30 apr 2004 22:22
30 apr 2004 22:25
30 apr 2004 22:28
30 apr 2004 22:38
Shonnie schreef:Wat bedoel je met soundpakket? Het klankpakket; met die 12 boxen overal?
30 apr 2004 22:40
30 apr 2004 22:43
01 mei 2004 7:25
Renntech schreef:Shonnie, het systeem kost inclusief inbouw € 1995.- en is een aanrader bij een 996.
Inderdaad kun je met een knop op het dashboard de sportuitlaat uitschakelen zodat je weer een standaard geluid hebt.
01 mei 2004 9:00
01 mei 2004 9:28
01 mei 2004 12:06
Shonnie schreef:Mensen, volgensmij hebben wij het niet over hetzelfde.
01 mei 2004 17:40
01 mei 2004 18:52
Shonnie schreef:Ik ben me aan het orienteren voor de aankoop van een nieuwe Carrera. Als optie kun je (zoals jullie vielleicht wel weten ) een sportuitlaatsysteem laten installeren. Dit kost wel €2750,00.
Heeft er iemand ervaring met deze meerprijs optie bij de aankoop van een nieuwe Carrera coupé? Een mpegje of mp3'tje van het geluid van een (originele) carrera mét en zónder het sportuitlaatsysteem zou natuurlijk formidabel zijn .
Heeft het echt het gewenste "rauwe" porsche geluid als effect? (Veel zwaarder dus)
Het schijnt ook zo te zijn dat als je zo'n systeem hebt dat je dat dan aan en uit kan zetten.
Nouja, vertel eens wat jullie erover weten!
01 okt 2005 20:47
John4S schreef:Vanmiddag in de Heinenoordtunnel een a4 Cabrio met 6000 toeren traag voorbij gegaan, die gozer ging gelijk door naar het Academisch Ziekenhuis Dijkzicht in R-dam alwaar ie een acute operatie heeft ondergaan aan zijn trommelvlies, en is toen doorgegaan naar de afdeling traumabehandeling voor het "ik wil er ook een" syndroom.
Had ie zijn kap maar moeten dicht doen.
02 okt 2005 12:39
02 okt 2005 19:14
02 okt 2005 23:27
Nicolò schreef:Mijn "ervaring" met een sportuitlaat op een 997S Carrera (dus alleen van meerijden):
De sportuitlaat zou al een verbetering geven ten opzichte van de standaarduitlaat (daar kan ik dus niet van meepraten). Maar, wat ik zelf heb waargenomen is dat het "sportgeluid" van de sportuitlaat als het ware wordt versterkt (zullen wel kleppen open gaan) automatisch als je de onderstelafstelling op standje sportief zet. Het uitlaatgeluid wordt dan een stuk duidelijker hoorbaar met een sportieve brom. Begint zelfs een beetje op een luchtgekoelde te lijken.
Echt een mooi geluid, zowel van buiten als van binnen. Zou ook een paar pk schelen en al met al volgens mij het geld zeker waard.
Het was een originele Posche-uitlaat, achteraf ingebouwd, met twee dubbele eindpijpen, waarvan telkens één groot en één klein.
03 okt 2005 7:50
Beltar schreef:Het schakelt zichzelf ook uit en aan tussen de 50 en 80km/u( kwestie van conform de geluidsnormen te zijn)
17 maart 2007 14:07
17 maart 2007 16:00
17 maart 2007 19:07
Beltar schreef:Nicolò schreef:Mijn "ervaring" met een sportuitlaat op een 997S Carrera (dus alleen van meerijden):
De sportuitlaat zou al een verbetering geven ten opzichte van de standaarduitlaat (daar kan ik dus niet van meepraten). Maar, wat ik zelf heb waargenomen is dat het "sportgeluid" van de sportuitlaat als het ware wordt versterkt (zullen wel kleppen open gaan) automatisch als je de onderstelafstelling op standje sportief zet. Het uitlaatgeluid wordt dan een stuk duidelijker hoorbaar met een sportieve brom. Begint zelfs een beetje op een luchtgekoelde te lijken.
Echt een mooi geluid, zowel van buiten als van binnen. Zou ook een paar pk schelen en al met al volgens mij het geld zeker waard.
Het was een originele Posche-uitlaat, achteraf ingebouwd, met twee dubbele eindpijpen, waarvan telkens één groot en één klein.
Even een correcti: het susteem werkt bij een 997 alleen als je de sportbutton van de chronosport indrukt. Het schakelt zichzelf ook uit en aan tussen de 50 en 80km/u( kwestie van conform de geluidsnormen te zijn)
17 maart 2007 23:33
18 maart 2007 0:56
2000 gtv schreef:Voor je 993 is er geen slangetje.Dus gewoon de RSR dempers kopen Of heb je inmiddels een andere P?