05 jul 2006 9:43
05 jul 2006 10:08
05 jul 2006 10:27
05 jul 2006 10:46
SPEEDY944 schreef:Staat er in een Porscheruit een Porsche-logo of -script?.
05 jul 2006 11:49
05 jul 2006 12:37
Rudike schreef:Ik wil van de winter het roest wat bij m'n voorruit zit weg laten halen. Tijdens de taxatie wist de taxateur mij te vertellen dat er vaak roest komt op die plekken omdat de originele Porsche-ruit wordt vervangen door bijvoorbeeld een ruit van Carglass. Die zouden net iets kleiner zijn, waardoor er makkelijker vocht kan blijven staan.
Nu zijn bij mij in ieder geval alle ruiten origineel Porsche, behalve inderdaad de voorruit, waar roest zit....
Ik ben benieuwd naar de meningen hierover.
05 jul 2006 12:50
05 jul 2006 13:55
05 jul 2006 17:52
lindemans schreef:Overigens is een oude ruit prima te verwijderen door rondom het oude raamrubber voorzichting open te snijden. De oude ruit is dan weer prima opnieuw te gebruiken.
06 jul 2006 0:42
Paul van Engelen schreef:Dat geldt voor ruiten in een rubber, zoals bij de 3.2
Bij de 993 en later is de ruit 'geplakt' en is het zichtbare rubber alleen maar een afdekrand
Deze ruiten verwijderen is niet makkelijk, moet met speciale decoupeerzaag worden los gezaagd.
06 jul 2006 8:15
lindemans schreef:Er is af fabriek kit gebruikt die in de loop der tijd de lak aantast.
Roi schreef:Is mij ook verteld van de voorruit van de 964, dat die geplakt zit en dat de kans op beschadigingen/ barsten erg groot is bij demontage.
06 jul 2006 8:35
Olaf schreef:Roi schreef:Is mij ook verteld van de voorruit van de 964, dat die geplakt zit en dat de kans op beschadigingen/ barsten erg groot is bij demontage.
Origineel is geen enkele ruit van een 964 gekit - door ouderdom gaat het rubber ietsje krimpen - komt er meer (schuur) beweging in en gaat deze soms lekken - de enige manier om dat lekken tegen te gaan is het rubber (en daarbij wss de ruit) te vervangen - goedkopere en veel snellere oplossing is om dan te gaan kitten
Rick schreef:Het heeft meer te maken met de onvakkundige/gehaaste verwijdering van de oude ruit, slechte voorbewerking en plaatsen van de nieuwe ruit, dan met de ruit zelf, al dan niet voorzien van het Porsche merkje.
06 jul 2006 8:51
EriC4C schreef: Vervanging van de originele, af-fabriek, gemonteerde voorruit
06 jul 2006 9:05
EriC4C schreef:Rick schreef:Het heeft meer te maken met de onvakkundige/gehaaste verwijdering van de oude ruit, slechte voorbewerking en plaatsen van de nieuwe ruit, dan met de ruit zelf, al dan niet voorzien van het Porsche merkje.
Inderdaad. Ik heb er dan ook voor gekozen om het door een Porsche-specialist uit te laten voeren i.p.v. door Carglass, hoewel dat laatste me lager ER zou kosten.
06 jul 2006 9:32
SPEEDY944 schreef:Dus jij denkt dat iemand die wellicht 5 á 6 ruiten per jaar vervangt dat beter kan, c.q. zal doen dan iemand die een gelijk aantal ruiten per dag vervangt? En dat iemand die vaak met 'verouderd materiaal' werkt, beter werk aflevert dan iemand die met het meest geavanceerde materiaal kan werken?
06 jul 2006 9:43
06 jul 2006 9:48
Rick schreef:@EriC4C
Als in je verzekeringsvoorwaarden staat dat ruitreparaties bij bijv. Autotaalglas dienen te worden uitgevoerd, heb je dan toch de vrijheid om naar een ander bedrijf te gaan? Heeft dat consequenties voor de no-claim, vergoeding schade, e.d.?
06 jul 2006 9:55
EriC4C:
Je hebt alle vrijheid van keuze, maar het heeft wel zoals gezegd consequenties voor het te betalen Eigen Risico.
06 jul 2006 10:47
Rick schreef:@Speedy944
Zijn deze resultaten van de inventarisatie nog ergens na te lezen? Om uit te vinden waar ik NIET moet zijn voor reparaties en vervangingen?
Ik heb de laatste 2 jaar 3 keer het “genoegen” gehad bij Carglass en Autotaalglas om met prutswerk geconfronteerd te worden.
06 jul 2006 10:52
EriC4C schreef:NB zie ook Carglass.....zucht.
SPEEDY944 schreef:Pas is er een test gedaan door de Bovag in samenwerking met de consumentenbond waarbij de glasherstellers zijn getest.
Daarbij werd een onderscheid gemaakt tussen Carglass (als marktleider), dealer-organisaties, Bovag-garages (niet merk-gebonden, zoals de Vakgarage) en schadeherstelbedrijven...
Er werd gekeken naar snelheid, kwaliteit en service.
.....
De conclusie was -heel verrassend- dat je een ruit het beste kunt laten vervangen bij een erkend schadeherstelbedrijf. Bij Carglass (op het filiaal) is een goed alternatief. Bij de dealer-organisatie kan ook, maar daar zitten wel wat haken en ogen aan. En door Carglass je ruit 'mobiel' laten vervangen is het minst aan te raden...
06 jul 2006 10:55
06 jul 2006 10:56
SPEEDY944 schreef:Overigens ken ik -persoonlijk- inmiddels 4 Porschisten die hun ruit bij Wittebrug hebben laten vervangen en daar ook alleen maar ellende mee hebben gehad. De arrogantie was -wat mij betreft- navrant...
Ze hadden (hebben?) een instelling van 'Wir machen keine Fehler'...
EriC4C schreef:Het is niet het gereedschap dat het werk uitvoert, maar degene die het gereedschap vast heeft.
Ik kies dan ook liever voor iemand waarvan ik zeker weet dat dat wel goed zit.
06 jul 2006 12:51