Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Carrera stickers plakken

01 jul 2006 9:57

Graag even advies van een kenner.

Heb deze stickerset gescoord op E-bay Afbeelding in soewart.

Nu komt het,hoe kan ik het beste plakken?? Eerst goed ontvetten en schoonmaken,uitmeten waar ze moeten komen.

Moet ik eerst alles insprayen met water en een beetje zeepsop zodat ik nog kan schuiven,of meteen plakken? Van links naar rechts of van boven naar beneden.

Thanks.

01 jul 2006 10:12

ik zou idd met water en zeepsop het oppervlak inspuiten nadat je met crepetape (schilderstape) hebt aangegeven hoe je de stickers recht plakt.

daarna sticker plakken en met spatel/creditcard o.i.d. de zeepsopbellen onder de sticker vandaan strijken.

Mocht je nou naderhand (als alles opgedroogd is) nog ergens een belletje zien, voorzichtig met de punt van een dunne naald een gaatje in de bel prikken en wegdrukken.

01 jul 2006 10:24

Aanvullend op Horn.

Gebruik vooral ook niet te weinig vloeibare zeep, dan glijd het allemaal naderhand nog wat beter.

Als het één grote sticker is (denk ik wel) dan kun je het ook niet alleen doen, maar met iemand samen, het is zelfs samen nog een heel gepiel om de stickers strak en recht te krijgen.

Succes.

01 jul 2006 10:54

Goed idee Andre! :wink:

Heb dit al een keer eerder gedaan, nog een tip, niet alleen de auto (rijkelijk) inspuiten (plantenspuit gaat prima), maar ook de kleefzijde van de sticker zelf. Daarna heel gemakkelijk op zijn plek te schuiven. Dan zeepsop met een spatel of bankpasje eronderuit schuiven. Dan wel een paar uurtjes laten drogen voordat je de papierkant echt van de sticker af kunt trekken.

Succes!

01 jul 2006 12:46

Ga gewoon naar een proffesioneel sticker bedrijf en geef die gasten 50,= en dan doen ze het ook voor je!!!

01 jul 2006 13:15

Erick schreef:Ga gewoon naar een proffesioneel sticker bedrijf en geef die gasten 50,= en dan doen ze het ook voor je!!!

Even afwegen hoe lang je zelf moet werken voor die 50 euro :idea: :wink:

Zoals Horn zegt is wel een van de betere manieren :!:

Zorg dat je goed zicht hebt - dus de ruimte om te kijken of ze echt goed op hun plaats zitten :!:

Vergeet niet het te (be)plakken gedeelte goed te ontvetten - anders waait de sticker er bij het eerst volgende (circuit) evenementje gewoon vanaf :wink:

01 jul 2006 13:18

Olaf schreef:Vergeet niet het te (be)plakken gedeelte goed te ontvetten - anders waait de sticker er bij het eerst volgende (circuit) evenementje gewoon vanaf :wink:

Zou inderdaad zonde van de moeite zijn, echter ...... :?: :wink:

:lol::^::lol:

01 jul 2006 23:13

Iedereen bedankt voor de tips. Met Vet-Cool zitten 'ze' er op.

wil het eerst een jaartje aanzien,daarna gaan ze er wss weer af. @EriC4C :wink: :wink:

01 jul 2006 23:20

Niet meer eraf halen man! Whaletale monteren en dan is ie helemaal af en nog exclusiever! :wink: :lol:

01 jul 2006 23:57

Mooi zo'n stickers!

02 jul 2006 5:12

R.M.Boosten schreef:Mooi zo'n stickers!

Op een donkere kleur zijn die stickers wel mooi, maar rood op witiets minder.

Gaat er ook nog een walviskont op? Aangezien Jeroen daar nu al meerdere keren op heeft gewezen.

Ik geloof dat ik ook maar een paar Carrera stickers op mijn oranje SC plak :mrgreen: Ik heb nu de kennis opgedaan.

02 jul 2006 9:59

yohanv schreef:Op een donkere kleur zijn die stickers wel mooi, maar rood op witiets minder.

:shock: :? :roll:

Als ik toch ooit een verschil in smaak gezien heb, is het dit wel...
Witte 911 met rode stickers? WOW! 8)

Afbeelding

02 jul 2006 11:05

Inderdaad, die rood-witte is prachtig!! (ook op de non-RS)

02 jul 2006 12:18

Of als 3.2 Club sport. Volgens mij alleen in wit geleverd, andere kleuren was een Sonderwunsch.

Afbeelding

Op wit erg mooi, ook met blauwe stickers en Fuchs harten.

Gaat er ook nog een walviskont op? Aangezien Jeroen daar nu al meerdere keren op heeft gewezen.

Ik geloof dat ik ook maar een paar Carrera stickers op mijn oranje SC plak Ik heb nu de kennis opgedaan.

Heb die whaletale zelf voor Andre in Aalsmeer opgehaald en bij hem thuis afgeleverd, dus hij heeft hem in ieder geval!

Stickers op een SC kun je doen, staat leuk op zo'n oranje, maar weet wel dat het op alleen een fabrieksoptie was op "echte" carrera's, dus de na de RS op Carrera 2.7 (1974-1975) en Carrera 3.0 (1976-1977) . De " gewone" 911 en Turbo konden besteld worden met het " Porsche" schrift op de flanken. Vanaf 1978 verdwenen deze stickers uit de optielijsten. Iets typisch " seventies" dus! (En mede daarom wil ik ze erop! :wink: )

07 jul 2006 13:44

Stickers zitten er op,..............pffffffff wat een k#tklus

Morgen bij Vet-Cool de primeur.

ps,Jeroen3.0,hoe staat het met je groene monster?? schiet het al een beetje op 8) :lol: :wink:

07 jul 2006 13:49

FOTOOOOOO'SSSS !!! :mrgreen: :wink:

07 jul 2006 14:26

Mooi wit is niet lelijk :idea:

Wat zijn ze mooi hé :shock:

17 aug 2006 19:37

Ok hier dan eindelijk de foto's.

Afbeelding

Hier het stickervel zoals die uit de doos kwam,via e-bay gescoord voor 34 euri. Was een exakte copy van de orginele.

Afbeelding

Eerst de auto goed wassen en drogen,daarna ontvetten met wasbenzine.
Op advies van Horn een rol schildersplakband van 5 cm genomen om de juiste afstand te bepalen(5cm vanaf de o.k. deur)

Afbeelding

De sticker en auto RIJKELIJK insprayen met zeepsop en voorzichtig op de juiste plaats schuiven.Voor de bestuurderszijde de hoofdletter C 1cm vanaf de deur aanhouden.

Afbeelding

nadat de sticker op de juiste plaats zit met een bankpasje de luchtbellen en sop wegschuiven.

Afbeelding

Voor de passagierszijde het zelfde ritueel.De lus van de laatste a gelijk aan de deurzijde.

Afbeelding

De volgende dag de papieren rug er voorzichtig afhalen,VOORZICHTIG.

Voor de liefhebbers,zorg dat de auto in een stalling staat waar geen stof kan opwaaien en waar de auto minstens 24 uur kan staan.Je moet nl ter plaats van de deurnaden met een mesje de sticker doorsnijden.doe je dit binnen 24 uur kunnen er weer luchtbellen onderschieten :oops: :oops:

@johanv- die tail doen we deze winter,heb er inmiddels 2 in de garage liggen.:lol: :? :lol:

Voor het eindresultaat zou ik zeggen,kom Zondag naar Prinsenbeek.

17 aug 2006 20:15

:thumleft: wat staat dit toch gaaf! goed gewerkt André!

17 aug 2006 21:01

Mooi en staat goed.

17 aug 2006 21:30

YES!!!!

Nog een Carrera 3.0 met de stickers! Helemaal goed en tot zondag!

(Nu die whaletale nog... :wink: )

17 aug 2006 21:44

Mooi gedaan Andre, kom zondag even bij je kijken :!:

19 aug 2006 15:04

Voor de liefhebber: (enorme link ingekort - heb geen 20' scherm helaas - mod by horn)

Van verkoper Heinz911 voor ongeveer 30 euri,echt een koopje en super kwaliteit

Afbeelding

het resultaat
Laatst bijgewerkt door André op 01 jan 2008 15:48, in totaal 1 keer bewerkt.

20 aug 2006 0:31

Dat ziet er idd enorm leuk uit :thumright:

20 aug 2006 14:20

Ziet er goed uit André
Wel een beetje aan het tobben geweest met het opplakken :mrgreen:
Plaats een reactie