Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Wil een boxster 2.5 of 2.7 1997-2000 gaan kopen.

24 jun 2006 1:49

Is er nog wat ik moet weten van een bepaalt jaartal of zijn er in die jaren nog terug roepingen geweest van de fabriek ?

vrgr,

Duc

24 jun 2006 9:20

Ik zou voor de 2.7 gaan.
De 2.5 mist (in mijn ogen) net iets teveel vermogen.
De 2.7 daarentegen is een heerlijke rijdersauto!!!!


Over terugroep-acties is mijn niks bekend.
Suc6.

24 jun 2006 10:54

dank je Erick

Dus geen kinderziektes of wat dan ook !

Zijn er nog opties wat er beslist op moet zitten?



gr,

Duc

24 jun 2006 11:22

Erick schreef:Ik zou voor de 2.7 gaan.
De 2.5 mist (in mijn ogen) net iets teveel vermogen.


Compressor of turbo opbouwen?? In de USA doen ze dit volgens mij wel.






Sorry,geen verstand van boxsters. :? :lol: :wink:

24 jun 2006 14:16

duc schreef:dank je Erick

Dus geen kinderziektes of wat dan ook !

Zijn er nog opties wat er beslist op moet zitten?



gr,

Duc


Airco!!!!!! Zonder is haast niet verkopen.
Ik zou voor een handbak gaan.
Ook een hardtop lijkt me verstandig/fijn.
Volleder, navigatie, dikke velgen (minimaal 17") lijken mij erg verstandig.

24 jun 2006 14:37

hardtop beetje afhankelijk hoe je de auto gaat rijden - funauto of dagelijks vervoer? Hardtop is relatief erg prijzig. Mocht hij er niet bijzitten en mocht je de boxster als dagelijkse auto gaan rijden, zou ik het persoonlijk eerst een winter zonder proberen om te zien hoe dat bevalt.

airco idd sowiezo.

terugroepacties is het probleem niet. bij Pon kunnen ze van iedere auto op basis van het chassisnummer zo zien of er nog terugroepacties openstaan. Zoja, worden die kostenloos alsnog uitgevoerd (wel vragen of ze ze willen aantekenen en afstempelen in je onderhoudsboekje! :idea: ).

Ik zou meer kijken naar de bekende ( :roll: ) zwakheden en minpunten van de verschillende modellen, al of niet doorgevoerde modificaties per bouwjaar. Kortom - kijken of je een buyers guide voor de Boxster op de kop kan tikken. In de oude issues van 911 & Porscheworld kan ik er zo snel geen voor je vinden.

Wellicht is dit of dit wat :salut:

24 jun 2006 14:47

Ik zou dit, maar vooral ook dit en dit even lezen. :salut:

24 jun 2006 15:24

Zoals gezegd in ieder geval voor de 2.7 gaan. Is een heerlijke auto en ik zou zeker zoeken naar een model dat redelijk is aangekleed met airo, navigatie etc etc. Dat maakt de auto alleen maar aantrekkelijker bij verkoop.
Laat het in ieder geval hier even weten als je wat op het oog hebt.

24 jun 2006 18:47

Volg EriC4C zijn advies en snuffel even rond binnen het forum en over alle links.

En wat kleuren-opties betreft: klik HIER even aan wat je leuk denkt te vinden, en bekijk het resultaat.....

Ik zou overigens óók voor een 2.7 liter gaan met zo veel mogeljk opties! :wink:

24 jun 2006 19:21

Ga voor een 3.2 S, handgeschakeld is in mijn ogen de betere Boxster.

Opties: airco, TC, hardtop (vind hem met hardtp mooier, dan met gesloten kap :D )
17 of 18" lichtmetaal is mooi.

Letten op:
achterruitje (scheurtjes e.d), goed, naadloos sluiten van de kap.
De beruchte krukaskeerring (olielekkage).
Verder letten op goed sluitende deuren en kofferdeksels, als die niet naadloos sluiten is er bijna altijd (slecht herstelde) schade geweest.

:!: :!: UITERAARD EEN AKK :!: :!:

Ga voor een dealer onderhouden auto, en Porsche fabrieksgarantie, dan kun je je bijna niet miskopen.

Ik ben een zeer tevreden Boxster rijder al wens ik me ooit een 996/997 cabrio

24 jun 2006 22:37

Boxy&Boraman schreef:achterruitje (scheurtjes e.d), goed, naadloos sluiten van de kap.


De latere modellen hebben overigens een glazen achterruitje.
Het is inderdaad belangrijk de kap even goed na te lopen. Dat is een dure klus als je die moet laten vervangen.

24 jun 2006 22:55

Ben zelf ook een tevreden Boxster rijder. In dit geval een 2.5.

Als je de keuze hebt, zou ik ook voor de 2.7 gaan. Al zal het niet veel uitmaken (in mijn optiek). Ik heb altijd in volkswagen TDI's gereden van de zaak en deze waren in mijn ogen al snel (110 PK). Krijg je een auto met 204 PK, dan is dat een enorme sprong..... :shock:

Echter wil ik nu (al na een aantal maanden) nog meer PK's. Het gevoel is super :!: . Ben echter bang dat dat nooit meer ophoudt :cry:

Maar goed, laat de auto keuren (dat zegt iedereen hier). En let op de punten zoals aangegeven.

Overigens heb ik erg geen hardtop bij gekocht (al zat deze er wel bij). De mijne is uitgevoerd met een nieuwe kap en glazen achterruit (dat is meer dan voldoende).

Veel succes!

25 jun 2006 9:53

Bedankt voor jullie reacties

Heb inmiddels een buyers guide gekocht van internet.

en proef ritje in een 2.5 gemaakt nu nog in een 2.7 kijken wat het verschil is.


ik heb toch nog een vraag weten jullie wat een reparatie krukaskeerring ongeveer kost ?


Triptronic is dat een gevoelig onderdeel of is het een geweldig hulpmiddel


gr,



duc

25 jun 2006 13:45

Reapartie krukaskeerring ongeveer €5000,- :shock:

Dus laat dit goed controleren. :!:

25 jun 2006 14:00

Boxy&Boraman schreef:Reapartie krukaskeerring ongeveer €5000,- :shock:
Dus laat dit goed controleren. :!:

Waar haal jij dit nou weer vandaan?????

Een paar honderd euro dus!
Circa 15 euro voor de keering, de rest is arbeidsloon!!!

25 jun 2006 14:58

duc schreef:Triptronic is dat een gevoelig onderdeel of is het een geweldig hulpmiddel

Neem aan dat je Tiptronic bedoeld, de aut. versnellingsbak.

Speciaal gevoelig is dit onderdeel zeker niet.

Of je dit onderdeel wilt of een handbak is een hele andere zaak waar ik me hier en nu niet over uit zal laten :P 8) :wink:

Gewoon gaan proefrijden met beide, en je afvragen hoe je denkt te gaan rijden met de P., is het advies :D

25 jun 2006 16:14

duc schreef:Triptronic is dat een gevoelig onderdeel of is het een geweldig hulpmiddel


Op dit forum is de tiptronic zeker een redelijk gevoelig onderdeel... :twisted: :mrgreen:






Zij die er een hebben willen niks anders, zij die er geen hebben willen niet dood in een tiptronic gevonden worden...
:cheesy:

horn - wil ook nog niet dood ergens gevonden worden

25 jun 2006 17:31

horn schreef:Op dit forum is de tiptronic zeker een redelijk gevoelig onderdeel... :twisted: :mrgreen:

Auwwwww, die is heel scherp Harald :lol: :wink:

horn schreef:Zij die er een hebben willen niks anders, zij die er geen hebben willen niet dood in een tiptronic gevonden worden... :cheesy:

Dat eerste klopt zeker. Maarrrr er zijn maar weinigen die durven toegeven, achteraf, dat ze een verkeerde beslissing hebben genomen bij een keus in het algemeen, niet speciaal Tip en zeker niet met die flitsend klinkende Tip S :x :wink:

25 jun 2006 18:36

Rob Herfst schreef:
Boxy&Boraman schreef:Reapartie krukaskeerring ongeveer €5000,- :shock:
Dus laat dit goed controleren. :!:

Waar haal jij dit nou weer vandaan?????

Een paar honderd euro dus!
Circa 15 euro voor de keering, de rest is arbeidsloon!!!


Voordat ik mijn Boxster kocht bij diverse particulieren langs geweest, en 2 daarvan hadden dit probleem gehad, een daarvan toonde me een prijsopgave van bijna €5000,- voor het vehelpen van deze lekkage.
(was overigens onder garantie vervangen (1997 boxster) bij de dealer in Aken) :D

DAAR haal ik dat dus vandaan........ :shock: :D :D

Trouwens, als het iets is van een paar honderd euro, waar maken de porchisten zich dan druk om :?: :?: :D :D

25 jun 2006 18:37

duc schreef:ik heb toch nog een vraag weten jullie wat een reparatie krukaskeerring ongeveer kost ?


Triptronic is dat een gevoelig onderdeel of is het een geweldig hulpmiddel


Vervangen van die krukaskering is bij mijn weten zo'n € 600. Niet echt om dood van te gaan maar wel een bedrag dat je liever in je zak houdt natuurlijk. Controleer dus of de plek tussen de motor en de versnellingsbak droog is en laat ook zeker een aankoopkeuring doen.

Wat betreft tiptronic of handgeschakeld moet je gewoon beiden een dagje gaan rijden. Ik heb hetzelfde dilema gehad. De tiptronic is zeker een van de beste automaten die ik ken, rijdt zeer relaxed en schakeld uiterst precies.
Ik heb op aanraden van Erwin van Renntech ook beiden eens uitgebreid gereden en voor mezelf alles eerlijk op een rij gezet. Ik zal je niet beïnvloeden met mijn conclusie maar je komt de pro's en contra's van beiden wel tegen als je in de gelegenheid bent er wat langer mee te rijden onder verschillende omstandigheden.

01 jul 2006 21:52

Heb inmiddels een boxster 2.5 zwart met airco,nav,esp gekocht.

zonder tiptronic.

Als ik hem heb zal ik foto's op het forum zetten.

bedankt voor de reakties.


gr,

Duc

01 jul 2006 22:05

duc schreef:Heb inmiddels een boxster 2.5 zwart met airco,nav,esp gekocht.

zonder tiptronic.

Als ik hem heb zal ik foto's op het forum zetten.

bedankt voor de reakties.


gr,

Duc

Van harte, volgens 911&porscheworld augustus 2004 heb je de juiste keuze gemaakt :cheers:
Don

02 jul 2006 6:11

Zoooooooooooooo Je laat er geen gras over groeien!!!!!

GEFELICITEERD met je aankoop.

02 jul 2006 11:11

Gefeliciteerd!

Ben uiteraard benieuwd naar de foto's....

Toch gegaan voor een 2.5? Wat was uiteindelijk de reden?

Tis jammer dat je de P nog niet hebt, het weer is nu heerlijk weer om met het dak eraf te touren (heb ik afgelopen dagen veel gedaan :D )

02 jul 2006 12:25

Van harte gefeliciteerd. En ook al is het geen 2.7 of 3.2 zoals velen je aan proberen te smeren :wink: het blijft een echte Porsche waar velen jaloers op zullen zijn.
Ik ben benieuwd naar de fotos. Wanneer kan je hem ophalen?
Plaats een reactie