwisservloeistof (indien juist geplaatst: 2x 2x letterwaarde en 1x 3x woordwaarde!)?
Wegvegen en doorleven. Karren met die handel, de tijd dat je op het PF zit te verdoen kun je beter onder je motorkap verdoen.
Wat zeg ik ook eigenlijk?
25 jun 2006 8:42
thijzer schreef: de tijd dat je op het PF zit te verdoen kun je beter onder je motorkap verdoen.
Wat zeg ik ook eigenlijk?