Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

964: Prestaties / bijgeluiden met deze warmte

22 jul 2006 13:42

Na een ritje in de buitenlucht van meer dan 30 Graden dacht ik te merken dat de prestaties een stuk minder waren. Het lijkt alsof de motor wat "luier" is en niet makkelijk op toeren wil komen. Is dit maar een gevoel omdat ik het zelf warm had of klinkt dit logisch en is het te verklaren.

Ook heb ik wat "bijgeluiden" die ik met lagere temperaturen niet meen te hebben. Zo hoor ik de ventilator (of iets anders?) een soort van aanlopen na het starten met stationair draaien. Als de motor warm is is het weg.

De koppeling gaat wat stroef en lijkt gesmeerd te moeten worden.
Is dit op een makkelijke manier met een beetje olie te verhelpen? Ook de remmen lijken last te hebben van droogte. Een zachte piep ieder keer als ik rem.

Kan ik makkelijk zelf de auto een beetje "olieën" zo hier en daar? Een beetje olie en vet kan nooit kwaad natuurlijk. Wat kan ik daarvoor gebruiken voor spullen?

Kortom, hebben jullie mobielen ook last v/d warmte?

Re: Prestaties / bijgeluiden met deze warmte

22 jul 2006 13:45

porscheware schreef:Kortom, hebben jullie mobielen ook last v/d warmte?

Nog niets van gemerkt. :wink:

22 jul 2006 13:59

ik merk geen verschil met de warmte in de prestaties van de auto.


wel is het zo dat met de hogere temp de autominder vermogen heeft maar of dat merkbaar is :roll:

je moet niet op de dingen die je wil smeren zomaar vet of olie doen.

Als je niet het goede vet gebruikt kan het bv het rubber aantasten, en dingen smeren met olie is ook niet echt goed, word warm en loopt uit op dingen waar je het niet wilt hebben.


Ik zou voorzichtig zijn met de vet spuit.


robert

en de piep in de rem, kan rem stof zijn, of de remmen die wat warmer worden.
Moet je mijn remmen eens horen na een snelle rit met dit weer :oops:

22 jul 2006 14:26

Het vermogen is wel degelijk voelbaar dat het wat minder is (enkel als je grenzen zoekt) .Misschien ligt dit er ook aan daar de motor vooraan ligt :?:
Van de andere opgesomde problemen heb ik geen last.

22 jul 2006 17:44

Mjah warme lucht van 30 graden is niet echt bevordelijk voor het ontbrandingsproces.

Als ik kijk naar de motor van onze lier @ zweefvliegclub, komt ie (turbo geblazen DAF motor, nu nog zonder intercooler) tegen de 110 graden inlaat temperatuur aan (lucht temperatuur, na de turbo). Terwijl 90 graden echt eingelijk het max is voor non- Intercooler....

Je moet eigenlijk koud weer hebben, zodat er meer moleculen passen zodat je een krachtigere ontbranding krijgt.

23 jul 2006 23:02

Porscheware,

kan alleen het "luie" vd. motor plaatsen. De hogere luchttemp zal de ontsteking doen vertragen, net iets minder fel....m.n. merkbaar bij de overgang naar + 4000 rpm.

Je moet voor de gein maar eens overdag vergelijken met een heldere nacht zoals vorig weekend...reed heen en het was +30°C en terug 's nachts was het flink afgekoeld -geloof iets van 15°C- en ik vond de motor 's nachts duidelijk feller.

De rest van de door jou beschreven symptomen :roll: zijn me -gelukkig- vreemd.

Roi
Laatst bijgewerkt door Roi op 24 jul 2006 13:11, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jul 2006 23:39

Niks gemerkt van vermogensverlies, en ik heb hem echt wel veel losgetrokken de afgelopen hittegolf-dagen. Mijn olietemperatuurmeter daarentegen zit wel steeds tegen half 11 aan. Maar na het handmatig openen van de spoiler zakt hij mooi naar negen uur.

trouwens starten een kort ritje, motor uit en daarna opnieuw starten gaat wel eens gepaard met een startmotor die 10 seconden nodig heeft om de motor te doen aanslaan, terwijl datzelfde in de avond (koel) niet het geval is.

24 jul 2006 9:59

jl964 schreef:trouwens starten een kort ritje, motor uit en daarna opnieuw starten gaat wel eens gepaard met een startmotor die 10 seconden nodig heeft om de motor te doen aanslaan, terwijl datzelfde in de avond (koel) niet het geval is.


dampvorming van de benzine, duurt effe voordat er netjes homogeen vloeistof wordt geinjecteerd.

PS. vind de olietemp die jij weergeeft hoog.....maar kan ook aan de verschillende rijstijlen liggen :roll: . En koeling krijgt ie bij mij meer van de oliekoeler rechtsvoor dan van het openen van de spoiler.....

Roi
Laatst bijgewerkt door Roi op 24 jul 2006 13:12, in totaal 1 keer bewerkt.

24 jul 2006 10:30

He gelukkig,

heb gisteren zelfde ervaring gehad met het starten, en werd alweer helemaal zenuwachtig. :oops:
Plaats een reactie